Gå til innhold

Kvalifiserer jeg for konsulentjobb


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er allmennlærer i vikariat, i blodfattig kommune som må kutte årsverk. Kvalifiserer jeg til konsulentjobber med min utdanning og fire års erfaring?

 

Hilsen desperat!

 

 

Anonym poster: 6884a8d163f54d3e2b3c8fc3242032bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hva slags konsulent. Konsulent kan være altmulig forkledd i en fancy tittel.

 

Anonym poster: 25c1ab40705a3e47892215db771f2344

Skrevet

Hi her..

 

Ja, det er sant. Det jeg ser på er konsulentstilling i kommune...

 

Anonym poster: 6884a8d163f54d3e2b3c8fc3242032bb

Skrevet

Konsulent innefor hva?

 

Det finnes 100vis av ulike konsulenter.

 

Anonym poster: 462ffc2fbf97b6e2812e48b02debc84c

Skrevet

Jeg er allmennlærer i vikariat, i blodfattig kommune som må kutte årsverk. Kvalifiserer jeg til konsulentjobber med min utdanning og fire års erfaring?

 

Hilsen desperat!

 

 

Anonym poster: 6884a8d163f54d3e2b3c8fc3242032bb

Dette går bra kjære deg :): Du er overkvalifisert til konsulentstillinger i kommunen. Med 4- årig høyere utdannelse og noen års erfaring kvalifiserer du til førstekonsulentstillinger i kommunen, fagkonsulentstillinger innen utdannelsesadministrasjon., og muligens enkelte rådgiverstillinger. 2 av mine tidligere studiekolleger jobber nå 4 år etter å ha tatt bachelorgrad i øk/ ledelse som spesialkonsulent i kommunen og rådgiver skatt. Jeg var en av 3 kandidater til annengangsintervju som prosjektleder/ fagkonsulentstilling i kommunen det året jeg avsluttet min bachelorgrad. Hadde erfaring fra andre yrker, men ikke relevant yrkeserfaring for denne typen stilling. Utdannelsen min, strategipresentasjonen jeg hadde laget og presenterte under første intervju, og verv jeg hadde hatt tidligere veide tungt.

 

Anonym poster: 3b5396ca9f649932e1c56c8124e33ca9

Skrevet

Kommer an på hva slags konsulent. Konsulent kan være altmulig forkledd i en fancy tittel.

 

Anonym poster: 25c1ab40705a3e47892215db771f2344

Men bor du i en liten kommune hvor det er svært mange kvalifiserte søkere, så kan konsulentstilling være et greit sted å starte.

 

Anonym poster: 3b5396ca9f649932e1c56c8124e33ca9

Skrevet

Særlig NAV etterspør pedagogisk og veiledende kompetanse i sine stillingsutlysninger :)

 

Anonym poster: 3b5396ca9f649932e1c56c8124e33ca9

Skrevet

Tusen takk for svar! Da er det bare å søke, må bare ha en jobb, og kontorjobb i kommune er faktisk noe jeg tror jeg kan like.

 

SÅ frustrerende å være i vikariat på fjerde året, særlig nå når det blir enda ner innsparing her jeg bor... Jeg har så lyst å få en fast jobb, slitsomt å være usikker på jobbsituasjonen hver vår......

 

Anonym poster: 6884a8d163f54d3e2b3c8fc3242032bb

Skrevet

Jeg er lærer med 4 års praksis. Ville bort fra yrket, og begynte å søke all slags kontorjobber - kommunen, staten, Nav...Jeg søkte på ALT som ble utlyst. Til og med sekretærjobber søkte jeg på. Jeg fikk null respons. Ikke ETT svar. Hadde tydeligvis feil utdanning. Til slutt orket jeg ikke vente lenger, og søkte ny utdanning, og er i full gang med den. Gleder meg til våren 2015, da er jeg ferdig utdannet arkivar og klar som et egg for en ny jobb :)

 

Anonym poster: e8dd4232a74b73872891aeddf7688a60

Skrevet

Jeg er lærer med 4 års praksis. Ville bort fra yrket, og begynte å søke all slags kontorjobber - kommunen, staten, Nav...Jeg søkte på ALT som ble utlyst. Til og med sekretærjobber søkte jeg på. Jeg fikk null respons. Ikke ETT svar. Hadde tydeligvis feil utdanning. Til slutt orket jeg ikke vente lenger, og søkte ny utdanning, og er i full gang med den. Gleder meg til våren 2015, da er jeg ferdig utdannet arkivar og klar som et egg for en ny jobb :)

 

Anonym poster: e8dd4232a74b73872891aeddf7688a60

Det høres naturlig ut at du ikke hører noe vedrørende sekretærstillinger, for det er dårlig HR- strategi å ansette klart overkvalifiserte. Men det høres veldig rart ut at du ikke hørte noe på de andre om du søkte svært mange jobber... Etter en del avslag; fikk du noen til å se på CV'en og søknadene dine?

 

Anonym poster: 3b5396ca9f649932e1c56c8124e33ca9

Skrevet

Jeg er lærer med 4 års praksis. Ville bort fra yrket, og begynte å søke all slags kontorjobber - kommunen, staten, Nav...Jeg søkte på ALT som ble utlyst. Til og med sekretærjobber søkte jeg på. Jeg fikk null respons. Ikke ETT svar. Hadde tydeligvis feil utdanning. Til slutt orket jeg ikke vente lenger, og søkte ny utdanning, og er i full gang med den. Gleder meg til våren 2015, da er jeg ferdig utdannet arkivar og klar som et egg for en ny jobb :)

 

Anonym poster: e8dd4232a74b73872891aeddf7688a60

Det høres naturlig ut at du ikke hører noe vedrørende sekretærstillinger, for det er dårlig HR- strategi å ansette klart overkvalifiserte. Men det høres veldig rart ut at du ikke hørte noe på de andre om du søkte svært mange jobber... Etter en del avslag; fikk du noen til å se på CV'en og søknadene dine?

 

Anonym poster: 3b5396ca9f649932e1c56c8124e33ca9

 

Ja, en arbeidsledig venninne av meg gikk på jobbsøkerkurs på Nav i denne perioden, og lærte å sette opp søknader. Jeg gjorde noen justeringer etter råd fra henne, men ingen endringer.

 

Etter en stund brukte jeg samme søknaden til å søke jobb i barnehager (noe måtte jeg jo jobbe med, og skole var uaktuelt), og ble nedringt. Fikk så mange intervjuer på en gang at jeg ble helt målløs. Dro bare på det første intervjuet og ble ansatt umiddelbart som støttepedagog. Så søknaden kunne jo ikke være så ille :)

 

Anonym poster: e8dd4232a74b73872891aeddf7688a60

Skrevet

Så deprimerende... Jeg er ikke klar for noen ny utdannelse, fire år holder for meg... Bør vel bare forberede meg på å ikke få noen av de jobbene, men søker likevel.. Hva annet kan jeg gjøre...

 

HI

 

Anonym poster: 6884a8d163f54d3e2b3c8fc3242032bb

Skrevet

Så deprimerende... Jeg er ikke klar for noen ny utdannelse, fire år holder for meg... Bør vel bare forberede meg på å ikke få noen av de jobbene, men søker likevel.. Hva annet kan jeg gjøre...

 

HI

 

Anonym poster: 6884a8d163f54d3e2b3c8fc3242032bb

Skrevet

Så deprimerende... Jeg er ikke klar for noen ny utdannelse, fire år holder for meg... Bør vel bare forberede meg på å ikke få noen av de jobbene, men søker likevel.. Hva annet kan jeg gjøre...

 

HI

 

Anonym poster: 6884a8d163f54d3e2b3c8fc3242032bb

 

Var ikke meningen det. Jeg bor i en universitetsby, det kryr av høyt utdannede folk og mange om beinet. Har jo mye med markedet og tidspunktet å gjøre. Kjenner jo til folk her i byen med lærerutdanning som jobber med andre ting, men de jobbene kapret de for sånn 10 år siden :) Men lykke til!

 

Anonym poster: e8dd4232a74b73872891aeddf7688a60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...