Gå til innhold

Til dere som har barn av hvert kjønn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var svangerskapene? Var de like/ ulike?

Hvordan var brystene? Var de ømme i begge/ alle svangerskapene?

Drømte dere om kjønn når dere var gravide? Stemte det?

Jeg har ganske like svangerskap, eneste forskjellen er brystene. :)

Anonym poster: 6c549fad7dd1dae57b9d3eec6a09e347

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bekkenløsning med gutten, ellers ganske likt.

Enkle svangerskap, ingen kvalme eller noen andre plager.

La på meg 7 kg med jenta og 10 med gutten.

Skrevet

Helt ulike svangerskap med alle 3, de mest forskjellige var første og siste som begge er gutter....Førstemann hadde jeg ingen plager, frisk som en fisk og jobbet 100% hele veien. Andremann masse kynnere og kvalm de tre første mnd. Tredjemann hadde jeg blødninger, masse kvalm, komplikasjoner, men det gikk bra (+tøffeste fødsel).

Skrevet

Med jentene var jeg en skikkelig hormonbombe. Med gutten var jeg mye syk, influens og omganssyke stort sett hele svangerskapet. Brystene var det ikke noe forskjell på, men ammingen gikk best med gutten.

Skrevet

Jeg har en gutt og denne gangen vet vi ikke enda.

Ganske like svangerskap. Eneste forskjellen er at denne gangen har jeg veldig ømme pupper. Vil ikke gi seg. Er i uke 17 nå.

I tillegg har jeg antydning til bekkenløsning.

Ellers er svangerskapene hittill like.

Spennende:)

Skrevet

Første: jente. Merket ingenting til at jeg var gravid omtrent. Bekkenløsning fra termin og frem til hun kom 16 dager over termin.

Andre: gutt, med termin 26 mai. Sykemeldt med ekstrem svangerskapskvalme uke 10-17. Nå veldig lavt blodtrykk som fører til svimling og besvime hvis ikke jeg setter meg ned fort nok. Begynnende bekkenløsning.

Mine svangerskap har med andre ord vært som natt og dag :-)

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Da jeg gikk gravid med jente hadde jeg fryktelig ømme pupper lenge, i tillegg var jeg ganske kvalm.

Da jeg gikk gravid med gutt kjente jeg ingenting i puppene. Fikk derimot skikkelig bekkenløsning.

Tok feil ang kjønn begge gangene, så magefølelsen min var ingenting å stole på :)

Skrevet (endret)

Jeg svarer selvom jeg har to gutter :) Svangeskapene var så forskjellig som natt og dag!

Første: kjempekvalm, mye blødninger, klarte ikke å spise noe søtt gjennom hele svangerskapet, klarte ikke lyst brød, å ta i rått kjøtt, lukten av stekt mat, kylling. Fyste på appelsiner, Kiwi, sitroner og sure ting. Klarte ikke klær som strammet, at mannen tok på meg, hadde veldig ømme bryster, sex var kjempeekkelt. Ikke bekkenløsning.

Andre svangerskap: ikke kvalm en dag, ikke ømme bryster. Bekkenløsning! Klarte det meste av mat, og fyste på sjokolademelk.

Passet i vanlige klær lenge, enda magen på en måte kom tidligere denne gangen. Tror jeg bare tålte mer klær som strammet ;)

Var deilig at mannen tok på meg også ;)

Det eneste felles begge gangene var at jeg drømte at det var gutt

Første gang hadde jeg magefølelse på gutt også. Stemte.

Andre gangen hadde jeg magefølelse på jente. Stemte altså ikke.

Endret av chocolate
Skrevet

Dytt

Anonym poster: 3ee0c763be03a070ff2a173c78ace303

Skrevet

Kastet opp minst fem ganger om dagen gjennom hele svangerskapet med jenta, mens kvalmen og oppkastet gav seg ved ca uke 15 med gutten. Alle andre plager var ganske så like.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...