Gå til innhold

Bekkenløsning og ny jobb?


Splenda

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 10 og har slitt med smerter i bekkenet siden uke 5. Det har forverret seg kraftig den siste uka.

 

I dag var jeg på første svangerskapskontroll hos fastlegen min og jeg hadde en del spørsmål i forbindelse med at jeg er på jakt etter ny jobb. (Jeg går nå på AAP etter å ha vært sykemeldt i 1 år pga andre årsaker) Jeg spurte om det var håp om at jeg kunne bli bedre i løpet av svangerskapet eller om jeg burde forberede meg på at jeg kom til å ha problemer helt fram til fødselen. Legen virket lite interessert i å hjelpe og sa bare at jeg burde leve helt som normalt og ikke forvente noe som helst. For hvis jeg trodde jeg kom til å være plaget framover så ble det bare sånn, akkurat som om bekkenløsning skulle være noe psykisk! Gikk fra legekontoret frustrert og like uvitende...

 

Jeg vet mye om hvordan psyken kan påvirke kroppen. Men poenget er at jeg håper jo virkelig på å bli bedre og derfor søker jeg nå etter en 100% stilling. Det jeg lurte på var om det var dumt av meg å satse så høyt, om jeg kan gjøre vondt verre? Jeg har lest litt rundt på nettet, bl.a den bloggen en av dere tipset om i et innlegg her, og det virker som om alle anbefaler å sitte minst mulig, legge seg ned så ofte man kan og absolutt ikke presse seg selv hvis man får vondt. Da er det vel ikke så lurt å jobbe i 100% stilling på et kontor hvor man sitter stille mesteparten av dagen? (det er dessverre den eneste typen jobb som er aktuell for meg pga andre helseproblemer) Jeg har ikke lyst til å starte i ny jobb for så å bli sykemeldt med en gang.

 

Noen av dere som har litt mer erfaring enn meg som har lyst til å gi meg noen gode råd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ikke ut som du kan få deg ny jobb med det første. Bekkenløsning er som sagt ikke noe å spøke med. Hvis du har mulighet til å være hjemme, så er det nok lurt å bli hjemme.

Be legen om henvisning til fysioterapeut så kan dere ta det derfra. Jeg jobbet en liten stund på kontoret som tilrettelegging, det gikk ikke særlig bra. Jeg slet veldig, mest grunnet lite søvn. Ikke så lett å sove med bekkenløsning.

 

Jeg tror du må nesten føle det på deg, hvor store smerter du har, hva du får vondt av, osv... Hvis du sliter veldig nu, uten jobb, vil du nok bli fort verre. Bekkenløsning blir dessverre ikke bedre utover svangerkapet.

Du bør ihvertfall få henvisning til fysioterapeut, og kanskje sykemelde deg. Det er du som vet best, hva kroppen din takler. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...