Gå til innhold

Mye rart foreldre skal klage på!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren vår ble nylig 8. Hun leker nesten like mye med guttene og jentene i klassen og ville derfor gjerne ha selsap for alle sammen. Det gikk helt fint selv om det selvfølgelig blir litt å passe på med 25 unger i huset, men etterpå fikk vi høre fra to gutteforeldre at det var dårlig gjort av oss å invitere guttene. Vi burde ha holdt oss til det vanlige med å invitere bare jenter. De synes det ble for mange selskaper og at det la press på andre foreldre om å gjøre det samme.

Når to sa det til oss, hvor mange er det da som tenker det? Blir dere iritert om ungene deres får bursdagsinvitasjon av noen av motsatt kjøn?

Anonym poster: 9063d53aa12d03d29cfd7280c657e517

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he nei!! Man inviterer de man vil eller? De kjerringene skaper selv presset med gnåle om det!

Her var de eldste i både gutte / jenter og begge bursdager da de var små!

Skrevet

Oh lord, at det går an! Blås i dem :)

Skrevet

Her inviteres hele klassen til jenta vår. I fjor ble det trøbbel da vi inviterte alle jentene pluss en gutt, fordi denne gutten er bestevennen hennes og de leker sammen hver dag. Det ville vært unaturlig å utelate ham. Noen blir ikke fornøyd uansett, har jeg merket. Håper ingen blir sure når jeg velger å invitere hele klassen.

Anonym poster: 8c542410aef224a09868d24c5fd74a2d

Skrevet

Blås i de. Er noen som liker å lage problemer av ALT!

Anonym poster: b475c9ebab32398dbbc77b60f42a7c61

Skrevet

Nei :) ikke bry deg om dem. jeg ba alltid litt av hver kjønn,ble aldri klagd på det :)

Skrevet

Er jo sånn regelen er? Enten alle av samme kjønn, eller hele klassen. Slik er det på skolene her i byen hvertfall, og det er helt topp, syns jeg! :)

Skrevet

Regler? Er det regler ved å ha et barneselskap? Oi.. Ting forandrer seg.. Frøkna her på 9 år vil selv bare ha jenter i sitt selskap, men blir allikevel invitert i ganske mange gutte bursdager iløpet av året. Og som regel samme guttene år etter år..

Anonym poster: ba473fe66445bed56f73ed3cd09fc26b

Skrevet

Regler? Er det regler ved å ha et barneselskap? Oi.. Ting forandrer seg.. Frøkna her på 9 år vil selv bare ha jenter i sitt selskap, men blir allikevel invitert i ganske mange gutte bursdager iløpet av året. Og som regel samme guttene år etter år..

Anonym poster: ba473fe66445bed56f73ed3cd09fc26b

Ja, slik er det her, og det syns jeg er fint. Det er ikke alle barn som er så heldig at de blir invitert i selskap, og på denne måten blir ikke noen holdt utenfor. Dette er frem til fylte ti år, og etterpå så gjør de som de vil og inviterer den de vil :)

Skrevet

Men hvordan er det forskjellig for en 11-åring å ikke bli invitert til noen bursdager i forhold til en 9-åring? Bare fordi reglene gjelder fram til 10 år... Må være sårt for den 11-åringen som plutselig ikke blir invitert til noen.

Men slik jeg så det her, dreide det seg ikke om å utelate noen. Alle ble jo invitert...

Skrevet

Det behøver du hvertfall ikke bry deg om :)

Vi inviterte alle guttene og jentene i klassen sist. Hadde jo vært litt rart om barnet mitt ikke skulle invitert de han ville av hensyn til foreldene til de andre barna i klassen.

Skrevet

Men hvordan er det forskjellig for en 11-åring å ikke bli invitert til noen bursdager i forhold til en 9-åring? Bare fordi reglene gjelder fram til 10 år... Må være sårt for den 11-åringen som plutselig ikke blir invitert til noen.

Men slik jeg så det her, dreide det seg ikke om å utelate noen. Alle ble jo invitert...

Når barna har fylt 11 så har de som regel funnet kompisene sine, mens en på 9 gjerne flyver litt med vinden og leker med alle, og derfor er det greit å ha slike regler. Men om 11-år gamle klassekompisene til sønnen min hadde invitert alle bortsett fra en eller to, så hadde jeg reagert på det og tatt det opp.

Vet at det ikke dreide seg om å utelate noen, jeg sa bare at det er vel vanlig å invitere alle eller ingen, og skjønner ikke problemet til foreldrene som klager. Gutten min har invitert hele klassen to ganger, men har selv vært i bare èn jentebursdag. Det er helt greit for meg :)

Skrevet

De er sikkert sure fordi barna hadde det kjekt og gjerne vil invitere hele klassen til sin bursdag og da får de angst av å tenke på å ha 25 stk hjemme hos seg. Med andre ord, ikke bry deg om hva de sier. Dette er opp til hver enkelt! ;)

Skrevet

Takk for svar. Da ser det ikke ut til at vi var helt på bærtur ;)

HI

Anonym poster: 9063d53aa12d03d29cfd7280c657e517

Skrevet

Jeg synes litt synd på ungene til de to foreldrene som klager, om de holder på slik ved hver bursdag risikerer de jo at de ødelegger for ungene :(

Anonym poster: 9b823cc245b5eb7787c8bcf54b01b7ca

Skrevet

he he herregud som folk klager. Jeg har alltid invitert ett kjønn. Det pga plassmangel. Han blir av og til invitert til jentebursdag. Men det må de bare gjøre. -

Anonym poster: 1dddd3512d0fdc43cd64a4bf7fc2b49e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...