Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #1 Skrevet 12. januar 2013 Jeg har to barn. Far til min første datter døde i en trafikkulykke da hun var bare 4 måneder. Da hun var 2 år møtte jeg en ny mann. Vi ble etterhvert samboere og fikk en datter sammen. Vi var sammen i 4 år, men pga. utroskap fra hans side så ble det slutt i høst Han har vært pappa for begge jentene og de begge kaller ham pappa. Han har aldri gjort noen forskjell og han har alltid behandlet begge jentene likt. De elsker ham begge to. I går var vi på familievernkontoret for å sette opp samværsavtale og han vil kun ha samvær med sin biologiske datter. Sjokk Jeg VET at min eldste datter ikke er hans, men hjelpes så sårt dette er! Han har vært som en pappa for henne siden hun var 2 år, hun har ingen egen pappa, hun forguder ham og nå skal hun se på at søsteren får møte pappa mens hun må bli hjemme. Hjertet mitt blør !!!! Anonym poster: 161f10e289813a96d8d9058751aad3a3
Februargullet2013 Skrevet 12. januar 2013 #2 Skrevet 12. januar 2013 Uff for en egoitisk fyr ;( Håper virkelig han endre mening
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #3 Skrevet 12. januar 2013 Dette kommer til å være fælt for din datter og du burde gjort det anderledes allerede da hun var to. Forklart det så godt som mulig, men nå må datteren din lide fordi du trudde forholdet kom til å vare... Så klart det blir anderledes når dere går fra hverandre. Hadde heller ikke brukt tid eller penger på et barn som ikke var mitt selv jeg hadde vært der for barnet hele to år... Anonym poster: 3d9a20e96e3f1dcc38dd8d0c4f6b0eab
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #4 Skrevet 12. januar 2013 Besteforeldre i live etter sin avdøde far hun kan være litt hos/bli kjent med? Kanskje din x endrer mening etterhvert. At han er litt bitter nå, selv om han var utro? Om ikke må du bare gjøre det beste ut av det. Forferdelig synd for jenta di. Tror det er viktig å la henne forstå at det er ok å være lei seg osv. At hun får utløp for følelsene sine. Kan minstebarnet hentes på samvær i bhg f.eks og leveres der. Slik at jenta di slipper se han i begynnelsen? Legg opp planer, fokuser på at dere skal kose dere. Ha "jentehelg for de store" f.eks. Vet ikke, veldig vanskelig sak. Ville absolutt sett an muligheten for at hun skulle få kontakt med sin avdøde fars familie så hun også har noe "eget". Tanter/onkler på den siden? Uff, utrolig sårt.. Anonym poster: 0796d2dfe8a192edbcac010a7dfee52e
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #5 Skrevet 12. januar 2013 Dette kommer til å være fælt for din datter og du burde gjort det anderledes allerede da hun var to. Forklart det så godt som mulig, men nå må datteren din lide fordi du trudde forholdet kom til å vare... Så klart det blir anderledes når dere går fra hverandre. Hadde heller ikke brukt tid eller penger på et barn som ikke var mitt selv jeg hadde vært der for barnet hele to år... Anonym poster: 3d9a20e96e3f1dcc38dd8d0c4f6b0eab Hun vet godt at hennes egentlige pappa er død, men det er ikke så enkelt når man får søsken. Hva mener du jeg skulle gjort? Krevd at han behandlet jentene ulikt for å skape et skille? Hadde det vært et godt miljø for barna? Ser at jeg ikke burde fått ny mann og flere barn, men sent å tenke på det nå Og jeg vil ikke si at dette kun er min feil alene!! Anonym poster: 161f10e289813a96d8d9058751aad3a3
Gjest Malore Skrevet 12. januar 2013 #6 Skrevet 12. januar 2013 Stakkars så forferdelig:-/ Jeg har ei datter på seks fra et tidligere forhold og fikk barn med nye mannen som nå er to måneder. Av div grunner gikk vi fra hverandre før jul da minste var fem uker og på mekling forrige uke ville min eks ha begge barna 50 prosent og han betaler for begge... Hmm, så grusomt!! Kanskje han ombestemmer seg??
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #7 Skrevet 12. januar 2013 Besteforeldre i live etter sin avdøde far hun kan være litt hos/bli kjent med? Kanskje din x endrer mening etterhvert. At han er litt bitter nå, selv om han var utro? Om ikke må du bare gjøre det beste ut av det. Forferdelig synd for jenta di. Tror det er viktig å la henne forstå at det er ok å være lei seg osv. At hun får utløp for følelsene sine. Kan minstebarnet hentes på samvær i bhg f.eks og leveres der. Slik at jenta di slipper se han i begynnelsen? Legg opp planer, fokuser på at dere skal kose dere. Ha "jentehelg for de store" f.eks. Vet ikke, veldig vanskelig sak. Ville absolutt sett an muligheten for at hun skulle få kontakt med sin avdøde fars familie så hun også har noe "eget". Tanter/onkler på den siden? Uff, utrolig sårt.. Anonym poster: 0796d2dfe8a192edbcac010a7dfee52e Hun har kontakt med familien på far sin side. Det var årsaken til at jeg ikke ville at han skulle adoptere henne fordi jeg vil at hun skal ha tilknytning til far sin familie. Jeg dummet meg kanskje ut der..... Begge jentene er hos min eldste datter sin familie på farsiden. De har åpnet armer og hjerter for de begge to. Så det er ikke noe problem. Hun har alltid kjent og hatt kontakt med far sin familie. Det er bare så sårt at han ikke lengre ønsker henne og at den jenta han engang så på som sin velger han nå å skyve bort. Jeg skjønner det bare ikke Anonym poster: 161f10e289813a96d8d9058751aad3a3
Gjest Malore Skrevet 12. januar 2013 #8 Skrevet 12. januar 2013 Enig med 52e... Du burde stille krav til at han henter og leverer i barnehagen så din eldste datter slipper å se din ekssamboer... Og prøv å finne andre i familien som kan være der for henne... For en idiot han er:-/
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #9 Skrevet 12. januar 2013 Hvorfor skulle du ikke få ny mann og et barn til? Livet går videre en gang, og alle ville nok normalt fått seg ny partner, trenger ikke skamme deg for det! Kanskje litt dumt at hun har fått kalle ham pappa, når han ikke er den biologiske faren, men hvordan kunne du vite at han kom til å Være utro mot deg. syns oppriktig synd på deg/dere, og håper han tenker seg om snart, og vil ha samvær med begge barna. Lykke til, stor klem til deg! Anonym poster: 83efdd09dcea0eafc2989fad6fa91e92
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #10 Skrevet 12. januar 2013 Uff så grusom. er det ikke noe mulighet for at han kan endre mening? Hva med deres felles datter, hun må jo også oppleve det vanskelig. At søsteren ikke får bli med til pappaen, kan føre til at hun får dårlig samvittighet... :-( Snakk med eksen, forklar at hans avtale kan skape negative relasjoner mellom de to søstrene. Jeg føler med deg, kjenner det godt i morshjertet. Anonym poster: 252935b56f304d06514f39a87915852b
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #11 Skrevet 12. januar 2013 Besteforeldre i live etter sin avdøde far hun kan være litt hos/bli kjent med? Kanskje din x endrer mening etterhvert. At han er litt bitter nå, selv om han var utro? Om ikke må du bare gjøre det beste ut av det. Forferdelig synd for jenta di. Tror det er viktig å la henne forstå at det er ok å være lei seg osv. At hun får utløp for følelsene sine. Kan minstebarnet hentes på samvær i bhg f.eks og leveres der. Slik at jenta di slipper se han i begynnelsen? Legg opp planer, fokuser på at dere skal kose dere. Ha "jentehelg for de store" f.eks. Vet ikke, veldig vanskelig sak. Ville absolutt sett an muligheten for at hun skulle få kontakt med sin avdøde fars familie så hun også har noe "eget". Tanter/onkler på den siden? Uff, utrolig sårt.. Anonym poster: 0796d2dfe8a192edbcac010a7dfee52e Hun har kontakt med familien på far sin side. Det var årsaken til at jeg ikke ville at han skulle adoptere henne fordi jeg vil at hun skal ha tilknytning til far sin familie. Jeg dummet meg kanskje ut der..... Begge jentene er hos min eldste datter sin familie på farsiden. De har åpnet armer og hjerter for de begge to. Så det er ikke noe problem. Hun har alltid kjent og hatt kontakt med far sin familie. Det er bare så sårt at han ikke lengre ønsker henne og at den jenta han engang så på som sin velger han nå å skyve bort. Jeg skjønner det bare ikke Anonym poster: 161f10e289813a96d8d9058751aad3a3 La hennes ha sin familie litt for seg selv fremover. Mener ikke å splitte søskene enda mer, men jeg tenker at det kan være greit at hun ser at hun har en egen familie. Det er så lite du kan gjøre med det om han ikke ønsker stille opp for henne, og jeg tror neppe det funker og be mer eller fortelle han om hvordan det påvirker den ene eller den andre. Må ha fløyet en fan i han siden han velger som han gjør, og vehm vet: kanskje han syns det er "bra" at dette skjer. Kanksje det er deg han prøver ramme.. Dette er bare synsing, men for meg- i mitt hode må det litt ondskap inn i bildet i det hele tatt for å avvise et barn på den måten. Anonym poster: 0796d2dfe8a192edbcac010a7dfee52e
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #12 Skrevet 12. januar 2013 Huff, så grusomt Akkurat slik har en venninne det også, eksen hennes kom inn i livet deres da datteren bare var 3 måneder, og er den eneste far hun har kjent. Da jenta var ti gikk de fra hverandre, og han kuttet kontakten med henne på dagen, skal kun ha med lillebror å gjøre, de få gangene de har møttes fordi mor ikke har fått ordnet at henting/levering av lillebror et annet sted har han ignorert jenta forskjellig, nekter å klemme henne eller engang hilse enda hun gråter og lurer på hva hun har gjrt siden pappa ikke lenger er glad i henne. Her gjør han det slik for å straffe mor (og fordi han nødvendigvis er en sosiopat som synes det er helt greit å knuse en liten jente for å straffe mor). Anonym poster: dd3a1c63044b07f862783f5161b5c3cc
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #13 Skrevet 12. januar 2013 Drittsekk! Mannen min har opplevd det samme med sønnen sin.. X'en hans var stemor for sønnen fra han var 10 mnd til han var 9 år. Det er nå 5 år siden de gikk fra hverandre, og hun har ennå ikke sagt et ord til gutten :/ helt utrolig! Men, må bare si at det går seg til. Vi har forklart gutten at man ikke alltid skjønner hva andre gjør, og at det ikke har noe med ham å gjøre. Han synes ikke lenger det er sårt, men har bestemt seg for at hun ikke er en snill person, noe som i grunn er berettiget. Håper han tar til vettet snart, hvis ikke vil jeg råde deg til å gjøre alenetiden deres litt ekstra spesiell, slik at hun ikke føler seg så nedprioritert! Anonym poster: 9225568339d3af935d9fb5c7d30fe7d1
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #14 Skrevet 12. januar 2013 Ble litt borte her. Moren til eksen ringte. Hun var veldig opprøret over sønnen sin. Hun skal snakke med ham og om han ikke ombestemmer seg så ble vi enige om at jeg skal kreve at overlevering skjer hjemme hos hans foreldre. Da kan begge jentene være med og så får hun hilse på ham der og så kan hun bli igjen der og får en overnatting hos beste og besta, som hun kaller dem. De vil ikke miste kontakten med henne og det gleder meg. Så noe godt er det også. HI Anonym poster: 161f10e289813a96d8d9058751aad3a3
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #15 Skrevet 12. januar 2013 Ble litt borte her. Moren til eksen ringte. Hun var veldig opprøret over sønnen sin. Hun skal snakke med ham og om han ikke ombestemmer seg så ble vi enige om at jeg skal kreve at overlevering skjer hjemme hos hans foreldre. Da kan begge jentene være med og så får hun hilse på ham der og så kan hun bli igjen der og får en overnatting hos beste og besta, som hun kaller dem. De vil ikke miste kontakten med henne og det gleder meg. Så noe godt er det også. HI Anonym poster: 161f10e289813a96d8d9058751aad3a3 Dette må da bli mer sårt for henne!! Om han nekter ha kontakt med henne vil det antagelig skli ut ang. hos foreldrene hans også ser jeg for meg. Hvorfor kan hun ikke være hos dine foreldre eller sine andre besteforeldre? Eller rett og slett hjemme sammen med deg som kan forklare og støtte henne? Tenk også over- at selv om det virker umulig nå. blir du sikkert få ny mann også etterhvert. Blir ikke litt vel mange hun skal forholde seg til? Anonym poster: 0796d2dfe8a192edbcac010a7dfee52e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå