Gå til innhold

Gruer meg for bryllup fordi jeg er tjukk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i bryllup i helgen. Prøvd antrekk hele uken og klarer ikke bestemme meg. For meg handler det ikkeom å pynte meg for å se bra ut men for å begrense skadeomfanget.

Folk flest driter vel i hvordan jeg ser ut, men det eruutholdelig. Jeg er på vei ned, 5 er borte og skal bed 35 til.

KlArer ikke glede meg engang fordi jeg er så tjukk...

Noen tips om hva jeg kan gjøre for å se ok ut?

Anonym poster: 9e6bfc13930e077ac272d38efb08ecc1

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Auda.

Bunad?

Det er flott å være lubben i bunad, søljene skal ligge vannrett på bringa, som du veit!!

Skrevet

Så flink du er som har gått ned 5 kilo :)

Hva med hold inn under kjolen?

Anonym poster: ef443808b2ceb53d68931857fa8a6df1

Skrevet

En fin, enkel kjole av god kvalitet. Høye hæler! Pynt som holder fokuset på områdene du er mest fornøyd med :)

Skrevet

Auda.

Bunad?

Det er flott å være lubben i bunad, søljene skal ligge vannrett på bringa, som du veit!!

I utganspunktet enig med deg, men det er 30 kg til bunaden min passer....

Anonym poster: 796c6278e2ad20ef5b17b8b8e6284021

Skrevet

Og de fleste undertøysforretninger har hold-inn undertøy nå! Jeg kjøpte til og med et par truser på HM, som går helt opp til bh'en - de er magiske!

Gjest Antarctica
Skrevet

Auda.

Bunad?

Lån en av en stor dame!

Skrevet

Auda.

Bunad?

Lån en av en stor dame!

Hva sier man da liksom? "Hei, du ser sånn passe tjukk ut, får jeg kløne bunaden din"?

Skrevet

hvordan er vekten fordelt da/kroppsform? Er du høy eller lav? Langt/kort hår?

Er mye man kan gjøre for å se bra ut til tross for overvekt! Det finnes det mange eksempler på om man googler litt;)

Jeg selv for eks. er ca 25kg overvektig. Jeg har i tillegg pæreform. Smale skuldre, smal over brystkassen, små pupper, litt magefett i tillegg til stor rumpe og store lår. Er 170cm høy.

Jeg bruker undertøy som holder inn magen og kjoler som gir meg litt mer tyngde oventil, da kan jeg bruke både lange og knekorte kjoler. Alle kjolene mine har forholdsvis høyt liv.

Anonym poster: 1789b4259124b5fccfddfbfd44da4338

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

"Hei, du ser sånn passe tjukk ut, får jeg kløne bunaden din"?

Hihi! Fantastisk! Jeg tenkte mer, hvis du har en småfet tante eller venninne? (Selv har jeg 3 ulike bunader til 3 ulike vektklasser, finner alltid en som passer ;-) Men så har jeg sydd den ene selv, da. Og er litt over gjennomsnittlig interessert i sånt.)

Endret av Pashla
Skrevet

Fin A-line eller empiresnitt pleier å funke for meg når kiloene lagrer seg opp. Kjør på med smykker og hår som får fokuset på ansiktet eller det du måtte være fornøyd med! Og høye hæler gjør under for holdningen!

Diana Ross sa en gang at det beste rådet hun hadde fått for å se smashing ut, er å kjøpe kjolene sine en størrelse for store, for ingenting ser verre ut en kjole som er for trang. Og hun er kjent for jojo-vekt, så den har jeg tatt til meg;-)

Og føler du deg uvel, kan det funke med et kaste eller sjal i et eller annet lekkert stoff. Jeg har kjøpt mange slike på innvandrerbutikker, med masse glitter og stas eller bare nydelige silketrykk. Disse danderer jeg som et stort skjerf eller kaste, for å ta fokus vekk fra meg selv på en dårlig dag:-)

Skrevet

Du kan jo leie en bunad kanskje? Jeg leide på husfliden til en dåp jeg skulle i. 1600,- betalte jeg.

Anonym poster: c3bc58a8fedead89b21fd62b545344c7

Skrevet

Smink deg fint og SMIIIL!

Ellers hold on og kjole som er svart og høye hæler.

Anonym poster: 6738d10410179f599980de10c99d4af8

Skrevet

Lang empirekjole, kanskje et fint sjal over skudrene om du har komplekser for overarmene, litt brede hæler på skoene, fin sminke og fikse håret litt ekstra. Sikker på du blir kjempefin :)

Skrevet

Skal i bryllup i helgen. Prøvd antrekk hele uken og klarer ikke bestemme meg. For meg handler det ikkeom å pynte meg for å se bra ut men for å begrense skadeomfanget.

Folk flest driter vel i hvordan jeg ser ut, men det eruutholdelig. Jeg er på vei ned, 5 er borte og skal bed 35 til.

KlArer ikke glede meg engang fordi jeg er så tjukk...

Noen tips om hva jeg kan gjøre for å se ok ut?

Anonym poster: 9e6bfc13930e077ac272d38efb08ecc1

Hvis du har en Zizzy-butikk i nærheten kan du prøve å stikke innom der - de har fine klær i store størrelser og en veldig fin hold-in-body til å ha under kjolen så ikke alle valker flyter rundt. :)

Jeg ville forsøkt meg på en enkel kjole uten for mye dill, store smykker, stort hår (hvis mulig ;)) og pen sminke. :)

Hvis du har en kjole med stropper er bolero/sjal fint, hvis du ikke vil vise frem overarmene.

Skrevet

Vet du, jeg gruet meg akkurat like mye som deg til å gå i bryllup i fjor. Jeg var sikker på at jeg kom til å se så fæl ut, og det var tett før jeg sendte kun mannen! Det var vel 13 år siden jeg sist hadde hatt på meg kjole (tuller ikke, skoleballet på ungdomsskolen), da brukte jeg str 36, nå 46 :( Reiste på shopping med skikkelig negativ holdning, kom aldri til å finne noe til denne blubbete kroppen. Hadde med meg min søster som var litt mer entusiastisk. Men kjole fant jeg, og den var skikkelig flott. Den gikk inn under bysten og jeg så slank ut, i tillegg hadde jeg sjal over skuldrene og høye hæler.

Fikk kjempemange fine kommentarer i bryllupet:) Nå håper jeg at jeg snart skal i bryllup igjen for å få brukt den fine kjolen.

Du også blir garantert flott! :) Få hjelp i en butikk til å finne kjolen som passer perfekt til deg:)

Anonym poster: 93c235400b83e3db15da82d8b121fdf3

Skrevet

De fleste er ganske selvopptatte og mest opptatt av hvordan de selv ser ut. Dessuten, jeg antar at mange i bryllupet vet hvordan du ser ut og at du har noen kilo for mye. Tror ikke de vil dvele så mye med hvilken kjole du har og størrelsen på magen for de vet at det er sånn du ser ut.

Drikk litt vin og senk skuldrene:)

Anonym poster: 2cdbd6c76319496bcc025b90a30409c1

Skrevet

Vet du, jeg gruet meg akkurat like mye som deg til å gå i bryllup i fjor. Jeg var sikker på at jeg kom til å se så fæl ut, og det var tett før jeg sendte kun mannen! Det var vel 13 år siden jeg sist hadde hatt på meg kjole (tuller ikke, skoleballet på ungdomsskolen), da brukte jeg str 36, nå 46 :( Reiste på shopping med skikkelig negativ holdning, kom aldri til å finne noe til denne blubbete kroppen. Hadde med meg min søster som var litt mer entusiastisk. Men kjole fant jeg, og den var skikkelig flott. Den gikk inn under bysten og jeg så slank ut, i tillegg hadde jeg sjal over skuldrene og høye hæler.

Fikk kjempemange fine kommentarer i bryllupet:) Nå håper jeg at jeg snart skal i bryllup igjen for å få brukt den fine kjolen.

Du også blir garantert flott! :) Få hjelp i en butikk til å finne kjolen som passer perfekt til deg:)

Nå er vel ikke en str 46 en veldig stor størrelse heller...

Til HI

Prøv Alexismote.no, med mindre du bor i nærheten av Oslo får du ikje handlet der, men kanskje du kan få litt inspirasjon?

Hold in undertøy kan hjelpe, men endel av det er ikke komfortabelt over tid, du skal sitte, lenge, spise osv. Så det er viktig at du føler deg litt komfortabel også.

Kle deg så godt du kan, smink deg litt og finn frem det mest sjarmerende smilet ditt og godt humør. Da kommer du til å stråle!

Anonym poster: 575236bac2881cbae651a1e5a880830f

Skrevet

Til HI

Prøv Alexismote.no, med mindre du bor i nærheten av Oslo får du ikje handlet der, men kanskje du kan få litt inspirasjon?

Hold in undertøy kan hjelpe, men endel av det er ikke komfortabelt over tid, du skal sitte, lenge, spise osv. Så det er viktig at du føler deg litt komfortabel også.

Kle deg så godt du kan, smink deg litt og finn frem det mest sjarmerende smilet ditt og godt humør. Da kommer du til å stråle!

Jeg veier 109 kg og kunne fint gått ned 35 kg. Derfor sammenligner jeg meg selv med henne siden hun skriver hun er 35-40 kg overvektig. Selv om man er så mye overvektig så trenger man ikke bruke størrelse 50+...

Skrevet

Til HI

Ehm, jo, 46 er en stor str! I de fleste butikkene går vel str bare til 42? Jeg er selv overvektig altså, men bruker 40/42.

Skrevet

Har ikke lest hele tråden, men hva er det dere sier, at de fleste butikker ikke har større enn størrelse 42?

Det er det verste jeg har hørt. Jeg er selv ikke overvektig, jeg veier kun 56 kilo, og jeg bruker ofte størrelse 40, og dette er ikke for stort til meg, og jeg blir omtalt som liten og nett. Da forstår jeg i så fall mer av all den frustrasjonen det medbringer å ha en større kropp og kleskjøp.

Anonym poster: e0f189885bcb2136d71c73cf1123cb5f

Skrevet

Hvis du har råd til det ville jeg brukt denne dagen til å unne deg litt ekstra luksus. Bestill time hos frisør som lager en lekker frisyre på deg til bryllupet. Da vil du garantert føle deg fin og folk vil fokusere på håret i stedet for kiloene.

Anonym poster: 57b680d6026e0409969f8e5236e1ed3c

Skrevet

Man kan ikke dømme overvekt etter størrelse, har jeg funnet ut. Det er stor forskjell på en 42 og en 42! Man kan godt bruke samme størrelse og være mange kilo ulike i vekt. Kroppsfasong har alt å si.

Selv bruker jeg str 44, men er ikke overvektig. Jeg er svært høy (182) og ganske muskuløs, har grov beinstruktur og brede skuldre og hofter (timeglassfigur). Folk gjetter aldri at jeg bruker str 44, og venninner blir alltid overrasket hvis vi f.eks. skal handle bukser sammen.

Jeg synes du har fått et godt forslag over her - om du har råd til det, unn deg litt ekstra denne dagen. En frisørtime med en skikkelig frisyre som tar mye fokus, og kanskje få lagt profesjonell makeup. Det viktigste er uansett at du klarer å slappe av og nyte selskapet! Lykke til :)

Anonym poster: df8adf784397fc5a64b921e7d1e4a308

Skrevet

Har ikke lest hele tråden, men hva er det dere sier, at de fleste butikker ikke har større enn størrelse 42?

Det er det verste jeg har hørt. Jeg er selv ikke overvektig, jeg veier kun 56 kilo, og jeg bruker ofte størrelse 40, og dette er ikke for stort til meg, og jeg blir omtalt som liten og nett. Da forstår jeg i så fall mer av all den frustrasjonen det medbringer å ha en større kropp og kleskjøp.

Anonym poster: e0f189885bcb2136d71c73cf1123cb5f

Noen av kjedene har jo +size avdelingene der de har større str, men vero moda, bikbok, freequent, carlings, vic og sånt har jo ikke det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...