Gå til innhold

sosialt med foreldre i bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noe sosialt på kvelder ol med foreldrene i bhg? Hørte om en bhg hvor de hadde mammafest hvor det var vinkveld for mammaene, arrangert av en mamma da. Syntes det høttest hyggelig ut. Jeg kjenner ikke så mange andre med barn og har ikke så mange venner her. Lurte på å sette i gang noen sånne tanker, var bare litt usikker på om det er vanlig eller bare teit.

Anonym poster: 06578b8bcf8403567df53545dca377da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hatt det sånn på skolen til mitt barn. Mamma og pappatreff

Skrevet

Jeg hadde syntes det var koselig, men hadde foretrukket at det var for alle foreldrene. Er ikke så glad i å være i større grupper med bare damer. ;)

Anonym poster: 13c8dad4c5c7be8a119567c0362ce1cb

Skrevet

Tenkte det kunne være greit med tanke på barnevakt at det bare var mammatreff. Da kunne pappaene være hjemme med barna...

Skrevet

I barnehagen til ei jeg kjenner har mammaene vinkvelder og pappaene whiskykvelder. De setter veldig stor pris på det og har blitt en sammensveiset gjeng.

Skulle gjerne ha sett at vi også hadde noe sånt, men jeg er ikke tøff nok til å arrangere selv ;)

Skrevet

Jeg er med i en "klubb" med fire andre mammaer som jeg ble kjent med i barnehagen for mange år siden, vi fant tonen så godt og ble alltid stående på parkeringsplassen å skravle, kom oss aldri hjem når vi hentet barna våre i barneselskaper hos hverandre osv så jeg foreslo til slutt at vi skulle møtes uten barn så vi fikk skravlet fra oss. De andre synes det var en kjempegod ide og en av de andre mammaene inviterte hjem til henne. Nå har vi møttes en gang i måneden i fire år :)

Har også vært på vinkveld med mammaer som har barn i barnehagen, en mamma som er innflytter og uten særlig nettverk inviterte til spleiselag hjemme hos henne, ost og vin. Veldig koselig.

Vi har også mye sosialt i klassen til skolegutten min, en av foreldrene har laget en lukket gruppe på facebook hvor de fleste foreldrene er medlemmer. Der legges det ut alt fra referater fra foreldremøter til etterlysninger når noen har somlet vekk regnbuksa si, men også forskjellige sosiale ting. F.eks kan en forelder skrive "Vi tar en tur på skøytebanen i ettermiddag, hyggelig om noen vil komme og leke", da kommer det alltid flere familier og barna kan leke mens foreldrene skavler.

Anonym poster: 9fb6dcbc5c7cbc7cbe34123626633e52

Skrevet

Vi har ikke det, men det hørtes jo veldig hyggelig ut, så jeg hadde nok blitt med hvis noen arrangerte det. :)

Skrevet

Jeg er såpass sær at jeg hadde fått helt noia om jeg måtte bli med på noe sånt. Men så er de fleste mødrene i mine barns bhg helt ekstremt sure, hvert foreldremøte sitter de og klager og sutrer i timesvis. Da mitt første barn begynte i bhg var jeg åpen og velvillig innstilt til sosialt samvær, men med så mange surfitter (pardon my french) samlet på ett sted kom jeg fort på andre tanker.

Anonym poster: 657f8d63b082c0b6f52cdc47507077a7

Skrevet

Jeg er såpass sær at jeg hadde fått helt noia om jeg måtte bli med på noe sånt. Men så er de fleste mødrene i mine barns bhg helt ekstremt sure, hvert foreldremøte sitter de og klager og sutrer i timesvis. Da mitt første barn begynte i bhg var jeg åpen og velvillig innstilt til sosialt samvær, men med så mange surfitter (pardon my french) samlet på ett sted kom jeg fort på andre tanker.

Ingen som MÅ være med da, er jo helt frivillig å takke ja til en slik invitasjon..

Men du må jo ha vært utrolig uheldig, i barnehagen vår er det kjempekoselig på foreldremøtene, sitter og skravler til personalet jager oss hjem ;)

Får håpe du er heldigere med foreldregruppen når barnet skal på skolen da. Dette med "foreldrenettverk" er veldig greit, at foreldrene til de små vennene kjenner hverandre litt gjør at terskelen for å ta kontakt med hverandre når det oppstår konflikter eller andre ting i de små sin hverdag blir mye lavere.

Skrevet

Ingen som MÅ være med da, er jo helt frivillig å takke ja til en slik invitasjon..

Men du må jo ha vært utrolig uheldig, i barnehagen vår er det kjempekoselig på foreldremøtene, sitter og skravler til personalet jager oss hjem ;)

Får håpe du er heldigere med foreldregruppen når barnet skal på skolen da. Dette med "foreldrenettverk" er veldig greit, at foreldrene til de små vennene kjenner hverandre litt gjør at terskelen for å ta kontakt med hverandre når det oppstår konflikter eller andre ting i de små sin hverdag blir mye lavere.

Ja, jeg synes også vi har vært uheldige med dette. Jeg er egentlig veldig sosial, har et stort nettverk og altfor mange venner, er en hyggelig og grei dame. Jeg tror egentlig de hauser hverandre opp på disse foreldremøtene, det er som om å det er å komme på flest ting å klage på.

Har fin kontakt med foreldrene til min sønns bestevenn i bhg, det rekker for meg. Så får vi håpe ting blir litt bedre når han begynner på skolen til høsten :)

Skrevet

I barnehagen til ei jeg kjenner har mammaene vinkvelder og pappaene whiskykvelder. De setter veldig stor pris på det og har blitt en sammensveiset gjeng.

Skulle gjerne ha sett at vi også hadde noe sånt, men jeg er ikke tøff nok til å arrangere selv wink.png

Litt synd for dem som ikke drikker alkohol... Jeg synes "koseting"sosialt som må inkludere alkohol er en uting.

Anonym poster: f402b2f78275bd0ebb3d3bb914bcc2dd

Skrevet

Vi har også mammakvelder og pappakvelder. Det er så koselig! I tillegg har vi turdag. Altså en søndag hver 2.mnd går vi(de familiene som vil være med) tur i skogen, griller og koser oss:)

Skrevet

Må jo ikke være alkohol. Det gjør det forsåvidt litt vanskelig å komme seg hjem for vi bør litt spredt så er ikke gangavstand, og pappaene kan jo ikke hente når de passer sovende barn. Kanskje te og kaker på en kveld en hverdag kunne vært noe... Men hvor skal man ha det liksom, har en litt terskel for å starte det opp, men virker veldig hyggelig. Er jo forsåvidt noen gravide også så må jo ikke være med alkohol! Hi

Skrevet

Skulle gjerne ha sett at vi også hadde noe sånt, men jeg er ikke tøff nok til å arrangere selv wink.png

Litt synd for dem som ikke drikker alkohol... Jeg synes "koseting"sosialt som må inkludere alkohol er en uting.

Det MÅ jo ikke inkludere alkohol. Men det er sånn de har valgt å gjøre det. Går fint an å gjøre noe annet.

Skrevet

Liljekonval. Hva gjør dere på pappa og mamma kvelder?

Og til alle andre, hvem var det som startet det og hvordan ble det startet opp?

Skrevet

Liljekonval. Hva gjør dere på pappa og mamma kvelder?

Og til alle andre, hvem var det som startet det og hvordan ble det startet opp?

Vi gjør det samme som en eventuell jentekveld. Vi møtes på en lokal cafe for å skravle, hvor noen tar seg ett glass vin og noen( de fleste, siden 50% er gravide) tar en kaffe. :) Her var det oss i FAU som startet opp. Siden vi hadde det så sosialt sammen, så bestemte vi oss for å inkludere de andre mødrene. Det eneste mannlige FAU-medlemmet ønsket ikke å gjøre noe forskjell, så da startet han opp pappakveld;)
Skrevet

Så enig! Jeg drikker lite og nå er jeg nygravid. Jeg får alltid spørsmål om hvorfor jeg ikke rører alkohol og føler ingen respekterer meg. Jeg er bare ikke så glad i alkohol.

Anonym poster: 1adb527c67853b277993e56c40b7f629

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg får også litt noia.

Og foreldrene i "min" barnehage er ikke sure engang.- de er bare stort sett litt kjedelige mennesker (med hederlige unntak) som jeg neppe ville ha kjent hvis vi ikke hadde barn i samme bhg.

Selve bhg er dessuten en andelsbarnehage som hovedsakelig eies av 3 firmaer. Min eksmanns firma tikk kjøpt en andel, derfor fikk vi plass i den, men de andre foreldrene jobber uten unntak i ett av de 3 andre firmaene, og kjenner hverandre som kolleger. Det gjør at arenaen som føles naturlig for dem, er fremmed for meg. De omtaler alle på fornavn, og skriver også bare fornavn i møtereferater osv. Så det hele er en bekjent-klubb fra før, med oss litt i utkanten.

Skrevet

Nei, og jeg kunne ikke tenke meg det heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...