Gå til innhold

Har så lyst på flere barn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alene med ei på 2 år. Bf er helt ute av bildet. Er student, og klarer meg bra. Bør jeg få barn nå mens jeg er student(får jo permisjon) eller bør jeg vente to år, til jeg er ferdig, også jobbe før jeg får en til? Noen som har fått barn mens de var student her? og vært alene? jeg vurderer å dra til danmark.

Anonym poster: 9d364bae904f8b7cf781527af93b824d

Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Eh...mangler du ikke en vesentlig detalj? Pappa?

Skrevet

Hvor gammel er du og hva slags studier(høyskole, universitet, mastergrad, bachelorgrad..) driver du med?

Anonym poster: 582307436ff799c9c2c6b0e8c8756b69

Skrevet

Du bør få barn når du ønsker deg barn. Det vil aldri være "rett tid" å få barn. Det vil alltid være ting som kan være bedre før en får barn.

Storken er ikke særlig dyrt. :)

Anonym poster: 86884ff127c12be6150852cc19fa67d1

Skrevet

Vil du ikke vente til du finner en mann å dele livet med å få barn med?! Ville nok ventet til etter studiene.

Skrevet

nei, skrev jo at jeg vurderer å dra til danmark. er jo flere som blir alene med flere barn, så tenker ikke at det er noe galt om jeg gjør det fra starten av. :) har ingenting i mot å være alene med to, og det kan jo alltids hende jeg finner en reservepappa til de begge, men har ikke lyst til å vente på det. kanskje jeg aldri møter den rette..

Skrevet

er 29 og studerer vernepleie :). #6 var også meg.

Hi

Skrevet

Go for it! :) Du klarer å ha to barn som student hvis du prioriterer riktig. Virker som du virkelig har lyst på et barn til, så tviler ikke på at du kommer til å kjempe litt ekstra for at det skal gå :)

Anonym poster: 582307436ff799c9c2c6b0e8c8756b69

Skrevet

Ah takk, nesten så jeg begynner å grine her.. Faren min mener nemlig jeg er riv ruskende gal som vil ha et til og være alene. Men jeg ønsker så veldig at hun jeg har skal få et søsken, og i tillegg er det å få barn så fantastisk at jeg vil oppleve det på nytt :) Slitsomt? ja, men det man vil får man til :)

Skrevet

ja, #9 var meg Hi.. ;)

Skrevet

haha det er vel fordi faren din aldri hadde klart det alene :P

Det viktigste er ikke å ha en mann. Det viktigste er å ha omtanke, omsorg, gi barna den kjærligheten de trenger for at de skal få vokse opp i et varmt, trygt og godt hjem. :)

Hvis det dukker opp en mann så vil han elske barna dine som en del av deg. :)

Skrevet

hehe, ja du sier noe. han har flyttet fra den ene og rett inn til den andre. tror aldri han har bodd for seg selv engang. ;) så kan jo forstå hvor han kommer fra. men jeg er stikk motsatt. flyttet tidlig hjemmefra og har klart meg godt på egenhånd. høy arbeidsmoral og selvstendig.

hi

Skrevet

Mye bedre å dra til stork, enn å finne en tilfeldig fyr :) Så kom igjen! :)

Anonym poster: 28f1771248daba6139477e91d7704b3d

Skrevet

29 år??? Jeg fikk 4 barn etter det. Du har goood tid til å finne en du vil skal være pappa til barnet ditt helt fra starten. Synes det høres ut som en dårlig plan....

Anonym poster: 467c41079522f7cbe4cc4d3543a70649

Skrevet

29 år??? Jeg fikk 4 barn etter det. Du har goood tid til å finne en du vil skal være pappa til barnet ditt helt fra starten. Synes det høres ut som en dårlig plan....

Enig. Du er 29 år og har ett barn på to år. Ro ned litt, du trenger ikke stresse sånn!

Anonym poster: 98c7b9b38c32c2945489e9ef46c168a7

Skrevet

Tenker bare på hvilket støtteapparat du har rundt deg fra før? Føler du at du får hjelp av de rundt deg når det "røyner på"?

Her er det så mye sykdom nå at jeg blir helt blek når jeg tenker på at vi snart skal ha 3, selv om vi er 2 om ansvaret og har litt hjelp fra familie her hvis det blir helt krise. Så, svaret mitt er farget av min egen situasjon nå.

Ellers er det et tøft og modig valg, skjønner at du ønsker deg flere barn. Jeg synes jo ikke du er avskrekkende gammel så du kan jo fort finne deg en kar å få barn med og ;) Men dette er jo noe som er helt opp til deg, tror ikke du trenger noe forum for å fortelle deg om du gjør rett eller feil. Litt støtte og heiarop, kanskje? Lykke til :)

Anonym poster: 559afe939a19dd5ed0aa21f3de7ea335

Skrevet

Men en far kan forsvinne og gjøre vondt verre. Hvis en er alene om barna helt fra begynnelsen av så har barna alltid den tryggheten at samme hva, hvis man går inn i et forhold og det tar slutt, kanskje tar år før det skjer, så har barna likevel en stabil forelder, mor. Barna blir ikke kasteballer eller brukes som våpen i en kamp for å såre.

En pappa har man enda mer tid til å finne etter hvert så. ;)

Hva er det som er dårlig med den planen?

Skrevet

Jeg synes det høres ut som en god ide og perfekt aldersforskjell, go for it!!! Og drit i alle tullinger her som mener det bør være en pappa! Man klarer det flott alene :) du virker tøff og klar!!

Anonym poster: 9657310765aa864573692bc2b1cc415a

Skrevet

Jeg synes det høres ut som en god ide og perfekt aldersforskjell, go for it!!! Og drit i alle tullinger her som mener det bør være en pappa! Man klarer det flott alene :) du virker tøff og klar!!

Anonym poster: 9657310765aa864573692bc2b1cc415a

Hehe, ja, alle som mener at barn bør ha en far er tullinger. Hva skal man med de liksom? Hehe.

Skrevet

Men en far kan forsvinne og gjøre vondt verre. Hvis en er alene om barna helt fra begynnelsen av så har barna alltid den tryggheten at samme hva, hvis man går inn i et forhold og det tar slutt, kanskje tar år før det skjer, så har barna likevel en stabil forelder, mor. Barna blir ikke kasteballer eller brukes som våpen i en kamp for å såre.

En pappa har man enda mer tid til å finne etter hvert så. ;)

Hva er det som er dårlig med den planen?

Med den argumentasjonen høres det nesten ut som du mener at det er bedre å få barn "uten pappa". Mener du virkelig det?? Jeg synes jo absolutt det er best å finne den du vil leve sammen med først. Men for all del,-kan jo være at både naturen og de fleste av jordens befolkning tar feil. At man kan risikere å bli skilt er da det dårligste argumentet jeg har hørt;)

Skrevet

Med den argumentasjonen høres det nesten ut som du mener at det er bedre å få barn "uten pappa". Mener du virkelig det??

Det er ikke hva jeg mener, det er hva forskning beviser.

Enlige mødre gør det godt

Adoptivbørn med enlige mødre klarer sig bedre, end hvis de var kommet til en familie med en mor og en far

http://sondagsavisen.dk/2009/23/enlige-modre-gor-det-godt.aspx

RESULTS The female-headed families were found to be similar to the traditional families on a range of measures of quality of parenting and young adults’ psychological adjustment. Where differences were identified between family types, these pointed to more positive family relationships and greater psychological wellbeing among young adults raised in female-headed homes.

http://humrep.oxfordjournals.org/content/25/1/150.abstract

Child Abuse Rate At Zero Percent In Lesbian Households, New Report Finds

http://www.huffingtonpost.com/2010/11/10/lesbians-child-abuse-0-percent_n_781624.html

;)

Skrevet

Ja, og forskning viser selvfølgelig også det motsatte, om man vil ha det bekreftet. Man kan alltid finne forskning som beviser det man vil;)

Men hvorfor vil du evt ha en mann i det hele tatt,da? Og du synes egentlig at alle kvinner burde fått barn ved inseminasjon, fordi det er best for barna?? Merkelig at ikke menn bare har blitt utryddet;)

Hvis forskning viser at det er best for barn å bli født og vokse opp kun med mor, er det merkelig at ikke fler blir oppfordret til å velge dette....

Og mannlige rollemodeller, nei, hvem trenger vel det;)

Skrevet

Oi, ser samtalen her har sporet av litt.. men takk til dere som sier go for it. jeg vet at jeg ikke er "gammel nok" til å stresse med at klokken tikker, men det er nå hun jeg har er liten og jeg tenker at aldersforskjellen blir fin. i tillegg har jeg mye mer frihet nå som hun er så liten og jeg studerer enn når hun er større og kanskje har andre aktiviteter utenom bhgtiden og jeg kanskje jobber 8 timer hver dag. såklart hadde det vært koselig å vente på den rette og være en familie med far i bildet, men for meg kan en familie på 3(mor og to barn) være like komplett. jeg har stor familie, søsken med sine barn, venner og dobbelt opp med foreldre som sikkert mer enn gjerne gjerne hjelper til om jeg ber om det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...