Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #1 Skrevet 10. januar 2013 hverdagen vår er normal, ikke noe å si på det, barnehage, skole og jobb.. middag og lek og besøk.. slik alle har det vel mener jeg generelt.. men så sitter jeg her nå, tidligere har det jo ikke alltid vert bra, men har nå det psykiske og praktisk og alt er på plass og jeg er verdens beste mamma, å vi har det utrolig flott hjemme. men vi har ett problem, det har vert endel flytting, på bakgrunn av dette har barnevernet ansett det som omsorgsvikt og stilt meg under paragraf 4-12. det ble konkludert muntlig i går at jeg ikke lenger er under denne bekjymringen, men de må følge undersøkelsen i tre mnd likevel, ok det. men jeg er gravid, har ikke nevnt det til dem enda, men grunnen til bekjymringen min, er at, vi har så lite setd og bo. vi er tre nå som deler soverom, om vi ikke får ordnet oss med større bopell innen i år må vi bo fire på 50 kvm. det er jo ikke gunstig i det hele tatt, hørte at de kan ta barnet rett etter fødsel om det er grunn til og ta det første barnet. jeg bare tenker, at selv om alt annet i livet er på plass og er tipp topp, så kommer vel dette til og ødelegee alt det da, om vi ikke finner noe sted og bo, mister vi barna??? jeg tør ikke beholde den lille kommende engelen jeg ønsker sammen med min fantastiske mann, men er siste uka å bestemme meg nå..... å hvis jeg ikke finner hus, what to do??? nå mener jeg virkelig, kan de hente barna om bopel er eneste vanskligstilte situasjon??? Anonym poster: b9f88c31ee0fd724eb5814855456ab8b
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #2 Skrevet 10. januar 2013 Beklager, men jeg klarer ikke å lese en så lang tekst uten en eneste stor bokstav... Anonym poster: 74f550bb98e7c11355d9064971068e57
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #3 Skrevet 10. januar 2013 Det kommer ann på hva annet som ligger til grunn for at bv er inne i familien. Samspillet i famillien, om husstanden er forsvarlig fht familieøkning, oppfølging av tidligere barn, rus og økonomi... Tror ikke de tar barnet pga plass mangel. Men det er jo en grunn for at de tidligere har vurdert 4-12§ i saken deres. Anonym poster: c44f1dbaa492258d5a879ec3120b26c5
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #4 Skrevet 10. januar 2013 Om jeg forstår dette rett, så vurderer du abort fordi barnevernet kanskje kan ta barnet? Og dere bor nå på 50kvd? Siden du tydeligvis har en saksbehandler hos bv, så ville jeg tatt kontakt, og sagt a du er gravid, og at dere må flytte.. Spill med åpne kort. Anonym poster: 5e6206592e004c681aac9e04aa9215a5
Kyllingbein Skrevet 10. januar 2013 #5 Skrevet 10. januar 2013 Tja, kan du ikke høre med barnevernet hva de anbefaler? Si du er gravid og litt bekymret for plassen. Det går jo sikkert bra de første mnd, men etter hvert. Prøve å finne noe i nærheten av der dere allerede bor og langtidsleie er nok en fordel.
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 10. januar 2013 #6 Skrevet 10. januar 2013 her må det ligge mer til grunn enn du gir uttrykk for! for hvis det kun er pga trang boplass burde ikke vi hatt våre barn nå. vi har de siste fire årene bodd på 55 kvm. tre av årene med ett barn og, og det siste året med to. bv er pålagt å tilrettelegge og hjelpe til der de kan. og hvis det er som du sier, tipp topp utenom kan ikke bv ta frs deg barna. du kan derimot kontakte dem og vise at du er ansvarlig med å si du er gravid og at dere trenfer hjelp til å finne større bolig
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #7 Skrevet 10. januar 2013 Det kommer ann på hva annet som ligger til grunn for at bv er inne i familien. Samspillet i famillien, om husstanden er forsvarlig fht familieøkning, oppfølging av tidligere barn, rus og økonomi... Tror ikke de tar barnet pga plass mangel. Men det er jo en grunn for at de tidligere har vurdert 4-12§ i saken deres. Anonym poster: c44f1dbaa492258d5a879ec3120b26c5 det lå til grunn i fjord høst, for vi har flyttet endel ganger og jeg har måttet byttet helgene for besøkshjem tre fire ganger.. derfor paragraf 4-12.... den ligger ikke til grunn nå, da vi har flyttet for siste gang og er inn i samfunnet og kommet på plass på dette stede, ENDELIG:... men bor jo i en midlertidig her, å vi har fått lån så kan kjøpe oss hus, men det kan jo ta opptil ett år før det dukker opp noe å kjøpe. (lite sted) ja særiøst, jeg blir livredd for jeg vil ikke sitte her og være en go mor og ta et barn til verden om det er go nokk grunn til og ta dem bort fra oss om vi har det noe trang den første tiden.. gud for en suppe dette er.. jeg veldig følsom for tiden.. men vil bare gjøre starten så go som mulig for nestemann, noe den ikke ble for førstemann. Anonym poster: 91037e06d7b4ecb580d32be5afd3aa39
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #8 Skrevet 10. januar 2013 de liker helst å bli ringt, kan de klage på at jeg sender brev? hehe høres kanskje usæriøs ut, å det er ikke meningen, jeg bare spør.... Anonym poster: 91037e06d7b4ecb580d32be5afd3aa39
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #9 Skrevet 10. januar 2013 Jeg mener dere bør fortsette å bo i leiligheten som dere har nå . Du er ikke så langt på vei enda og en baby tar ikke store plassen før den er et år. Dere har gooodddd tid til å finne et større sted å bo. Slapp av og la ting gå sin gang vil helt sikkert ordne seg , har selv bod på to rom og kjøkken med fem barn . Det går helt fint for en periode . Lykke til . Anonym poster: 8cb65fe3ad8c3fbfd668fcdba7a116f0
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #10 Skrevet 10. januar 2013 Det er ingen som vurderer omsorgsovertakelse grunnet flyttinger. Du har enten misforstått bakgrunnen for bekymringen eller du underdriver problematikken. Utover det; om du er gravid kan du vel bare fortsette med det, la nåværende undersøkelse bli avsluttet og flytte så mye du lyster når neste barn blir født. Anonym poster: f0b75d9c0eb34c67af0a0a1491eea1e4
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 10. januar 2013 #11 Skrevet 10. januar 2013 Dere har fått lån og kan kjøpe hus, men det kan ta litt tid (det kan det alltid), og likevel vurderer du abort fordi du er redd bv skal ta ungen fordi dere bor «trangt»? Slutt å tull a!
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2013 #12 Skrevet 11. januar 2013 Dere har fått lån og kan kjøpe hus, men det kan ta litt tid (det kan det alltid), og likevel vurderer du abort fordi du er redd bv skal ta ungen fordi dere bor «trangt»? Slutt å tull a! men forstå at jeg blir redd da.... for de kom og ville ta fra meg barnet jeg alt har fordi jeg fikk meg kjæreste, men jeg sto fast på mitt, mange sjangser tror du en mor får?? nå skal vi bli fire i en liten leilighet, jeg er gravid og reagerer... jeg unner ingen barn å miste sine nærmeste, men slikt skjer om ikke alt er perfekt... såååååå.... å når jeg blir litt vimsete i huet nå som alt bekjymrer meg, er dette iallefall en ting jeg trenger og høre andre sin mening om... eller bare få blåsi ut.. håper du forstår det... HI! Anonym poster: 91037e06d7b4ecb580d32be5afd3aa39
Gjest Malore Skrevet 11. januar 2013 #13 Skrevet 11. januar 2013 De tar vel ikke barn bare pga flytting/ny kjæreste eller liten leilighet? Altså, det vet jeg de ikke gjør... Må ligge noe mer bak som du ikke vil fortelle..
studVest Skrevet 11. januar 2013 #14 Skrevet 11. januar 2013 Vi skal ikke mange tiårene tilbake før de fleste ordinære familier bodde på maks to soverom og kjøkken. Og da var ungeflokken MYYYE større! En av mine beste venninner bor på 60 kvm med mann og tre barn, leiligheten holder maks 13 grader om vinteren. Barna sover på soverommet, babyen med foreldrene i ruta. Det står ikke på pengene, de eier enda en leilighet som de leier ut, de bare trives så godt! En av de lykkeligste familiene jeg vet om. Så at liten plass kvalifiserer til omsorgsovertakelse kan jeg ikke med min beste vilje forstå..
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 11. januar 2013 #15 Skrevet 11. januar 2013 Jeg forstår at du blir redd hi, det hadde jeg sikkert blitt også, om jeg var i din situasjon. Nå vet ikke jeg hva paragraf 4-12 sier, så jeg svarer på generelt grunnlag her.. Men hvor mange ganger har du egentlig flyttet siden dette utgjør såpass med bekymring hos barnevernet? Og at du har fått de kjæreste har ikke noe å si for dem, med mindre dette er en person de mener ikke bør bo sammen med barn. Har noen spørsmål til deg: Hvor gammel er du? Hvor gammelt er barnet du har fra før? Hvor lenge har du vært alene før du møtte din nåværende samboer? Hvordan er det med historikken ift menn? Grunnen til at jeg spør er fordi det KAN utløse bekymring om du f.eks har nye "tvilsomme" kjærester annen hver måned osv. Men det er litt vanskelig å gi deg gode råd når vi ikke vet mer av det som ligger bak. Jeg har vært borti flere saker der det er snakk om en mor som har nye menn veldig ofte, ikke klarer å gi barnet stabilitet, prioriterer veldig feil osv, og dessverre er det oftere yngre enn eldre mødre som finner seg i denne problemstillingen, er derfor jeg spør..
Gjest Malore Skrevet 11. januar 2013 #16 Skrevet 11. januar 2013 Vedtak om å overta omsorgen for et barn kan treffes a) dersom det er alvorlige mangler ved den daglige omsorg som barnet får, eller alvorlige mangler i forhold til den personlige kontakt og trygghet som det trenger etter sin alder og utvikling, dersom foreldrene ikke sørger for at et sykt, funksjonshemmet eller spesielt hjelpetrengende barn får dekket sitt særlige behov for behandling og opplæring, c) dersom barnet blir mishandlet eller utsatt for andre alvorlige overgrep i hjemmet, eller d) dersom det er overveiende sannsynlig at barnets helse eller utvikling kan bli alvorlig skadd fordi foreldrene er ute av stand til å ta tilstrekkelig ansvar for barnet Et vedtak etter første ledd kan bare treffes når det er nødvendig ut fra den situasjon barnet befinner seg i. Et slikt vedtak kan derfor ikke treffes dersom det kan skapes tilfredsstillende forhold for barnet ved hjelpetiltak etter § 4-4 eller ved tiltak etter § 4-10 eller § 4-11.
Gjest Malore Skrevet 11. januar 2013 #17 Skrevet 11. januar 2013 Vet ikke hvordan smilefjeset kom inn der... Det skal ikke være der...
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2013 #18 Skrevet 11. januar 2013 Vet ikke hvordan smilefjeset kom inn der... Det skal ikke være der... Det kommer hvis du skriver en B og så en sluttparentes. Anonym poster: 0c37a9016453ac116888963725e676f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå