Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #1 Skrevet 10. januar 2013 Jeg har lyst til å starte på det studiet etterhvert, men er usikker om jeg bare kan hoppe rett i det studiet eller er det best å ha feks barnevernspedagogikk i bakgrunn først? Det som er, er at jeg vil jobbe med ungdom som sliter med rus, kriminalitet og med autoritære personer. Var en sånn jente selv og vet mye om det livet og vil hjelpe andre å komme ut av det. Går nå voksenopplæring barn og ungdom og får til nå bare 5 og 6 i faget Føler dette er noe jeg kan og vil gå videre. Anonym poster: 447fc48b14f0eaed11f3e528c0782653
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #2 Skrevet 10. januar 2013 Du må først ta bachelot i pedagogikk, som gir en generell innføring i ped. og spes.ped, og så tar du spesielisering når du tar mastergraden din Anonym poster: b39fac3d6c0e07fd43b4b91baeaaada6
Marias26 Skrevet 10. januar 2013 #3 Skrevet 10. januar 2013 Hei! eg har også tenkt å ta spes.ped utdanning nå til høsten. Universitetet i Oslo er det eneste stedet i landet som har bachelor i spesialpedagogikk. I Tromsø kan du ta en bachelor i pedagogikk - med studieretning spesialpedagogikk. Gikk inn på opptakskravet til master i spesialpedagogikk, og der sto følgende: For å kvalifisere for opptak til masterprogrammet i spesialpedagogikk studieretning for spesialpedagogisk rådgivning må du oppfylle et av følgene: treårig bachelorgrad med fordypning i spesialpedagogikk godkjent allmenn-, grunnskole-, førskolelærer-, PPU-, barnevernspedagogisk utdanning og 60 studiepoeng spesialpedagogikk i tillegg. treårig bachelorgrad med fordypning i pedagogikk med 60 studiepoeng spesialpedagogikk, eller bachelor i epdsgogikk og 60 studiepoeng speialpedagogikk i tillegg. For å kvalifisere for opptak til masterprogrammet i spesialpedagogikk studieretning for spesialpedagogisk arbeid i skolen må du ha undervisningskompetanse. Eksempler på utdanninger kan være en av følgene utdanninger: Godkjent allmennlærer Godkjent førskolelærer Bachelorgrad/tilsvarende og PPU Faglærerutdanning med minimum 30 sp pedagogikk i utdanningen
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #4 Skrevet 10. januar 2013 Hei! eg har også tenkt å ta spes.ped utdanning nå til høsten. Universitetet i Oslo er det eneste stedet i landet som har bachelor i spesialpedagogikk. I Tromsø kan du ta en bachelor i pedagogikk - med studieretning spesialpedagogikk. Gikk inn på opptakskravet til master i spesialpedagogikk, og der sto følgende: For å kvalifisere for opptak til masterprogrammet i spesialpedagogikk studieretning for spesialpedagogisk rådgivning må du oppfylle et av følgene: treårig bachelorgrad med fordypning i spesialpedagogikk godkjent allmenn-, grunnskole-, førskolelærer-, PPU-, barnevernspedagogisk utdanning og 60 studiepoeng spesialpedagogikk i tillegg. treårig bachelorgrad med fordypning i pedagogikk med 60 studiepoeng spesialpedagogikk, eller bachelor i epdsgogikk og 60 studiepoeng speialpedagogikk i tillegg. For å kvalifisere for opptak til masterprogrammet i spesialpedagogikk studieretning for spesialpedagogisk arbeid i skolen må du ha undervisningskompetanse. Eksempler på utdanninger kan være en av følgene utdanninger: Godkjent allmennlærer Godkjent førskolelærer Bachelorgrad/tilsvarende og PPU Faglærerutdanning med minimum 30 sp pedagogikk i utdanningen Takk Ble hakket klokere nå Sitter å ser på barnevern i Bodø nå. Ser utrolig spennende ut, og vet flere som har startet rett på pedagogikk som sier de har for lite forkunnskaper om faget. Anonym poster: 447fc48b14f0eaed11f3e528c0782653
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå