Gå til innhold

Vordende mødre, se hit :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye penger bruker dere på "unødvendige" ting og utstyr før babyen kommer? Har forelska meg i Stokke-senga, men veet jo at en ikea-seng sikkert gjør samme nytten... Også er det så mye søte og nusselige klær og tepper overalt... <3

Anonym poster: b44634a8943744d3540880bf51429895

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til første brukte jeg ca 30.000 men synes ikke noe av det var unødvendig og det var absolutt ikke av dyreste sort helller... Skulle jeg kjøpt Stokke seng og andre dyre alternativer ville det nok lett kommet opp i 50.000 totalt sett.

Anonym poster: 926c1c6f098590e4bdfc270308c8e4c1

Skrevet

Ikke så mye, har vært superheldig med å få masse og kjøpe billig. Litt under 2000,- på vugge med hjul er det eneste vi har brukt "mye" penger på egentlig. Men har fått penger for å kjøpe ting til baby, så egentlig lite egne penger.

Skrevet

Brukte ikke ei krone på unødvendige ting :) Ei seng er ei seng samme pris. Gjelder alt annet også...

30 000 er mye penger. Hadde jeg ikke giddi å kasta bort!

Anonym poster: ef8d550232fcf442090e4ff98cb55ed3

Skrevet

Jeg var ganske prisbevist sist svangerskap, kjøpte mye brukt og var heldig å få og arve endel. Skal bruke det samme med denne babyen.

Anonym poster: 33c6c95407bf871ee83edd3a0df16b85

Skrevet

Har sålangt kjøpt to par sokker og et Elmo-kosedyr fra H&M. Vi tar sikte på å kjøpe så mye som mulig brukt - har også mange venner&kjente med smårollinger som har mye fint.

Jeg ser ingen grunn til å bruke masse penger på ny vogn, seng, klær og annet utstyr.

Derimot kommer jeg til å bruke penger på egenpleie i svangerskapet, før og etter fødsel, og litt nye klær og sko :)

Skrevet

Hvor mye penger bruker dere på "unødvendige" ting og utstyr før babyen kommer? Har forelska meg i Stokke-senga, men veet jo at en ikea-seng sikkert gjør samme nytten... Også er det så mye søte og nusselige klær og tepper overalt... <3

Ingenting.
Skrevet

Lite.. men noe! Ny vogn - 5000, og fikk solgt den forrige for 2000kr, ny madrass til sprinkelsenga, slyngevugge med stativ brukt 700 kr og en luksus sengekant til 600kr. ellers har vi alt fra forrige.. sist fikk vi massevis av brukt og nytt tøy, kjøpte brukt vogn og seng fra ikea.. kjøpte ikke mye luksusting sist, litt mer denne gangen som jeg vet hva jeg syntes det er verdt å legge penger i!

Skrevet

Kjøpte for mye klær i 56 og 62.

Angående Stokke senga så tenkte jeg også på den men kjøpte den ikke pga formen. Du kan kun bruke stokke sine laken og madrasser osv. Og det er mye dyrere enn andre merker. Du er rimelig fast i å måtte kjøpe stokke alltid. Bare en ting å ta med i beregningen. Men fin seng ;)

Skrevet

Stokke-sengen ville jeg kjøpt! Den er superfin & veldig bra. Den står nå klar til 3dje mann & de bruker den lenge... Barna mine har sovet hele natta fra de nesten ble født & ALDRI klart å klatre ut av sengen - det kan jo ha en sammenheng :)

Jada, vi har kjøpt masse unødige ting & dyre ting. Men har man lyst & mulighet... Why not? Et nusselig lite babyteppe til altfor mange 100-lapper, gjør jo noe med mors humør ;)

Anonym poster: f91b4445c4ef4fe8e3da7eae4e72e6f1

Skrevet

Det er jo bare å selge den dyre senga etter bruk... har ingen sum på alt jeg har har kjøpt.Nå venter jeg nr 2 og veldig glad for at jeg har alt.Trenger jo nesten ikke kjøpe noe som helst;)

Anonym poster: 03e6cd8d014eac0622cbed2fa7958b09

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg aner jo ikke hva som er unødvendig og ikke, da jeg er førstegangsfødende ;) MEN jeg merker at jeg kanskje bruker for mye på nødvendige ting også. Vi er så heldige å få gode priser på nye Stokke-produkter, så derfor kommer vi til å handle mye der. Personlig er jeg helt forelsket i Stokke sine produkter!

Vi kjøper Xplory-vognen med både sports- og bagdel og alt utstyr til (stelleveske, vognpose, winter kit osv). Vi kjøper også bilstol og isofix base der. I tillegg til tripp trapp med newborn-set og pram pack (avhengig av den siden vi reiser en del). I tillegg vurderer vi nå Stokke-sengen... Jeg hadde egentlig slått den fra meg på grunn av skyhøy pris, men med den har jeg en seng i flere år og i tillegg vil jeg bare rulle den ut på stua på dagtid, så slipper vi å ha en dagseng der. Et annet argument er at Stokke-produktene er enkle å få solgt igjen når vi ikke lenger har behov for dem. Men det er klart jeg ser at det blir mye penger. Heldigvis får vi godt med hjelp fra vordende besteforeldre på begge sider :)

Skrevet

Sist gang vi fikk nurket var jeg prisbevisst. Da kjøpte jeg mye av nødvendige utstyr på salg. Stompa senga kjøpte vi forrige pent brukt av et vennepar av oss. Av klær kjøpte vi på salg på HM, Cubus, Lindex, Nøstebarn o.l i str. 62 og 68. Og det var ikke så mye, siden jeg visste at vi kom til å få gaver eller arvet av familier og venner etter hvert. Og sannelig hadde jeg helt rett i. Vi fikk så mye at vi ikke trengte å kjøpe noka før nurket begynte på barnehagen :)

Tipset mitt er: Kjøp det som er nødvendige av babyutstyr, av klær og slik ikke kjøp så mye. Det kan supleres etter hvert når ungen deres kommer til verden.

Lykke til!

Anonym poster: b5585f3635e4ec7258b5eafb7e0c310b

Skrevet

I starten hadde jeg bare lyst på dyre ting, også den leander- vuggen. Er glad jeg ikke gjorde det for de vokser så fort ut av små senger. Og noen babyer vil ikke sove i seng de første mnd, og da er litt dumt at man har brukt masse penger på det. Hvis det er den stokkesengen man kan trille og vokse i så skjønner jeg det mer, men ikke nødvendig. Brukte ca 20 000 på utstyr første gang. Kjøpte alt nytt og i god kvalitet. Og vi kjøpte for det meste bare det nødvendigste og tenkte vi heller skulle se det an etter fødsel og kjenne hva vi hadde behov for. Er glad vi gjorde det sånn.Det eneste vi arvet var en ikea sprinkelseng som vi malte. Den har største brukt i nesten 3 år. Men de første 4 mnd var det ikke snakk om å få henne til å sove der. Hun måtte sove i vogna for å få til å sovne i starten.

Har du råd, har du lov, men må du bruke kreditt er det bortkastet å kjøpe så dyr seng. Man overlever fint uten!! Nå skal jeg ha nr 3 og vil finne en billig moseskurv. Den er trang (noe babyer har en tendens til å like) og lett å bære rundt i huset hvis man må flytte babyen om den sover. Men bruker ikke 3000kr på noe som bare skal brukes i få mnd.

Anonym poster: 4896f72596341efdd955e32f3de92e79

Skrevet

Jeg har begge ganger prøvd å kjøpe de dyrere tingene brukt. Utenom pistol, det har jeg kjøpt nytt. Stokkesenga er fin, men jeg syns den er for dyr. sjekk på finn. Der ligger det sikkert mange

Skrevet

Minimalt!!

Til første kjøpte jeg ting som jeg visste kunne brukes til flere. Kjøpte billige utgaver, på salg eller i Sverige:

* Nøytral og allsidig vogn

* Sprinkelseng fra IKEA

* Vippestol

* Stellekommode

* Basistøy som ikke kostet flesk.

Derimot tok det litt av senere med tanke på kleskjøp. Nå nå nr 2 kommer snart, kan alle klærne brukes en gang til, samt alt utstyret. Har bare kjøpt noen flasker og strømpebukser...

Skrevet

Kjøpte for mye klær i 56 og 62.

Angående Stokke senga så tenkte jeg også på den men kjøpte den ikke pga formen. Du kan kun bruke stokke sine laken og madrasser osv. Og det er mye dyrere enn andre merker. Du er rimelig fast i å måtte kjøpe stokke alltid. Bare en ting å ta med i beregningen. Men fin seng ;)

Oi det tenkte jeg ikke på, det var et godt tips!

HI

Skrevet

Vi kjøpte Stokkesenga, med alle utvidelsesmulighetene. Da kan de sove i senga til de blir 10 år. Må si jeg er kjempefornøyd med det valget, nå er junior 3,5 år og har "åpen løsning". Senga er kjempedyr, men var på salg da vi kjøpte.

Anonym poster: 12cceeb2103da52908fa4becb5b6045e

Skrevet

eneste jeg har kjøpt nytt og dyrt er vogna til 7000,- , dog på nedbetaling :)

ellers er nesten alt fra finn :) Babybjørrn vippestol f,eks. 1200 i butikk, 300 på finn. slikt trenger man IKKE nytt, dersom man ikke har rævva fuill av penger og vil ha alt nytt , fint og eget da :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...