Anonym bruker Skrevet 11. januar 2013 #1 Skrevet 11. januar 2013 Har en jente på 8. Hun plages med nedstemthet i perioder, kan kanskje kalle det for depresjon. Hun har vondt i mage og i hode, får ikke sove om kvelden, har stort behov for nærhet, men skyver oss unna med stygg oppførsel og vil ikke ha kroppskontakt, selv om det er tydelig at hun egntlig ønsker det. I perioder hvor hun sovner tidlig på kveld (leggetid halv åtte, åtte), roer oppførselen seg. Merker alltid om det er no, men hun får det ikke ut før vi, og det betyr som regel jeg, har gått på henne direkte. I mellomiden er hun oppfarende og sint på søsknene sine, og på oss, det går ut over trivselen til alle i familien. Hun trives ikke ikke på skolen. Hun er en smart unge og trives i voksenselskap, men har en venn som hun er mye sammen med. Dette er en god venn. Ellers er det veldig opp og ned med relasjonen til de andre i klassen. Om noe negativt har skjedd på skolen, så høres det alltid ut som en katastrofe når hun forteller det hjemme, men når vi da undersøker med skolen og får høre det fra lærer, så viser det seg som oftest ikke så alvorlig som hun fremstiller det. Jeg blir både sliten og lei av oppmerksomhetstrangen hennes, samtidig som jeg får vondt i meg, fordi det er så tydelig at det er noe. Er det noen som kjenner seg igjen? Har tatt kontakt med familiesenteret, og det syns jenta selv at er bra. Skal bestille time hos lege neste uke i forbindelse med søvnvanskene. Anonym poster: 80c48c01fbd541975fae9a7e5bd06c24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå