Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #1 Skrevet 12. januar 2013 Jeg venter mitt 4. barn om få uker og lurer på hvordan fødsel nr4 var ift de tre første? Her var nr1 rene drømmefødselen mens nr2 var hard og nr3 midt i mellom. Gruer meg mildt sagt, men babyen må jo ut. Noen som har lyst til å dele erfaringer? Anonym poster: 8a87e9eba23692996de60a209deb87e5
Elsker livet Skrevet 12. januar 2013 #2 Skrevet 12. januar 2013 Syns det begynte relativt hardt og har blitt bedre og bedre. Men alle fødslene har vært lange så det har ikke blitt kastet på meg.
Firekids Skrevet 12. januar 2013 #3 Skrevet 12. januar 2013 Siste var størst, men ikke verst. Det er vel mest fordi jeg skjønte mer av forløpet.
Gullunger Skrevet 12. januar 2013 #4 Skrevet 12. januar 2013 Min første fødsel varte lengst og jeg synes den var tøffest. Fødsel nr.2 var mye raskere, men intens, nesten så jeg mistet litt kontrollen. Fødsel nr.3 varte lengre igjen, og jeg synes det var min "letteste" fødsel. Nr.4 gikk aller kjappest. Fra jeg våknet om natten til hun var født gikk det bare 3 timer. Det var jo fint at det gikk så fort, men det var igjen ganske intenst når det sto på, spesielt når jeg skulle presse. En jordmor sa til meg en gang at ofte fødsel 1og3, og 2og4 ligner. Hos meg stemte det i forhold til varigheten. Men husk at du får verdens flotteste gave!!! Lykke til
Cmyk Skrevet 12. januar 2013 #5 Skrevet 12. januar 2013 Hos meg var fødsel nr 2 og 3 greiest, nr 1 var langvarig og slitsom. Nr 4 lå med armen framover og ble født «supermanstyle» så det var ikke godt...
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 12. januar 2013 #6 Skrevet 12. januar 2013 Med de tre første har jeg hatt over 12 timer med åpningsrier og pressrier, men fra jeg har fått presse har det gått veldig kort. Presset i 12 min/6 press med nr 1, presset i 8 min/4 press med nr 2, og presset i 6 min/2 press med nr 2 (men han ble nesten dratt ut av meg). Har vært komplikasjoner ift fødsel med alle de tre første Nr 4 derimot, vannet gikk, men ingen rier. Ble lagt inn på sykehuset for å bli satt igang tidlig morgen etter. Og takk gud for at jeg var der alt. For på natta gikk resten av vannet, hadde fortsatt ikke hatt noe særlig med rier ennå, men jenta kom som en rakett etter en time. Lå fortsatt i sykesenga, rakk aldri å komme over i fødesenga
Bondejenta Skrevet 12. januar 2013 #7 Skrevet 12. januar 2013 Ikkje tenk på det. Det blir som det blir.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #8 Skrevet 12. januar 2013 Helt fantastisk! Våknet i 04-05 tiden med litt små vonde kynnere. Var tredje natten på rad, så ble skikkelig irritert! Hadde ikke opplevd det med de tre første... Tenkte jeg like godt kunne stå opp, siden jeg ikke fikk sove. Var på toalettet, og ingen blødninger. Enda mer irritert gikk jeg og pakket restev baggen, og tok oppvasken. 13 dager til termin, og var igrunn litt lei. De to siste fødslene hadde vert over på under 2 timer fra første murring, så var forberdt på noe liknende denne gangen også... Tok tiden mellom "kynnerene", og var 4, 6, 8, 10, 12 minutte o.s.v. mellom de. Ikke vondt, men irriterende nok. Bestemte meg for å ringe føden for å snakke med de. De trodde ikke det var fødsel, så jeg begynte å stryke klær. En halvtime senere kom "kynnerene" med nesten 20 minutt avbrudd. Satt meg i en stol i stua, og da kom det to "kynnere" som varte 2 minutt. Ikke spesielt vondt. Bestemte meg for å ringe jm for å be om akupunktur og stripping. Ville at noe skulle skje iløpet av dagen Klokken 08.00 reiste vi ned til henne. Hadde litt dårlig samvittighet, og vurderte å ringe og avlyse. Da jeg kom inn forsikret jeg henne at det ikke var noe på gang. Hun ser sjokkert på meg, og konstanterte at jeg måtte ha høy smerteterskel; 8 cm åpning. Fikk ringt etter ambulanse rimelig kjapt. Selv stod jeg å las et blad på venterommet. Da riene kom var det ikke vondere enn at jeg fortsette å lese. På turen til sykehuset (30 minutt) hadde jeg 1 rie. Første timen på sykehuset fikk jeg litt ilinger nedover lårene, og gikk fra 8 til 9 cm. Da tok jm vannet. Låg i sengen og slappet helt av eterpå. Riene som kom pustet jeg meg helt greit gjennom. Iløpet av 10 minutt kjente jeg plutselig skikkelig pressrier. Mannen fortet seg å få tak i jm. Neste rie var helt vanlig. Måtte ikke presse, og tenkte at dette var da merkelig. Jm, mannen og barnepleier stod å snakket ved siden av meg hugser jeg. De merket ikke at jeg hadde rie engang. Den neste var også vanlig. Jm snudde seg mot meg på slutten og tilfeldig på magen min. Hun kjente den var helt hard og sier; "tror du prøver å lure oss jeg..." Da var den nesten over og plutselig måtte jeg presse igjen. Nå kommer den snart sa hun. Og hugser jeg tenkte hun var en idiot. Kom vel ikke til å føde på 3 rier! Men, sannelig fikk hun rett Fødsel nummer 5 var enda lettere. Hun kom til verden på toalettet, men det er en annen historie Lykke til!! Anonym poster: dc4831ad067a4d1ab17cc1a79fbd1c70
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #9 Skrevet 12. januar 2013 Takk for alle svar håper virkelig ikke fødsel nr4 likner fødsel nr2 for hun var stjernekikker og fødselen var kort, men intens. Gruer meg ikke til riene, men selve utdrivningsfasen da jeg har hatt to (nr2 og 3) ganske raske utdrivningsfaser, med nr1 hadde jeg kontroll på pressingen og jeg brukte mye lenger tid, men det gjorde meg ingenting da jeg i alle fall fikk tid til å jobbe med kroppen. Hi Anonym poster: a3f093a28142fdea9eb74d83e33a1334
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #10 Skrevet 12. januar 2013 Helt fantastisk! Våknet i 04-05 tiden med litt små vonde kynnere. Var tredje natten på rad, så ble skikkelig irritert! Hadde ikke opplevd det med de tre første... Tenkte jeg like godt kunne stå opp, siden jeg ikke fikk sove. Var på toalettet, og ingen blødninger. Enda mer irritert gikk jeg og pakket restev baggen, og tok oppvasken. 13 dager til termin, og var igrunn litt lei. De to siste fødslene hadde vert over på under 2 timer fra første murring, så var forberdt på noe liknende denne gangen også... Tok tiden mellom "kynnerene", og var 4, 6, 8, 10, 12 minutte o.s.v. mellom de. Ikke vondt, men irriterende nok. Bestemte meg for å ringe føden for å snakke med de. De trodde ikke det var fødsel, så jeg begynte å stryke klær. En halvtime senere kom "kynnerene" med nesten 20 minutt avbrudd. Satt meg i en stol i stua, og da kom det to "kynnere" som varte 2 minutt. Ikke spesielt vondt. Bestemte meg for å ringe jm for å be om akupunktur og stripping. Ville at noe skulle skje iløpet av dagen Klokken 08.00 reiste vi ned til henne. Hadde litt dårlig samvittighet, og vurderte å ringe og avlyse. Da jeg kom inn forsikret jeg henne at det ikke var noe på gang. Hun ser sjokkert på meg, og konstanterte at jeg måtte ha høy smerteterskel; 8 cm åpning. Fikk ringt etter ambulanse rimelig kjapt. Selv stod jeg å las et blad på venterommet. Da riene kom var det ikke vondere enn at jeg fortsette å lese. På turen til sykehuset (30 minutt) hadde jeg 1 rie. Første timen på sykehuset fikk jeg litt ilinger nedover lårene, og gikk fra 8 til 9 cm. Da tok jm vannet. Låg i sengen og slappet helt av eterpå. Riene som kom pustet jeg meg helt greit gjennom. Iløpet av 10 minutt kjente jeg plutselig skikkelig pressrier. Mannen fortet seg å få tak i jm. Neste rie var helt vanlig. Måtte ikke presse, og tenkte at dette var da merkelig. Jm, mannen og barnepleier stod å snakket ved siden av meg hugser jeg. De merket ikke at jeg hadde rie engang. Den neste var også vanlig. Jm snudde seg mot meg på slutten og tilfeldig på magen min. Hun kjente den var helt hard og sier; "tror du prøver å lure oss jeg..." Da var den nesten over og plutselig måtte jeg presse igjen. Nå kommer den snart sa hun. Og hugser jeg tenkte hun var en idiot. Kom vel ikke til å føde på 3 rier! Men, sannelig fikk hun rett Fødsel nummer 5 var enda lettere. Hun kom til verden på toalettet, men det er en annen historie Lykke til!! Anonym poster: dc4831ad067a4d1ab17cc1a79fbd1c70 Fantastisk! Hørtes ut som en fin fødsel alt i alt Hi Anonym poster: a3f093a28142fdea9eb74d83e33a1334
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #11 Skrevet 12. januar 2013 Nr. 1 var den lengste fødslen. Men det gikk bra synes jeg. Nr. 2 var utrolig intens og jeg mistet helt kontrollen. Den verste fødselen min. Nr. 3 gikk greit. Men var en stjernekikker. Hadde ikke babyen vært det, hadde det vært en drømme fødsel. Nr. 4 er vel den "beste" fødselen. Alt gikk veldig greit. Lykke til, og det går nok kjempe bra Anonym poster: 01b26f8449ccbf13eb193acf1b7fa5ab
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2013 #12 Skrevet 12. januar 2013 Nr. 1 var den lengste fødslen. Men det gikk bra synes jeg. Nr. 2 var utrolig intens og jeg mistet helt kontrollen. Den verste fødselen min. Nr. 3 gikk greit. Men var en stjernekikker. Hadde ikke babyen vært det, hadde det vært en drømme fødsel. Nr. 4 er vel den "beste" fødselen. Alt gikk veldig greit. Lykke til, og det går nok kjempe bra Anonym poster: 01b26f8449ccbf13eb193acf1b7fa5ab Takk for det babyen må jo ut så satser på det går greit. Hi Anonym poster: a3f093a28142fdea9eb74d83e33a1334
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå