Gå til innhold

Inspirert: Hvilken fordeling av oppgaver har dere i hjemmet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

U/T

Anonym poster: 8b4a424b0b6df09d1172d73c7e923c2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vasker klær, han vasker kopper. Resten deler vi på:-) funker bra her.

Skrevet

Jeg vasker klær, han har ansvar for oppvaskmaskin også liker han å vaske opp kjeler osv for hånd. Han pleier å støvsuge og lage mat, men vi deler litt på det. Alt i alt er han veldig flink mens jeg er lat, spesielt nå som jeg er gravid.

Skrevet

Jeg tar meg av barnet vårt, vasker klær, skifter sengetøy og tar oppvasken av og til. Han gjør resten.

Anonym poster: 911a1e4f7f397c5c95b39827d4a4412c

Skrevet

Jeg ordner med smårydding rundt omkring, småvasking, skifting av sengetøy..osv.

Han ordner med storvasken og alt teknisk.

Ellers så bruker vi å dele på oppvasken, klesvasking, matlaging..osv. Har liksom blitt slik automatisk :) Den som har best tid og ser at det trengs bare gjør det uten problemer.

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Det eneste som er mitt ansvarsområde er klesvasken til baby, matlaging og handling.

Ellers gjør han så og si alt når han er hjemme, men når han er borte 14 dager om gangen gjør selvsagt jeg alt. Men jeg har en høyere terskel for støv og rot enn han, så det er ikke så strøkent her når han er borte.

Gjest Anybody
Skrevet

Jeg gjør alt unntatt å rydde mitt barn sine leker det gjør hn selv. Hn rydder også inn og ut av oppvaskmaskinen, bør mer etterhvert, men hn er bare 2.

Skrevet

50/50

Jeg vasker nok mesteparten av klærene & han henter/leverer i bhg/skole.

Anonym poster: f0f9be12abf9d0a57de6f5be473547c8

Skrevet

Jeg er hjemme med 4 små barn og tar alt av husarbeid. Så det er mitt ansvar.

Han er på jobb så det tar jo en del av tiden hans. Men her hjemme så har han ansvar for økonomien, bilene og fiksing av forskjellige ting.

Men selv om vi har det sånn fordelt, så er han veldig flink til å ta oppvasken :)

Ungene deler vi selvsagt på :) Men det blir jo uannsett jeg som gjør mest med de siden jeg er med de hele døgnet.

Vi trives veldig med denne fordelingen som vi har blitt enige om :)

Anonym poster: 6e76b113b2defcdd0f553bae82d8745d

Skrevet

Har tradisjonell fordeling. Men han tar stell og legging av barna når han er hjemme, og freser gjerne over med støvsugeren om det dukker opp plagsomme smuler i løpet av dagen. Så står han opp med barna når han er hjemme.

Skrevet

Jeg har ansvar for hus og hage, og antakeligvis får det meste arbeidet med barnet. Han driver gården...

Gjest Antarctica
Skrevet

Han: Lager nesten alle middager. Baker mer brød enn jeg, og rydder oftere på kjøkkenet (oppvasken o.l.) enn jeg. Handler inn mye oftere enn jeg. Kjøkkenet er hans domene! Vasker på do en sjelden gang. Er også handymannen i huset. Kommer dessuten med kaffe på sengen nesten hver dag.... Gjør ting med unger hvis jeg ber om det, men de er jo mine, da. Så det meste med ungene greier jeg selv.

Jeg: Det meste av klesvasken og støvsuging. Lager noen få middager i måneden, rydder kjøkkenet et par ganger i uka når han ikke har tid. Rydder andre rom. Gjør alt som har med barna å gjøre. Ber om hjelp innimellom.

Skrevet

Mannen har støv på hjernen, jeg er veldig laidback, så jeg gjør det jeg finner nødvendig, lager alt av mat og ordner stort sett med klærne. Han gjør resten.

Skrevet

Nå har jeg permisjon, så jeg gjør nesten alt. Han henter eldste i bhg, og tar alt ute (måke, klippe gress, alt med bilen). Resten er for tiden min jobb. Når vi skal jobbe begge to tar nok han litt mer av støvsuging, matlaging og oppvask. Vaske dusjen er også hans jobb. Ellers vasker jeg alt av klær (han bare ødelegger klærne) og "bestemmer" når ting må gjøres. Han ser aldri at det er skittent!!! Vaske gulv mener han aldri er nødvendig (han støvsuger jo må vite!), så det må jeg ta hvis det skal bli gjort. Badet er det oftest jeg som tar også.

Han pleier å bade barna, og steller oftere til kvelden enn jeg. Jeg legger frem klær til neste dag, og passer på at alt som skal være med i bhg er klart.

Jeg er liksom organisatoren, han bare gjør det han får beskjed om :P

Skrevet

Jeg gjør alt og trives veldig godt med det:-) bedre enn å ha et tredje barn som bare kommer til dekket bord og er rot i stua mi. Kommer aldri til å bli samboer med en mann mer. Eller kanskje når ungene har flyttet ut.

Anonym poster: 61b2eda43c4fa57e6e514945d48609a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...