lykkeliten1 Skrevet 11. januar 2013 #1 Skrevet 11. januar 2013 Har vært hos fotograf. Forøvrig billig å fotografere babyen sin,men å kjøpe produkter etterpå, ja da fikk jeg sjokk! For noen priser! Så nå må jeg tenke meg godt om å se hva vi skal velge... Ble jo så mange fine! Forstår at de lever av det og vi får norn flotte bilder,men likevel er det virkelig mange penger.....Har noen av dere andre vært hos fotograf? Og hvor mye penger la dere igjen hos fotografen i produkter dere kjøpte?
super_s Skrevet 11. januar 2013 #2 Skrevet 11. januar 2013 Er så heldig å kjenne ei lokal ei som er utdanna fotograf og har hjemmestudio. Hu tar+/- 200 bilder, ser igjennom og redigerer dem før hu legger dem på cd som vi får med hjem. Da betaler vi 700kr. Da kan vi sitte i fred og ro hjemme og se på bildene og bestemme oss for hva vi vil fremkalle. Jeg fremkaller hos nfoto.no. der de har alle mulige produkter og rimelige priser.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 11. januar 2013 #3 Skrevet 11. januar 2013 Ja, da vi giftet oss betalte vi flere tusen for jobben, vi fikk også sjokk da vi tenkte å fremkalle et par lerretsbilder fra bryllupet.. For to lerret som var ca 50x70cm skulle han ha 7000,- pluss mva... Så nei, vi har ikke disse lerretene på veggen som vi ønsket oss.. :-\
Cammie82 Skrevet 11. januar 2013 #4 Skrevet 11. januar 2013 Vi har vært hos fotograf og tatt gravid-bilder både med førstemann og nå rett før jul. Nå sist betalte vi 1500 kr og da fikk vi 36 bilder som hun fotografen har valgt ut som de beste,høytoppløselig,og på cd.Kjempeflink fotograf,fint studio,hun var veldig god på å gjøre gutten vår på 2,5 trygg,og ikke minst ble bildene veldig bra! Fremkalling får jeg jo kjempebillig,siden vi har fått alle bildene på cd. Pleier å bestille lerret,forstørrelser osv på eurofoto,smartphoto. Der er det ofte rabatter også.
lykkeliten1 Skrevet 11. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2013 Så de er flere som har fått sjokk! Så heldig dere andre er som ordner det på billigere måter... Men hvis man får bildene på cd, vil andre (foto-firmaer på nett)lage foto-produkter for deg da? Er ikke slike bilder signert med slik copyright? Men det er jo absolutt et flott alternativ. Skal tenke på det altså. Det koster 250 kr pr bilde som blir lagt på cd'en der jeg har tatt bilder så da blir det jo ikke så gale...
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 11. januar 2013 #6 Skrevet 11. januar 2013 Ja, hadde de heller satset på å tjene litt mindre pr bildeprodukt, kan liksom ikke skjønne hvorfor fotografen vi bruker skal ha over 3500,- pluss mva pr stk når f.eks fotoknutsen skal ha rundt 500,- for samme størrelsen... Greit at han hadde tatt litt mer enn disse nettbaserte fremkallingsfirmaene, for de driver jo et firma på en litt annen måte. Men si han hadde tatt 1000,- pr stk da, så hadde jeg kanskje kostet på meg flere lerreter og fotoprodukter, i flere størrelser, både til meg selv, til våre foreldre, besteforeldre, forlovere og til brudepikene våre, slik at de alle hadde kunne fått et minne. I tillegg så tok han jo også en del fine bilder av en del av barna i familien og det kunne jo vært flotte julegaver til deres foreldre, men kan jo ikke kjøpe et lite bilde til 1000 kr til hver av de.. Vi hadde 8 små brudepiker i tillegg til jenta vår, samt 4 voksne.. Så det hadde jo blitt en formue... Hadde kanskje endt opp på samme totalsum, slik at han hadde tjent det samme, men jeg hadde vært mye mere fornøyd og hadde nok brukt han til flere oppdrag. Nå ble det jo ikke til at jeg kjøpte noe.. :-\
Hilde_85 Skrevet 12. januar 2013 #7 Skrevet 12. januar 2013 Er flere fotografer som bare tar bilder og ikke fremkaller. Eventuelt kan fremkalle om du ønsker. Jeg har en fast fotograf jeg bruker og ho tar bare pris for bildetagning og redigering. Får bildene på cd/minnepenn og får gjøre som jeg vil med dem. Kan bestille bilder til printing hvor som helst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå