Gå til innhold

Prevensjon for å miste mensen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken metode er den beste etter din erfaring for at mensen uteblir fullstendig?

 

Har etter forrige svangerskap hatt sykluser på 3-3.5 uke og sterke blødninger. Orker rett og slett ikke mer av det greiene der. De 2-3 første dagene renner det nedover beina om morgenen når jeg står opp selv med både den største tampongen og bind :-(

 

Er gravid nå, men må jo bruke ett eller annet når svangerskapet er ferdig. Synes det muligens blir litt drastisk å sterilisere meg eller fjerne livmor før jeg fyller 30 år.....

 

Anonym poster: 76b2e004416c562b35901b7e4ba79146

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hormonspiral har vært heeelt fantastisk i mine øyne ;). Har hatt det i to omganger, og like fornøyd begge gangene. Ikke bare tok den bort mensen og smertene, men tok også min PMS! Har ei venninde som har like god effekt av den som meg.. ;)

Skrevet

Hormonspiral har ført til at jeg ikke har mens lenger:-) har ikke hatt mens på 6 år faktisk, og savner det ikke:-)

Skrevet

P-piller uten opphold fungerer godt.

 

Anonym poster: 149dbe1c078ece0ad52a7644470bc4d1

Skrevet

tusen takk for svar.

 

Så langt er det hormonspiral jeg må snakke med legen om ser det ut til...

 

P-pille opphold er allerede forsøkt. Endte opp med en ukes opphold og to uker med mens!!! Aldri mer :-D

 

Noen fler som har erfaringer?

 

Anonym poster: 76b2e004416c562b35901b7e4ba79146

Skrevet

Jeg hadde hormonspiral og har vel aldri hatt så mye mensen som da. Så det tror jeg kan variere.

 

Anonym poster: 5a3f801a1b474384dd3e2dbd68096a71

Skrevet

Psprøyte og sterilisering funker dårlig.

p-sprøyta gav meg konstant blødning i 4 mndr.

Steriliserte meg for et år siden, og har fortsatt noen vanvittige blødninger.

Bruker som regel største tampong og nattbind, men blør rett igjennom innen 30 min

 

Anonym poster: d16740f0b1ba1eb6643540f436240404

Skrevet

Jeg begynte på Cerazette etter min andre fødsel. Har gått på de i 1 1/2 år nå og har ikke hatt en eneste blødning siden.

Men det er forskjelligfra person til person, så man må nesten prøve og se hvordan det blir. (det er jo som oftest den man får foreskrevet dersom man ammer også)

 

Anonym poster: ec39453af643a3e983cc70234bfcf1df

Skrevet

Jeg hadde hormonspiral og har vel aldri hatt så mye mensen som da. Så det tror jeg kan variere.

 

Anonym poster: 5a3f801a1b474384dd3e2dbd68096a71

 

Sikker på at det ikke var kopperspiral du hadde? En av bivirkningene med den er kraftigere mens...

Har aldri hørt om noen som får mer mens av hormonspiral, selv om unntak sikkert finnes.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet (endret)

Vær obs på at hormonpreparater der man mister mensen gjerne ikke skal brukes i så mange år, da det øker risikoen for benskjørhet. Fikk beskjed om ikke å bruke p-sprøyte i mer enn fire år, og da hadde jeg allerede hatt den i fem :( etter det får jeg ikke slike prevensjonsmidler av legen.

Endret av UndrendeUllteppe
Skrevet

Har p-stav og mistet mens med en gang ;) grei bonos det ;)

Skrevet

P-stav fikk meg til å miste mens, det samme gjorde de fleste p-piller (jeg hadde nesten aldri pillefrie uker, da).

 

Du kan jo prøve litt forskjellige p-piller, de har litt forskjellig virkestoff og man kan reagere forskjellig på dem.

 

Det finnes medisiner man kan få hvis man har veldig stor mens, prat med legen din om det du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...