Gå til innhold

Dette blir en hard mnd! 10 000 Kr til ALT!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det er inkludert bensin..to bursdagsgaver og mat til to voksne og en storspist treåring..

Gode sparetips tas i mot!

Anonym poster: 2b76b68771489cfa9dc029593cd1697e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det blir vanskelig du. Haha! Blir dere rike aldri lei av å lage disse trådene?

Anonym poster: 6cbc5c1c0945042ea8e8ebaf407735ee

Skrevet

10 000 til alt er da ikke mye, ihvertfall ikke om det skal gå til alt inkludert bensin!

Anonym poster: 3a72c976bed5089158395259c03defb4

Skrevet

Eeeeh....det er mye jo...

Når alt mitt er betalt så har vel jeg ca 3500 igjen. Og det skal holde til mat, bensin, min datter har bursdag, min far har bursdag,

Greit nok, samboeren min har å litt, men vi har ikke felles. Så la meh tippe han har 5000 til overs. Og vi er fem annen hver uke..

Anonym poster: d7853bae8f206b8e3f9976d7b9d1fef9

Skrevet

Ja det blir vanskelig du. Haha! Blir dere rike aldri lei av å lage disse trådene?

Tuller du? 10 000 til alt på en mnd er ikke akkurat å være rik, selv om det ikke bør være fullstendig krise...

Lag ukesmeny med litt billige middager og handle inn for lengre periode, kutt alt unødvendig (tyggis, gå på kafe, blader++, sånn småhandling i hverdagen), ikke bruk bilen mer enn nødvendig, ha med matpakke.

Hvem er gavene til? Alt etter hvem det er til kan man jo gi gavekort på opplevelser eller tjenester, eller droppe det om det er internt i familien... Har dere bedre råd til vanlig? Da kan dere jo spandere f.eks. middag eller teater ute (eller lekeland, kino o. det er barn) neste måned.

Har dere en fryser med mat i, og hermetikk/pasta/ris/toroposelager? Da kan det jo være en ide å forsøke å lage middager ut fra ting dere har (eller er det bare vi som fylker opp og "glemmer" hva vi har når maten sjal planlegges?)

Lykke til, 10 000 er ikke mye, men burde gå greit hvis dere ikke får store ting oppå.

Anonym poster: ca41d699914d554bc8afdd8f47b75bc8

Skrevet

Når alt mitt er betalt så har vel jeg ca 3500 igjen. Og det skal holde til mat, bensin, min datter har bursdag, min far har bursdag,

Greit nok, samboeren min har å litt, men vi har ikke felles. Så la meh tippe han har 5000 til overs. Og vi er fem annen hver uke..

I forhold til dere er det kanskje mye, men ikke i forhold til de fleste. Det er dere som har veldig dårlig råd. Ikke hi som er rik!

Anonym poster: 3a72c976bed5089158395259c03defb4

Skrevet

Regn ut om det kan lønne seg med månedskort på buss eller tog i forhold til bensin.

Handle for en uke om gangen. Bak brød selv. Bruk restemat fra foregående middager som tilbehør eller basis til ny middag, f.eks rester av en suppe kan bli god saus, eller starten på en gryterett. Let i fryseren og sett opp en meny for kommende uke.

Det skal ikke være noe problem å få 10.000 til å rekke til alt, vi har gjort det mange ganger da vi kun hadde én inntekt.

Skrevet

Men hva som er mye/lite er til en viss grad relativt. Man legger jo opp forbruk etter hva man tjener. F.eks. har man ofte høyere boutgifter og utgifter til forsikring om man tjener bra, og det er vanskelig å gjøre noe med om økonomien plutselig endrer seg en mnd.

Skrevet

Men så vet jo ikke du hvilke regninger og andre utgifter Hi har.. Jeg får 18000 og det er egentlig alt for lite! Pga de regningene vi har liggende.. Ikke fordi vi handler så mye mat! Blir så oppgitt av personer som vet alt om andres økonomi og tror at hvis jeg kan gjøre det slik så kan alle andre også!

Anonym poster: ac8e0f1f33327c23e195c3f3a7d30e3f

Skrevet

Shit - det hadde vi aldri fikset!!

Anonym poster: c38e605700c96affc941ead7bc0dc961

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Til alt?? Huslån, strøm, regninger, absolutt alt??

Skrevet

Tror det skal gå veldig fint altså. Vi er 4 stk, vi bruker ikke så mye på en mnd. Ikke fordi vi ikke har, men det er ikke behov for så mye til mat og bensin.

Skrevet

Jeg tviler på at HI mener til ALT som hun skriver. Ikke husleie, lån, alle regninger.Virker som det menes alt unntatt faste utgifter. Og da er det ikke galt. 10 000 til absolutt alt burde ikke gå an.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ah, nei, men om det bare er til mat og "tull" så er det jo ganske greit! Vi har matbudsjett på 5000, dieselbudsjett på 1500 og da har man jo igjen noen tusen til gaver :)

Skrevet

Har dere en fryser med mat i, og hermetikk/pasta/ris/toroposelager? Da kan det jo være en ide å forsøke å lage middager ut fra ting dere har (eller er det bare vi som fylker opp og "glemmer" hva vi har når maten sjal planlegges?)

Nei, ikke bare dere :) Vi har nå bestemt oss for å "spise reint" huset, handler kun melk, litt brød og grønnsaker. Vi har til nå i mnd brukt 700,- på mat til en familie på 4 :)

Sett opp budsjett og fordel pengene utover, er mitt råd. Du må ha kontroll på pengene ihvertfall. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...