Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #1 Skrevet 10. januar 2013 Hun er 6 mnd og jeg begynner å bli så sliten av å bære og bysse på henne hver gang hun skal sove. Hun må bæres på så mye ellers også at armene mine verker. Hvordan i all verden skal jeg klare å lære henne å sovne av seg selv i senga si, uten at hun gråter? Hun gråter med en gang jeg legger henne ned, som oftest gjør hun det når jeg vil ha henne til å leke på lekematta si på dagen også. Hun liker seg altså best i armene til mor, men sånn kan det jo ikke fortsette :/ Anonym poster: 25bdb03969321c0f32c65762cb9e6438
Happy-Mama:) Skrevet 10. januar 2013 #2 Skrevet 10. januar 2013 Sliter med det samme selv, så håper noen har et godt råd... Den såkalte "skrikekuren" er utelukket, for det ønsker jeg ikke å utsette mitt barn for.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #3 Skrevet 10. januar 2013 Du må bare hoppe i det! Legg henne ned og stryk henne over magen og brystet. Ta henne opp igjen hvis hun blir helt krakilsk, men legg henne ned igjen så fort hun er rolig. Syng eller snakk lavt til henne. Gjenta dette til hun roer til hun rolig, men ikke bysse henne i søvn. Tar som regel ikke mere enn tre, fire dager - så har hun lært det. Lykke til Anonym poster: cf7de74da605590b3e57fea78516ef61
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #4 Skrevet 10. januar 2013 Jeg hadde en veldig "needy" baby (er 3 år nå)... husker jeg måtte få henne til å sovne i armene mine før jeg kunne legge henne i senga for natta.. men husker ikke hvor lenge det var slik. Vi brukte sovepose (baby-safe) med stropp rundt madrassen fra hun var ca. 3-4 mnd gammel (fordi hun snudde seg rundt på magen hele natten og klarte ikke å snu seg tilbake på rygg og ble fortvilet).. men den soveposen reddet oss på andre måter også... jeg tror hun følte seg så trygg i den (brukte den til hun var 1,5 år) at etterhvert kunne vi bare legge henne i posen om kvelden, og hun sovnet seriøst tvert... helt utrolig... tror det var fordi hun ikke hadde muligheten til å bevege seg rundt i sengen at hun likegodt bare sovnet? Funket ekstremt bra ved legging... denne posen kommer jeg garantert til å bruke til nestemann.. . helt genial... men det er mulig det er for seint å begynne å bruke den på en 6 mnd baby... blir nok vanskelig å godta for baby. Anonym poster: 5805f3b594951025f110259ecfb520f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå