Gå til innhold

Har skolen lov å nekte meg disse opplysningene om mitt eget barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ringt skolen (ungdomsskole) for å høre om det stemmer om mitt barn noen gang er blitt beskyldt for mobbing uten at jeg har fått beskjed om det. De opplysningene vil de ikke gi meg, de sier at hvis de mener at elevens foresatte må involveres så gjør de det. Jeg er aldri blitt kontaktet men ønsker å vite. Har de lov å si at de verken vil svare ja eller nei på om mitt barn på 14 år har stått bak mobbing?

Anonym poster: e419f28411cdaf4d789546dcacb97558

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror skolen må informerer foreldre. aldri blitt nekta info.

ville kontakte de igjen. be om å prate med rektor.

Anonym poster: 7d1fb649e345c75aebd9e72001e02f4d

Skrevet

Det var rektor jeg prata med...

Skrevet

Når barnet ditt er mindreårig skal du alltid kontaktes, og du skal få vite det du vil vite! Rektoren plikter å gi deg info

Anonym poster: 388abe23be3c674dcd400eb4c19ef0cc

Skrevet

Ikke aksepterer det. du skal få svar på det du spør om. Vet de ikke skal det undersøkes. og inntil eleven er 18 år skal foreldre underrettes. Iallefall slike ting. mange rektorer feier slik ført av banen for og høres ut som en bedre skole enn den egentlig er. her må rektor tas ett tak å se frå barna sine øyne å hva som er han viktigste oppgave i jobben sin. å det er å opptre ansvarlig for alle på hans skole.

Anonym poster: fad3b97805814a4a518b202c9024642c

Gjest Antarctica
Skrevet

Men da mener de vel at det enten er uskyldige episoder/småknuffing som de løser selv, eller at de ikke fester lit til påstandene om at ditt barn har vært del av det?

Skrevet

HI her.

Mitt barn har måttet skifte skole pga mobbing. Det gikk så langt at h'n ble fysisk angrepet. Jeg fikk slengt i meg av denne overgriperens mor at det var MITT barn som var problemet, og det vil jeg gjerne til bunns i! For det har jeg ikke hørt et pip fra noen om tidligere....

Skrevet

svarer ikke skolen. Kan du ringe kommunen Og si at du Om mor ikke fåR svar på det din unge blir beskyldt for. de Kan sette deg til noen som lang hjelpe.

Anonym poster: 7d1fb649e345c75aebd9e72001e02f4d

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Oj sann. Den mora du forteller om har visst et enormt behov for å rettferdiggjøre seg selv og sin taskige barneoppdragelse....

Endret av Pashla
Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

HI her.

Mitt barn har måttet skifte skole pga mobbing. Det gikk så langt at h'n ble fysisk angrepet. Jeg fikk slengt i meg av denne overgriperens mor at det var MITT barn som var problemet, og det vil jeg gjerne til bunns i! For det har jeg ikke hørt et pip fra noen om tidligere....

Men om det hadde vært tilfellet, tror du ikke du ville blitt informert for lenge siden da?

Skrevet

Oj sann. Den mora du forteller om har visst et enormt behov for å rettferdiggjøre seg selv og sin taskige barneoppdragelse....

Hehe ja... og ikke minst så jobber hun på den skolen fakstisk. Så denne saken stinker...

HI

Gjest Antarctica
Skrevet

Faen, ditt barn er jo den store taperen her...

Skrevet

Faen, ditt barn er jo den store taperen her...

Det er en grunn til at vi måtte bytte skole ja. Men det var bare dråpen det der, og jeg syns synd på det andre barnet.

HI

Skrevet

Nei, skolen har absolutt ikke anledning til å holde tilbake slike opplysninger.

Anonym poster: 68b5f804d691fb6119a1ed060d44ec26

Skrevet

Men hvis de ikke har noen opplysninger å gi, så må det jo være OK?

Dessuten tenker jeg at dersom en gitt mor f.eks beskylder ditt barn for mobbing gjennom en henvendelse til skolen, skolen undersøker det uten å finne noe bekymringsfullt, da er det journalført opp mot et annet barns navn. For å beskytte dette barnet, kan skolen si at de ikke har informasjon å dele. Hvis du skjønner?

Skrevet

Men hvis de ikke har noen opplysninger å gi, så må det jo være OK?

Dessuten tenker jeg at dersom en gitt mor f.eks beskylder ditt barn for mobbing gjennom en henvendelse til skolen, skolen undersøker det uten å finne noe bekymringsfullt, da er det journalført opp mot et annet barns navn. For å beskytte dette barnet, kan skolen si at de ikke har informasjon å dele. Hvis du skjønner?

Men skolen kan vel svare på om barnet har mobbet uten å si Hvem det har mobbet?

Anonym poster: 6504ac55da24a66825cd6e5864f1b6a8

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Får du ikke svar av skolen så kontakter du rådmannen i kommeunen og ber ham eller henne om å rydde opp slik at du kan få noen vettuge svar

Skrevet
Men hvis de ikke har noen opplysninger å gi, så må det jo være OK? Dessuten tenker jeg at dersom en gitt mor f.eks beskylder ditt barn for mobbing gjennom en henvendelse til skolen, skolen undersøker det uten å finne noe bekymringsfullt, da er det journalført opp mot et annet barns navn. For å beskytte dette barnet, kan skolen si at de ikke har informasjon å dele. Hvis du skjønner?
Men skolen kan vel svare på om barnet har mobbet uten å si Hvem det har mobbet? Anonym poster: 6504ac55da24a66825cd6e5864f1b6a8

Selvfølgelig, men saken her er vel sannsynligvis at de ikke har noen dokumentasjon på at barnet har mobbet noen. Da bør de selvfølgelig opplyse det.

Man har alltid rett til kopi av alt som ligger i en journal/mappe. Det er bare å kreve.

Skrevet

Dette var helt fjernt. Jeg vet med sikkerhet at jeg ikke hadde fått dette svaret fra mine barns skoler. Ikke gi deg!

Klem til deg og barnet ditt.

Anonym poster: 7b2750731b4c8040c2be45b69e6e9686

Skrevet

Hvorfor tror du at hun mener at din barn mobbet når hun sa at ditt barn var problemet? Jeg tror ikke det var det hun mente. Mobbere mener jo ofte at den som mobbes er problemet- fordi de mener mobbeofferet skiller seg negativt ut/ har sagt ditt/gjort datt, og dermed er ansvarlig for at deres barn har mobbet dem og fått problemer. Er det meldt en klage på ditt barn til skolen, så har barnet krav på innsyn. Er det under 15 år har du det også. Slike opplysninger må du nok uansett henvende deg personlig og ikke på telefon for å få, siden de er konfidensielle.

Anonym poster: 60a3e139c711cc602eb97e6740272a46

Skrevet

Og videre har den som meldte klagen/ den mobbede krav på tilbakemelding om hva ditt barn har sagt til sitt forsvar om dette har vært tatt videre. Slikt kalles også det kontradiktoriske prinsipp; begge parter skal ha fått mulighet til å gjøre seg kjent med og imøtegå den andres påstander :).

Anonym poster: 60a3e139c711cc602eb97e6740272a46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...