Gå til innhold

Gravid og influensa - hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finner masse info om vaksinen og hvorfor man skal ta den, hvem som bør ta den etc. Mye skremsel om hva som kan gå galt. Men jeg fant veldig lite info om hvordan man skal forholde seg om man først fikk den!

Hva er annerledes enn om man ikke er gravid?

Hva er viktig å passe på?

Hva er faresignalene?

Når kontakte lege?

Aner ikke hvilken type influensa det her er snakk om, er det viktig å finne ut av det?

Anonym poster: dea72501fbd1716808417e5e34530a63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dumt og la være og følge det helserådet sier

Anonym poster: 76bb6b49624cb3d64d7858b88f298582

Skrevet

Som oftest er det vanlig influensa. Normale symptomer deretter. Bare du sørger for å regulere feberen med febernedsettende, få i deg væske og slappe av, vil det gå over til slutt :)

Bare være oppmerksom på om du blir tungpustet over flere dager og slimete, som da kan være tegn på at du har fått lungebetennelse. Da er det mest sannsynlig at du har fått svineinfluensa da den kan gi infeksjoner som det.

Er gravid selv og hadde influensa før jul. Man må huske på at det er tre type influensa som florerer og en av de er svineinfluensa :)

Har tatt vaksinen nå, da jeg jobber på sykehus og er mer utsatt, pluss at jeg er i 2 trimester!

Go bedring i allefall :)

Skrevet

Jeg er intr i å vite hva helserådet sier om man får influensa.

(Forøvrig rakk jeg ikke ta vaksinen pga lang tids sykdom. Legen har avventet til jeg ble frisk nok, men jeg går bare på nye runder + nå fikk jeg influensa!)

Skrevet

Som oftest er det vanlig influensa. Normale symptomer deretter. Bare du sørger for å regulere feberen med febernedsettende, få i deg væske og slappe av, vil det gå over til slutt smile.png

Bare være oppmerksom på om du blir tungpustet over flere dager og slimete, som da kan være tegn på at du har fått lungebetennelse. Da er det mest sannsynlig at du har fått svineinfluensa da den kan gi infeksjoner som det.

Er gravid selv og hadde influensa før jul. Man må huske på at det er tre type influensa som florerer og en av de er svineinfluensa smile.png

Har tatt vaksinen nå, da jeg jobber på sykehus og er mer utsatt, pluss at jeg er i 2 trimester!

Go bedring i allefall smile.png

Tusen takk for svaret ditt, det hørtes fornuftig ut :)

Skrevet

Som oftest er det vanlig influensa. Normale symptomer deretter. Bare du sørger for å regulere feberen med febernedsettende, få i deg væske og slappe av, vil det gå over til slutt smile.png

Er gravid selv og hadde influensa før jul. Man må huske på at det er tre type influensa som florerer og en av de er svineinfluensa smile.png

Go bedring i allefall smile.png

Tusen takk for svaret ditt, det hørtes fornuftig ut :)

Ingen årsak :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...