solei Skrevet 11. januar 2013 #1 Skrevet 11. januar 2013 Jeg kunne lett latt meg provosert men ikke denne gangen. Må jo bare le. Jeg trener men jeg jobber ikke fulltidsjobb. Trening for meg kan være en lang kjapp gåtur om kvelden. Eller en fjelltur med minsten på ryggen når jeg vil ha pulsen opp. Jeg prioriterer ikke trening på studio. Det går bort så mye dødtid med bil til og fra, barnapass osv... Marthe krogh er jo en dame som sikkert føler presset om å hele tiden være på topp. Fersk sminke, pene klær, følger moten osv. Hun har au pair selv om hun ikke jobber. Det er jo litt typisk for kjendiser. Hun har da mye tid for seg selv. I mine øyner er det ikke å være hjemmeværende fulltid med småbarn. Tror fakstisk hun vet utmerket godt hvordan folk flest har det. Kan ikke være noe særlig å hele tiden være på topp og flott. Tror ikke hun hadde klart det uten all hjelpen hun tydeligvis har. Dere må ikke la dere provosere. Om noen år går hun sikkert på en smell som de fleste kjendiser og snakker ut om den vonde tiden......
2søtesmåh Skrevet 11. januar 2013 #2 Skrevet 11. januar 2013 Hun skulle vel sagt,- "en del mødre burde trent, i stedet for og være inaktive og sitte og sutre over fysisk forfall"..... Istedet kommer hun med en generell uttalelse, som i seg selv er helt riktig, for vi som faktisk trener og holder oss i form, er enig med henne. Mens de som VET de kunne gjort mer for og få bedre helse, først og fremst og kanskje forbedret fysisk ytre i tillegg,- de føler seg truffet, for de vet at de burde, også velger de og angripe..Det er så enkelt for henne,- vel, vi er mange som det ikke er så enkelt for, alikevel så får vi det til... ALLE har tid til og få opp pulsen og trene litt styrke, men viljen mangler hos mange. Jeg tenker om man hadde bestemt seg for at i en måned er det null data/internett, leking med smartphone og tv-titting og filmseeing,- så hadde de aller, aller fleste fått frigjort ganske mange timer i løpet av ei uke..Som kunne vært brukt til fysisk helse Men for all del, vil man ikke trene og holde seg i form, så MÅ man ikke. Men da skal man ikke klag over at man er slapp, sliten, legger på seg osv osv....Da har man VALGT det. (og igjen, dette gjelder i utgangspunktet friske mennesker, ikke alle de unntk som finnes der ute) Og jeg har selv lagt på meg over 40 kilo i svangerskapet, og måtte KJEMPE for og gå ned..Over tre år måtte jeg bruke....Og livsstilen er dramatisk endret fra før svangerskapet for og opprettholde vekt og ikke minst formen. Men absolutt verdt det,- for meg. Om man ikke synes god helse er verdt noen timer svette i uka, så er det ens eget valg. Men ikke klag over skrantene helse heller. Og ialefall bør man passe på blodtrykk og ikke la seg provosere av et utsagn som heller ikke angår en, ut fra valg allerede tatt.
Giss Skrevet 11. januar 2013 #3 Skrevet 11. januar 2013 Veldig mange mennesker kan trene mer. Det er ikke bare mødre. Og er man en av dem som prioriterer det høyt er det enkelt å sitte på sin høye hest og se ned på dem som ikke gjør det samme. Veldig mange mennesker burde interessere seg for internasjonal politik. Veldig mange mennesker burde engasjere seg mer for dyrs vilkår. Veldig mange mennesker burde forplikte seg i hjelpeorganisasjoner. Veldig mange mennesker burde melde seg som bloddonor. Man kan jo velge det man selv har prioritert høyt og så uttale at andre burde gjøre det samme. Det er nesten umulig å argumentere imot - men samtidig er det også en ganske unyttig uttalelse. Vi lever hvert vårt liv. Vi prioriterer alle hva som er viktig for oss selv. Vi har alle noen ting i livet vårt som vi sikkert gjerne ønsket anderledes - og om man tillader seg å fortelle det til folk er man bare menneskelig. Om hun er flink å trene er det helt sikkert mange ting hun ikke er god på eller prioriterer. Og hva så? Ingen er perfekt på alle punkter og å snakke nedsettende om andre blir å kaste med stein i et glasshus. For en ordens skyld: Jeg holder meg i ok form men prioriterer ikke trening over andre ting som for meg er viktigere i hverdagen. Jeg kan da gjerne en gang i blant tenke at jeg burde prioritere å komme tilbake til ungpikeformen - men det er ikke en stor sorg i livet mit og om hun synes jeg burde trene mer får det bli hennes sak. Jeg synes personlig at hun skulle engasjere seg i litt viktigere saker siden hun nå faktisk er et kjent menneske og får spalteplass og dermed har muligheten for å nå frem til flere folk. Men det er min tanke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå