Gå til innhold

Permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker du å være lenger hjemme i permisjon, eller gleder du deg til å jobbe igjen? Skulle du ønsket du kunne være hjemme lenger? Ser du ned på folk som tar ett år ekstra??

Anonym poster: 7d09bcddd0e07d4dbb97e81678f7a692

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk min første for 4 år siden og har vært hjemme siden. Dels frivillig og dels ufrivilli. Visste før han ble født, ja før jeg ble gravid, at jeg ville være hjemme utover vanlig permisjon. Men sånt er jo litt vanskelig å planlegge lang tid i forveien bla pga økonomi.

Nå ble det til at vi flyttet til et annet sted i landet akkurat når permisjonen min gikk ut. Dette var midt i barnehageåret og vi flyttet til en kommune med dårlig barnehagedekning, så vi hadde ikke noe annet valg enn at jeg ble hjemme. Men vi fikk ikke plass neste år heller, gravid igjen var jeg også så da fikk jeg bare fortsette å være hjemme.

Økonomisk gikk det forsåvidt greit, men vi måtte være bevisst på hva vi brukte av penger.

Nå har vi flyttet igjen, til et sted med full barnehagedekning(og mange ledige plasser året gjennom), så nå i høst begynte minste i barnehage, 16 mnd gammel.

Jeg går fortsatt hjemme, om enn noe ufrivillig. For om her er nok av barnehageplasser, så er det dårlig på arbeidsmarkedet.

Jeg har ikke angret på at jeg har vært hjemme så lenge. Hadde gjerne gjort det samme igjen. For meg er ikke penger alt, jeg syns at å tilbringe tid med barna mens de er små er likeså god investering.

Anonym poster: 84d6d2fab9f1ec43dbaea0a438bc610d

Skrevet

Jeg skal ha en relativt kort mammapermisjon da jeg syns det blir ensformig og kjedelig å bare være hjemmeværende mamma. Også elsker jeg jobben min...

Ser selvfølgelig ikke "ned" på de som velger å ha barna hjemme i ett eller to (eller tre) år ekstra, tenker at barna er heldige som har foreldre som så inderlig gjerne vil være sammen med dem. Skulle ønske jeg også fant så mye glede og magi i å gå hjemme med småbarn! Den tida kommer tross alt aldri tilbake.

Anonym poster: 9f04a8ce50dc91bdb44453ac9e024128

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...