Gå til innhold

Snart 3 år og hissig som en lemen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en snuppe på snart 3 år.Idag når jeg skulle levere henne i bhg skulle de ut og jeg begynte å kle henne.Hun vrei,hylte og ålte seg ,endte med at jeg måtte gi opp og hun måtte slappe av litt på sofaen på avd og de ansatte skulle kle henne etterpå.De kledde noen andre barn og så jo hvordan jeg slet med lillesnupp.Tenkte stille for meg selv barnevernet neste.....

Hun er født med bein i nesen og viljestyrke til tusen.Når avtar denne trassen seg?

Noen andre som har det lignenes?

Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår er på samme måte. Hun blir 3 i mars.

Tenker at dette bare er en fase, men fryktelig slitsomt!! Hun er ikke så vrang her hjemme, men i barnehagen er hun helt umulig!,

Håper det bedrer seg snart......

Skrevet

Kjenner det godt igjen! Helt forferdelig mens det står på... Minstejenta her er 2 1/2 og trasser ille om dagen. Utløses av "bagateller" som tydeligvis ikke er det for henne. Heldigvis begynner språket å komme seg slik at det er lettere å forberede og prate med henne. Opplever at det hjelper veldig:) Ellers virker det best å bare la henne bli ferdig, la henne gråte/skrike seg ferdig samtidig som jeg er i nærheten. Plutselig er hun liksom ferdig og er enten blid igjen eller vil sitte litt på fanget.

Her om morgenen var vesla blid som en sol gjennom påkledning, frokost og påkledning til å gå ut. Mannen skulle levere og jeg susset ha det til allemann (er hjemme om dagen da vi snart skal ha nr. 3) og vesla tuslet blid og fornøyd ut gjennom døra. 10 min senere hører jeg hyling utafor, og ser etter litt mannen komme tilbake med vesla uten lua, jakka halveis av, og hyl og skrik! Blir helt forskrekket og lurer på hva i all verden som har skjedd. Mannen forklarer kjapt at hun slo seg vrang i bilen fordi hun ville sitte i midten i bilen, mellom bilsetene. Det er jo selvfølelig ikke forsvarlig så etter å prøvd det meste måtte han bare gå inn med henne! Han var mildt sagt svett! Ble at han dro til bhg med eldste, mens minste roet seg her hjemme. Etter 30 min var hun rolig og klar for å dra igjen... Heldigvis hadde vi god til denne morgenen:) Det er forresten viktig generelt; å ha godt tid og ikke stresse!

Anonym poster: 983f5b12c742bc85603894b786a18591

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...