Gå til innhold

BF tar sjalusien sin til nye, ekstreme høyder! RÅD?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skrevet innlegg her tidligere om en sjalu barnefar som ikke takler at jeg har fått meg ny kjæreste, og at denne nye kjæresten tilbringer mye tid sammen med barnet vårt.

Er ca 2 år siden det ble slutt, men det går aldri over..dette konstante marerittet jeg og kjæresten har blitt utsatt for. Jeg føler meg maktesløs, og som jeg sitter fast i klørne på en jævla psykopat!

Grov oppsummering; han har kommet med utallige trusler mot kjæresten og meg, og han gjør alt han kan for å få noe på kjæresten min, og får å få minst 50% omsorg for barnet. Nå har vi 80/20.

Jeg har vært i kontakt med barnevern, politi og familievernkontor. Når de prater med barnefar, så endrer han personlighet og er så snill og medgjørlig og unnskylder seg med det ene og andre. Når de snur ryggen til, blir han det udyret han egentlig er.

Nå har han barnet vårt på 2 år, og nekter å levere henne tilbake idag, slik som avtalen sier. Han mener at kjæresten min har slått barnet over hånden igår før han hentet barnet, og at jeg har sendt henne avgårde skitten og med bæsj i bleie. Dermed har barnet det best hos han, mener han.

Idag kom han innom, og da jeg åpnet døra trodde jeg at han var her for å levere barnet. Men han kom innom for å si at han ikke kom til å levere barnet idag, og at han måtte til legen med barnet idag fordi det hadde klaget sånn over smerter i hånda, etter at kjæresten min har slått barnet.

Jeg sto der og bare måpte, fikk ikke frem et ord! Har det gått så langt, virkelig??

Nå skal det sies at ingen, verken jeg eller kjæresten min kunne ha tenkt tanken på å slå et barn engang, og at hun ikke ble sendt skitten avgårde til far igår!

Dette er sinnsyke beskyldninger, og etter han var her, ringte jeg barnevernet med engang. Fortalte om hvor bekymret jeg var, og at det var skikkelig ekkelt å ikke vite hva som skjer der borte med barnet mtp at barnefar sier at barnet har så vondt i hånden at det må til legen.

Jeg VET at det ikke var noe galt igår med barnet.

Og jeg VET at ingen i mitt hus har eller ville gjort barnet noe som helst!

BF har i hele fjor desperat prøvd å få noe på kjæresten min, slik at han skal stilles i dårlig lys, og slik at det skal virke som at barnet har det utrygt og dårlig hjemme hos meg pga den "slemme" nykjæresten.

De har flere ganger møttes ute på byen, hvor bf har lirt fra seg de styggeste gloser til kjæresten min og truet han med bl.a. å knuse beina hans. Bf prøver bevisst å vippe kjæresten min av pinnen, slik at kjæresten min enten skal slå til han eller komme meg slike trusler selv, slik at bf endelig har noe på han. Dette har kjæresten min holdt seg for god og voksen til, og har alltid trukket seg unna. Dette har provosert bf så mye, at nå har han faktisk tatt sjalusien til nye høyder ved å si at barnet er blitt slått/mishandlet av kjæresten min..

Og jeg føler meg maktesløs..Kjæresten min skal anmelde han for disse anklagene og truslene som er kommet i det siste, men jeg føler at det ikke kommer til å løse noe uansett..

Hvis barnet vårt har så vondt i hånden sin at de faktisk må dra til legen idag, så hva har skjedd? Jeg er så bekymret.. Venter på at barnevernet skal ringe meg opp igjen nå snart.

Og hvis hun har vondt i hånden, da vet jeg at det har skjedd mens hun var hos faren. Men det kan jo ingen andre vite, og da blir kjæresten min beskyldt for barnemishandling...

BF sa til og med at barnet vårt hadde fortalt selv at kjæresten min hadde slått det på hånden, og grått til faren, og at mange andre "vitner" hadde hørt det.

Så jeg forstår det jo slik at han faktisk har hjernevasket lille barnet til å si at kjæresten min har slått til det...Er det mulig!!

Og for å føye til.. Vi var på møte i høst på familievernkontoret fordi bf ønsket 50/50. Det fikk han ikke da han har hatt altfor mye barnevakt på barnet de samværshelgene han skulle ha hatt det selv, og i tillegg pga han er ekstremt dårlig til å overholde samværskontrakten selv. Her skal det legges til at han en gang (som skjer på nytt idag) nektet å levere barnet tilbake i det hele tatt fordi han bare følte for det.

Vi skal ha et nytt møte om en mnd, kan det være grunnen til at "kjæresten min plutselig har slått til barnet"?

I tillegg har det lenge gått rykter om at bf henger i et veldig dårlig miljø, og i desember hadde politiet narkorazzia hjemme hos han etter et tips. De fant ingenting, men de fant amfetamin i blodet hans.

Alt dette er tatt opp med barnevernet.

Og han skal ha 50/50?

Synes det er veldig ekkelt han går rundt til folk nå og sier at jeg steller lite med barnet, og kjæresten min har slått til barnet..

FAEN ta det mannen!!

Anonym poster: f539c0b2122ef4f72870e227fdfa48cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg ville definitivt anmeldt han. Og tatt en telefon til barnevernet selv med bekymringsmelding om han dersom han har hatt amfetamin i blodet. Ville aldri i livet sendt ungen til en så ustabil person.

Skrevet

Jeg håper din datter har det ok når hun er hos faren sin, og at han ikke ruser seg når han passer på henne. Stakkars deg!!! Lykke til!

Anonym poster: e7a156db1bfda6e218b7aa030c7bce09

Skrevet

Hvis du har hovedomsorgen er ikke dette da kidnapping?

Anonym poster: fb7010382973a6dd168deff35b447e11

Skrevet

Har hatt det nesten sånn som deg, bare at her var pappaen stornarkoman, og hadde utsatt sønnen min for for både hasj og amfetamin og resten av hans narkovenner. I tillegg, fikk han barnet til å tro at min samboer kom til å drepe meg(siden min samboer har afrikansk opprinnelse). Det vil bli like langt som ditt hvis jeg fortsetter ;)

Jeg uttrykte min bekymring til barnevernet og la frem alt fra dag 1 jeg gikk fra han. Trusler, drapstrusler, maktspill, og nå narkotikabruk.

Jeg fikk beskjed fra dem å kreve tisseprøver, siden det var stor mistanke om at han misbrukte stoff, og hadde all min rett til å å holde barnet mitt unna han til rene prøver kom(to år siden og ingen rene prøver).

Kan være et godt tips til deg siden de hadde funnet amfetamin i blodet på han. Og uttrykke din bekymring ovenfor barnet ditt, det er jo dokumentert, så da har du det å vise til og :) Og igjen all din rett til å holde barnet unna..

Skrevet

Annmeld han. Ikke sikkert dere kommer noen vei, men da ligger det iallfall i "papirene". Spar på meldinger. Annmeld hver gang han truer.

Ikke la BF komme hjem til dere. Kan noen andre levere/hente? Eventuelt kan han hente direkt i bhg.? Overse han glatt, og ikke vis at dere blir provosert.

Om han MÅ hente hos dere, ha med en annen. Faren din, noen venninner. (slik at du har vitner) Eventuelt prøv å ta opp det han sier...

Anonym poster: 3df00d7c0d2333f9cac5799fdabd589e

Skrevet

Hjelpes...

Ta vare på ALT han sender dere av trusler osv. Loggfør at han nekter å levere barnet og alle ganger han ikke overholder samværsavtalen. Så skal dere selvfølgelig anmelde han for trusler!

Her ble BF stopper av politiet og de fant amfetamin i blodet hans. Barnevernet sa at nå var det meg som styrte skuta og jeg kunne styre samværet som jeg ville. Trodde politiet sendte bekymringsmelding til bv når omsorgspersoner tester positivt for narkotika? Iallefall var det det de sa til meg.. Ellers holder han alt av avtaler da, det er "bare" narkotika her.. Som heller ikke er ok, han har samvær m tilsyn nå

Anonym poster: 544435ce8f61b7b9dfd980a36647e474

Skrevet

Jeg hadde ringt politiet om jeg ikke hadde fått barnet tilbake når jeg skulle.Om ikke noe annet,så hadde det blitt registrert hos dem også om det skulle komme noe mer i ettertid.

Anonym poster: dbac22aa7f14148be7d7e7068888f109

Skrevet

Ja, jeg ville definitivt anmeldt han. Og tatt en telefon til barnevernet selv med bekymringsmelding om han dersom han har hatt amfetamin i blodet. Ville aldri i livet sendt ungen til en så ustabil person.

Jeg er enig med deg i at det eneste å gjøre her er å anmelde!

Men dessverre så er det ikke slik at barn av slike foreldre (bf) bestandig har noe god sikkerhet. En venninne av meg opplevde akkurat det samme (+ at bf brøt seg inn, knuste innbo i hus/leilighet osv.) med en bf som var psykopat og stoffmisbruker. Selv om han helt tydelig var dopet da han skulle hente barnet og min venninne ringte politi og barnevern, så hjalp det ikke. Så lenge han ikke hadde gått med på å la seg teste for dop så gikk HANS rettigheter foran....

Dette er noen år siden, så håper ting har endret seg!!!

HI.... du og din kjærest må anmelde bf!

Som mor så har du vel innsynsrett i din datters journal, så du kan også henvende deg til legen og høre hva som faktisk er blitt sagt/gjort/undersøkt.

Og få for all del barnevernet koblet inn igjen. Det at din eks er blitt tatt med narkotiske stoffer i blodet sier jo en god del om hans evne som forelder...

Håper dere får en ordning som er til det beste for din datter, for hun har ikke godt av å være hos en far som evt hjernevasker henne!

Anonym poster: 57a4faa68aae2a75c215568661a75535

Skrevet

Jeg har dessverre ikke så mange råd å komme med, men ta vare på alt av smoothie slike ting som kan inneholde dritt mot dere. Håper det går bra med barnet ditt!!

Men som en annen sier, hvis du har hovedmsorgen, er ikke dette kidnapping da?? Han har vel ikke lov til dette!

Anonym poster: 629a91d58f1586ecbaf3ed75e82ad69f

Skrevet

Hadde jeg fått beskjed om at ungen min skal til legen/legevakt hadde jeg kjørt opp dit med en gang.

Synes du virker litt desperat ang den hånda, nesten så jeg føler du mistenker kjæresten din en smule??

Er du så sikker i din sak har du ikke noe å frykte!

Hvis Bf forandrer seg, som du sier, bak ryggen til barnevernet og politiet, hvorfor tar du ikke opp samtaler mellom han og dere? Slik at du har bevis?

Anonym poster: 3f4548a0cb308ae1e70e37a5b52de094

Skrevet

Jeg har dessverre ikke så mange råd å komme med, men ta vare på alt av smoothie slike ting som kan inneholde dritt mot dere. Håper det går bra med barnet ditt!!

Men som en annen sier, hvis du har hovedmsorgen, er ikke dette kidnapping da?? Han har vel ikke lov til dette!

Anonym poster: 629a91d58f1586ecbaf3ed75e82ad69f

Jeg må bare :P Smoothie? Hehe... Ser for meg at bf kommer med en smoothie full av dritt til Hi og kjæresten :P

Anonym poster: 544435ce8f61b7b9dfd980a36647e474

Skrevet

HI

Jeg har hovedomsorgen ja.

Jeg har ringt til politiet, de sier det er en barnevernssak.

Jeg har pratet utallige ganger med barnevernet idag, og de er på tur til bf nå. De skal sjekke at han og barnet har det bra, og hvis de har det, så kunne de ikke hente ut barnet sa de.

Jeg føler meg ikke tatt seriøs i det hele tatt!! Barnefar kan jo tydeligvis gjøre hva faen han vil!

Barnevernet hadde ringt bf, og nevnt dette med stoff bl.a, og da hadde han svart at de kunne ta urinprøve av han hvis de ville. Som at det beviser noe!!

Prøven er sikkert ren, men han holder fortsatt på med stoff, og alle vet det!

Forbanna drittsekk!

Anonym poster: f539c0b2122ef4f72870e227fdfa48cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...