Gå til innhold

Hvem har ansvaret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da mine svigerforeldre solgte huset og flyttet til en mindre leilighet kvittet de seg med en del ting, blant annet en stor tilhenger med lokk (a la de man kan leie på bensinstasjoner). Den ble gitt til min svigerinne og hennes mann. De bor et stykke unna og tilhengeren fikk stå i gården vår etter salget i sommer fordi de skal ha den på hytta som ikke er så langt unna der vi bor.

Nå har det seg imidlertid slik at snøen, og påfølgende mildvær i jula har gjort at taket på hengeren har sunket sammen og er ødelagt. Dette vet ikke min svigerinne ennå, men jeg kan med største sikkerhet si at hun vil komme til å forlange en erstatning for hengeren. Dette blir en enorm kostnad for oss i så fall, slike hengere koster jo tusenvis av kroner. Bare for å ha det på det rene så gir jo jeg en flygende f... i hele hengeren, men erstatte den har jeg jo heller ikke lyst til...

Hvordan ville dere ha taklet dette? Setter pris på synspunkter dersom noen gidder å kommentere på en så "uinteressant" sak... :)

Anonym poster: a083d326db310577ecaef7e5fc136f16

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Har de bedt om spesiell oppbevaring av hengeren, med tanke på vær og vind? Om de ikke har det så kan ikke dere lastes for at hengeren ikke har tålt været når eier av hengeren kun har bedt om at dere oppbevarer / lagrer hengeren til den blir hentet.

Jeg vil si at de har lagret hengeren hos dere på eget ansvar, dersom ikke annet ble avtalt, og må bære tapene selv.

Skrevet

Hvis de var så redde for den burde de børstet snø av den selv eller bedt dere pent om å gjøre det

Skrevet

Synes det er litt dårlig av dere og ikke måke vekk snøen slik at den ikke skulle gå i stykker. Men på en annen måte, så kunne jo ikke dere hvite at den ikke tålte så mye snø. Synes ikke dere skal erstatte den. Din svigerinne kunne jo spurt om dere kunne måke taken på hengeren. For meg hadde vært en selvfølge å ta vare på ting som vi "passer" på for andre.

Anonym poster: d376b0f76d4c05649641126fd2498576

Skrevet

Nei, de har bare bedt om at den kunne oppbevares hos oss til de skulle på hytta igjen så de slapp å ta den med hjem (hvor de heller ikke har plass til den) og så dra den samme vei tilbake til hytta igjen. Mannen min sier det er hans skyld, at han skulle ha måkt bort snøen på den...

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Nei, de har bare bedt om at den kunne oppbevares hos oss til de skulle på hytta igjen så de slapp å ta den med hjem (hvor de heller ikke har plass til den) og så dra den samme vei tilbake til hytta igjen. Mannen min sier det er hans skyld, at han skulle ha måkt bort snøen på den...

Om taket på hengeren ikke tåler særlig mye snø så kunne dette like godt skjedd dersom hengeren sto oppbevart ved hytta uten tilsyn. Og så lenge de lagrer på eget ansvar.....

Har de ikke forsikring? Da burde de ta dette med forsikringsselskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...