Gå til innhold

Ubenyttet ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var sykemeldt i svangerskapet og benyttet meg derfor ikke av ferieukene før jeg gikk ut i permisjon i september. Vet at jeg har krav på å overføre 10 dager til i år. Men hva med den resterende ferien?

Kan jeg kreve å få den ubenyttede ferien utbetalt i penger?

Anonym poster: a04e17b49d28c528f3e0fd3416bcedd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonym poster: 4e514ec642191268d633ebccc203b0fd

Gjest Gullguttene
Skrevet

Det har ikke arbeidsgiver lov til, mener jeg. Blitt ganske strenge regler på det. For å sikre at folk får ferien sin. Er ikke 100% sikker

Skrevet

Ja jeg tror det er andre regler når det gjelder sykdom. du må neste bare spørre sjefen eller lønningskontoret.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Skal man overføre ferie til neste år, må det søkes om på forhånd. Noen arbeidsgivere er strengere enn andre. Regner med samme regler gjelder her?

Skrevet

Ja hvis du ikke har gått tatt ut ferie pga foreldrepermisjon så kan du få utbetalt penger.Men muligens ikke for de feriedagene du kan overføre til neste år.Men de resterende dagene.Men man skal søke om overført ferie før året er slutt , men noen arbgivere er greie så kansje det fortsatt er mulighet:)

Skrevet

Og du må søke om å få penger utbetalt, det skjer ikke automatisk.Mannen min gjorde det nettopp og det var i siste liten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...