Gå til innhold

Hormonspiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å begynne med hormonspiral. Men så hører jeg om mellomblødninger i rundt 6 mnd. Med p-piller har jeg aldri opplevd det. Med p-piller har jeg jo også kontroll på når mensen kommer. Noen med erfaringer?

Anonym poster: eff34760321279e43e4656f7704f4c35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk satt inn min for 2,5 år siden og har ikke angret en dag siden.

Null mens, ingen mellomblødninger (blødde litt etter innsetting, ca, 10dager, veldig sparsommelig) ingen vektøkning (joda, men det er pga av sjokoladen)

Jeg kommer ALDRI til å benytte meg av noen annen prevensjon enn hormonspiral.

Skrevet

Er også veldig fornøyd, og har aldri mensen lenger.

Men første gang jeg satte den inn, blødde jeg veldig lenge etterpå (noen måneder, ja). Fikk så noen tabletter, og etter jeg tok de, bedret det seg, og jeg sluttte å blø

Anonym poster: 9ebbb1a0151cd7d0c9d3c98027244cad

Skrevet

Vært kjempefornøyd! Blødde noen uker etterpå, men så stoppet det og har ikke blødd siden. Herlig!

Skrevet

Blødde dere mye de ukene etterpå?

Skrevet

Men første gang jeg satte den inn, blødde jeg veldig lenge etterpå (noen måneder, ja). Fikk så noen tabletter, og etter jeg tok de, bedret det seg, og jeg sluttte å blø

Åh! Finnes det noe man kan ta mot de helsikesblødningene? Jeg likte hormonspiral fordi jeg blir så trist av p-piller, men jeg bødde lenge.
Skrevet

Åh! Finnes det noe man kan ta mot de helsikesblødningene? Jeg likte hormonspiral fordi jeg blir så trist av p-piller, men jeg bødde lenge.

Jeg trooooor faktisk det var en sånn angrepille jeg fikk. Legen mente de vedvarende blødningene kunne komme av en slags uregelmessgheter eller arrvev elle rnoe i slimhinnene på innsiden av livmoren (kanskje spiralen gnukket mot de, eller noe?). Med de tablettene skiftet livmoren ut det øverste laget av slimhinnen (truuur eg?). Det ordnet seg ihvertfall da, så han hadde sikkert rett (godt voksen, superflink og kunnskapsrik gynekolog )

Skrevet

Er de blødningene sparsommelige eller mye og hele tiden?

Skrevet

Er de blødningene sparsommelige eller mye og hele tiden?

Jeg som blødde lenge i begynnelsen - det var sånn "passe", ikke kjempemye, men hele tiden. Som om jeg konstant hadde mensen, liksom.

Men den andre gangen jeg fikk satt den inn, etter baby, blødde jeg bare bittelitt, og veldig korte, siden har jeg ikke sett så mye som en liten prikk med blod.

Skrevet

Huff jeg er så usikker. Går jo i basseng med ungene en gang i uka, kan ikke blø i månedsvis da :-/

Skrevet

Jeg har og fått anbefalt å sette inn hormonspiralen pga mellomblødninger og kraftig menstruasjoner.

Jeg steriliserte meg etter 4 keisersnitt så ingen fare for graviditet for min del. Har hørt forskjellig om hormonspiralen og at den kan gi uregelmessige blødninger i starten men det må vel gå seg til skulle en tro. Ellers er det jo veldig rart å få den anbefalt av lege mot blødninger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...