Gjest Totoaa Skrevet 11. januar 2013 #1 Skrevet 11. januar 2013 Hadde egentlig trodd dette skulle gå litt lettere enn det har hittil.... Bor og studerer i Bergen, og venter mitt første barn i juni, alene. Den lille ettromsleiligheten min på ca 20m2 i tredje etage kommer til å bli for liten og veldig lite praktisk når det kommer barn, så jeg ser etter noe nytt. Kommer til å få LITT bedre økonomi når barnet kommer, men kan ikke betale mer enn maks 8000 i måneden (betaler 5000 nå) og kommer til å klare meg fint med to-roms. Det jeg sanser er at utleiere er lite begeistret for at jeg venter barn... Noen har tilogmed spurt meg veldig personlige spørsmål om forholdet mitt til barnefaren, noe jeg ikke synes de har noe med. Jeg er jo en sikker betaler, og har gode referanser, så det skulle ikke vere noe problem (skulle man tro...) og det faktum at jeg skal ha barn alene forandrer jo ikke det faktum at jeg er en oppgående, og økonomisk smart person! Er det flere som stresser med dette eller er jeg veldig uheldig? Noen som selv er utleiere som ikke vil ha alenemødre?
♥Madam Mim♥ Skrevet 11. januar 2013 #2 Skrevet 11. januar 2013 Jeg kan ikke skjønne hva som er problemet med å leie ut til en alenemor! Iallefall ikke når du har referanser og er sikker betaler!! Ville mye heller leid ut til deg enn en singel jente uten barn med tanke på at da er det mye større risiko for fester, høy musikk osv. Eneste risiko med deg er jo isåfall gråt om natten da, men er leiligheten isolert godt nok så kjønner jeg ikke helt problemet!! Lykke til, håper det ordner seg snart :-)
DotM Skrevet 11. januar 2013 #3 Skrevet 11. januar 2013 Har studentsamskipnaden i Bergen noen leigligheter for studenter med barn? Isåfall er jo det ganske praktisk, ofte ikke så veldig dyre og ikke så langt fra universitenene
Gjest Totoaa Skrevet 11. januar 2013 #4 Skrevet 11. januar 2013 Joda, SIB har familieleiligheter. Men jeg går på BI, og vi får rett og slett ikke lov å vere med der... Kjempe kjipt, eller så hadde dette ordnet seg kjempelett! Jeg har jo noen måneder igjen før det begynner å haste, og håper det ordner seg, men når jeg har fått så mange negative tibakemeldinger allerede begynner jeg å bli stresset....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå