Gå til innhold

Hvorfor lyver de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helsepersonell på sykehuset her og legen. Som sier at gravide ikke har fritt sykehusvalg i forhold til hvor de vil føde, og at jeg derfor ikke kan SØKE fødeplass ved et annet sykehus enn det jeg hører til. Helsedirektoratet er av motsatt oppfatning og skrev til og med tolkningsbrev om forståelsen av loven til Helse Sør-Øst for 2 år siden:

http://www.helsetilsynet.no/no/Regelverk/Tolkningsuttalelser/Pasient-og-brukerrettigheter/Retten-fritt-sykehusvalg-forbindelse-fodsel-/

Så hvorfor blir jeg løyet til midt i ansiktet? Jeg ønsker IKKE å føde ved sykehuset jeg hører til, siden de:

a) vil la meg gå 14 til 17 dager over tiden, avhengig av helg eller ikke helg

B) uansett seteleie og størrelse på barnet får jeg ikke keisersnitt. Har ødelagt meg mye grunnet store barn før, og ønsker ikke ytterligere ødeleggelser hvis man kan unngå dem (er blant annet inkontinent, bruker 2 stk tena bind daglig og har gjort det de siste 6 årene, er under 30 år gammel).

Går det an å søke fødeplass selv, uten at lege eller jordmor gjør det?

P.S. Bor ikke i Oslo, så her er det ikke et kapasitetsproblem.

Anonym poster: cde420338f622598f489706eac28017a

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg ordnet med fødeplass selv. Har to sykehus i to ulike fylker som var nærmest for meg og hvor jeg søkte fødeplass var ikke noe verken lege eller jordmor blandet seg opp i.

Eneste jeg gjorde var å gi beskjed til legen om hvor jeg skulle føde og så noterte han det ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...