meg-og-mine Skrevet 10. januar 2013 #1 Skrevet 10. januar 2013 Jeg selv fikk menstrasjon da jeg var 10år. Min jente på 9år (Blir 10 til sommer) er veldig opptatt av klær, hvordan hun tar seg ut. Hun er ekstremt nærtagen, sta og av å til et ordforbruk som sjokkerer et mamma hjerte å høre... Hun har alltid vært sta og egen, men nå....Det er akurat som å ha en mini tennåring i hus selv om hun ikke er så gammel. Hun har begynt å få fett hår, svette lukt etter 2-3 dager uten dusje og antydning til bryster... Hvor lenge er det vanlig å være i puberteten før menstrasjon kommer, og er dette veldig tidlig ?
tigergutt<3 Skrevet 10. januar 2013 #2 Skrevet 10. januar 2013 Dette høres akkurat ut som min 8 årig jente. Men hun er litt overvektig også, så får jo fortere bryst da....
lille sprelle Skrevet 11. januar 2013 #3 Skrevet 11. januar 2013 Den kan begynne så tidlig har jeg skjønt. Håper jentungen slipper unna litt lengre.
Fire småtroll Skrevet 11. januar 2013 #4 Skrevet 11. januar 2013 Alt etter 8 år er normalt har jeg hørt. Om man kommer i puberteten før man fyller 8 år bør man kontakte lege fordi det kan være noe feil med hormonene i kroppen, men etter 8 år er det bare snakk om individuelle forskjeller. Puberteten er dessverre ikke unnagjort på et halvår, du må nok belage deg på en ganske lang periode med humørsvingninger og andre sjarmerende sider ved puberteten I følge NHI kommer mensen ca 1,5 til 2 år etter at brystene har begynt å vokse.. http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/livsstil/jenter-og-pubertet-22629.html?page=2
Galskapens overhode Skrevet 11. januar 2013 #5 Skrevet 11. januar 2013 Jenta mi blir 10 i september, hun har vært slik 1 år nå. Begynt med deo fra neutral, MÅ dusje annenhver dag. Fett hår, svettelukt, kviser, antydning til pupper..
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 13. januar 2013 #6 Skrevet 13. januar 2013 jeg kom i puberteten når jeg var ni! ikke kult! men med god støtte fra mor og mormor kom jeg meg helskinnet gjennom ;-)
AnTiLoPeSvIn Skrevet 17. januar 2013 #7 Skrevet 17. januar 2013 ikke rart hun lukter etter 2-3 dager uten å dusje? Er det ikke normalt å vaske kroppen ihvertfall HVER dag?
Gjest Idakl87 Skrevet 18. januar 2013 #8 Skrevet 18. januar 2013 Det er ikke nødvendig å dusje hver dag nei. Annenhver dag er mer enn bra nok, og er flere som sier at det beste er å vakse håret vær 3.dag
ny vestfold Skrevet 18. januar 2013 #9 Skrevet 18. januar 2013 hudpubertet begynner ca 1år før menstrasjon, hudpubertet vil si: behåring,brystutvikling,svettelukt ol
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå