Gå til innhold

Vi har bare 1400 kr igjen til neste Fredag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men har nå middager til og med Mandag.

Jeg går hjemme i permisjon og bruker dessverre litt penger på dagen men nå prøver jeg å la være.

Tips for å få spredd pengene litt? Har jeg råd til å bruke på no lunsjkos?

Hvordan ville dere prioritert?

Og forslag til rimelige middager som er godt?

Vi er to voksne og en baby :)

Anonym poster: 2c0a3cbee11d77b4d3edfd85237c6f18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

suppe, fiskepinner, pizza, kjøtt og spagetti, alt dette er billig, får for 150 kr,. ville brukt så lite som mulig penger på alt,.

Anonym poster: d44d0104cfd6bbee64acb612cb09938d

Skrevet

Det er jo masse! Er jo 10krs marked i alle matbutikker nå, så handler man logisk, så kommer du til å ha penger IGJEN neste fredag! :)

Anonym poster: dbf059113bb34ba0ad3dfec5592f34af

Skrevet

Vi er 2 voksne og et stort barn som spiser like mye som meg. Vi handler en gang i uka for under 1000kr. Da skriver vi ukesmeny. Vi spiser skikkelig mat med kylling og biff og sånn. Handler på tema 1000. Tror fint du har mulighet for å gå ut å spise lunsj en dag.

Middager vi ofte har er lapskaus, gryte med kjøtt, hjemmelaget fiskegrateng, ovnsbakt laks med grønnsaker og ris

Skrevet

Ta summen med penger og fordel på dagene som er igjen Før dere får lønn. Da får dere en sum dere kan bruke per. Dag. Jeg ville ikke brukt unødvendig av de 1400 du har. Plutselig blir du eller babyen syk og trenger medisiner e.l da er det kjedelig å ha brukt penger på fjas. Dette er hva jeg ville gjort. Ofte skjer ting når det passer dårligst :)

Anonym poster: e688213e0acd9adb9807e3056c72c6fc

Skrevet

Det var mye faktisk, og du sier du har middager til mandager i tillegg. Kan man ikke bruke penger på dagen kan man ikke, skjønner ikke problemet.

Anonym poster: 709a0ae831190aee9fb72e0426cde39b

Skrevet

Du sier dere har middag til og med mandag. Det vil si at du trenger middag til tirsdag,onsdag og torsdag ( forstår det slik at det kommer inn penger fredag?)

Middag tre dager, si ca 300kr. Da kan dere spise feks laksemiddag en dag, lasagne en dag og kjøttkaker en dag. Bare for å ta et eksempel. I tillegg kan du kjøpe litt frukt og ekstra grønnsaker. Brød,melk og lignende om det trengs. Du burde klare det på rundt 500kr tilsammen, tenker jeg da. Så bruker du 0 på dagtid og lunsjkos og unødvendigheter den kommende uka, så har dere noen hundrelapper i bakhånd også viss noe skule skje eller dukke opp :)

Anonym poster: bcaf855ae2bea978aeb27ad4f255c9ac

Skrevet

Da må dere planlegge middag tirsdag, onsdag, torsdag og fredag :)

Når dere har gjort det, ser dere hvor mye dere har igjen til evt. andre ting.

Anonym poster: eace4d7656a609425416d172da0cb99c

Skrevet

1400 kr på en uke? Det burde vel ikke være noe problem om dere ikke har regninger å betale. Herregud.

Anonym poster: c3da13d44401e5963c63337bf7f61762

Skrevet

Det er deres egen feil,får være flinkere til og legge av penger, og er ingen vits i og klage her inne.

Anonym poster: 5f9ee248d2026f2d247ea4bf81f9dbde

Skrevet

Det er jo mye, her lever jeg og baby (mme) på 2000 kr på en hel måned når regninger er betalt. Så slutt og sløs med pengene!

Anonym poster: d2478e7904656637fa7986d7ca01da0c

Skrevet

Hadde ikke brukt penger på lunsj og slike "luksusting". Ikke for at 1400 kr er veldig lite til mat for noen dager. Men jeg tenker slik at det jeg har til overs når jeg får lønn, bare er et pluss også kan man heller kose seg litt ekstra med de pengene som er igjen når du har fått lønn. Jeg liker å ha igjen litt penger selvom jeg vet at jeg får lønn snart. Og det å få mest mulig for pengene. Ikke for at vi har dårlig råd, men for å bruke pengene mest mulig fornuftig og da kanskje sitte igjen med penger til overs som kan brukes på noe ekstra uten å ha dårlig samvittighet for det!

Anonym poster: c591a056f7824cf5b0fde5910838ccfd

Skrevet

Det er deres egen feil,får være flinkere til og legge av penger, og er ingen vits i og klage her inne.

Og du klager alltid på at andre klager. Ikke noe vits det heller :)

Skrevet

Vel jeg hadde ikke klart det. Man skal ha penger til bensin og kanskje husholdningsartikler, shampoo/balsam og jeg må ha penger til å finne på noe med ungene i helga. En tur i skog og mark eller besøk er jo gratis, men så er det kakao til turen og lørdagsgodt. Og kanskje litt brus siden det er lørdag. I tillegg røyker jeg og det går med 3000,- kr i måneden på det. Så all ære til dere som får det til økonomisk, med meg går det til helvete som dere skjønner.

Anonym poster: 8ab8914bee35c632db8f70e36fed6b0e

Skrevet

Vel jeg hadde ikke klart det. Man skal ha penger til bensin og kanskje husholdningsartikler, shampoo/balsam og jeg må ha penger til å finne på noe med ungene i helga. En tur i skog og mark eller besøk er jo gratis, men så er det kakao til turen og lørdagsgodt. Og kanskje litt brus siden det er lørdag. I tillegg røyker jeg og det går med 3000,- kr i måneden på det. Så all ære til dere som får det til økonomisk, med meg går det til helvete som dere skjønner.

Anonym poster: 8ab8914bee35c632db8f70e36fed6b0e

Jaja, ikle alle er like flinke økonomisk og klarer å bruke penger på en fornuftig måte :)

Skrevet

vi 300 kr... :/ noen ganger klarer vi det fint... andre ganger må vi ta noen løsninger. :( kjempe lei av det... å mannen er ikke helt enig i at vi trenger å ha mer i overskudd hver uke.. :( fortvilende, vertfall da han er den som vil vere eneste i hustanden med inntekt fra sommeren av, og termin er til høsten, og derfor vil det ta ett til to år etter fødsel før jeg kan begynne å jobbe for en inntekt igjen. (uplanlagt graviditet, iallefall minst ett år for tidlig)

håper ting retter seg opp til den tid og mannen løsner litt opp.. :/ men vet han vil passe godt på oss, bare er litt ekstrem for tiden, tanke eksplosjoner å sann, bekjymringer osv.

dere vil klare dere fint, :)

før når jeg var alene med sønnen min levde vi på 3000 kr etter alle faste utgifter var betalt, husleige, strøm, lån og forsikring. 3000 kr til mat, drivstoff osv. med en pendler rute på 6 mil hver dag og allergikost på meyen. så må vel 1400 kr kunne gå..

Anonym poster: 1d008532e0160f5a7c8e0147275f80f6

Skrevet

1400 er ikke "bare" når man er to voksne som skal spise i under en uke. Jeg og datteren min kan fint handle mat for 500 kr og klare oss i mange dager.

Skrevet

Men har nå middager til og med Mandag.

Jeg går hjemme i permisjon og bruker dessverre litt penger på dagen men nå prøver jeg å la være.

Tips for å få spredd pengene litt? Har jeg råd til å bruke på no lunsjkos?

Hvordan ville dere prioritert?

Og forslag til rimelige middager som er godt?

Vi er to voksne og en baby :)

Å nei, kjenner du ingen du kan låne kaviar og sjampange av til etter neste fredag?

Anonym poster: eb2fbcf234a6d0db68113ff4ceeab92a

Skrevet

Sympati får du ikke av meg, for 1400 burde holde i massevis! Neste måned får du heller være litt mer forsiktig med pengene da viss du mener du trenger mer enn 1400 for å greie deg.

Anonym poster: ad0e75079ff27b602a706a127f7963cb

Skrevet

Hun klager ikke, hun ber om råd. Og det er det lurt å gjøre, for man får masse flotte tips her inne. Så det så, surpump!

Anonym poster: c1ee7f8564d90c68b06bbd9984288d0f

Skrevet

1400 er jo mye,nå har ikke vi noen bestemt sum i mnd å leve på etter at alle regninger er betalt, da vi driver gård, og har mulighet til å bruke litt av de pengene om det skulle knipe skikkelig en mnd,men vi bruker å føre over fra min lønnskonto til driftkonto slik at det står igjen ca.4000-5000 som skal gå til drivstoff,røyk, event. lege, mat, klær, osv ja det man trenger for å leve i 1 mnd.

Vi er 2 voksne og 2 barn og jeg handler vel mat for ca.800 i uka, å da har vi godt utvalg både til skiva og til middagsmat.

I tillegg så bruker jeg og handle inn ekstra de gangen de kjører supertilbud på forskjellig mat som jeg vt vi bruker av slik at vi har og kan spare litt på kostnadene en annen uke:)

Så syns ikke synd i deg i det hele tatt, dette burde dere klare fint...

Anonym poster: 8765b2559cbc67a22d620077237136d0

Skrevet

Jeg synes det aller første du bør gjøre er å ta 500 av de 1400, opprette en bufferkonto, og sette dem inn der. I tilfelle du ikke vet det er en bufferkonto en "i tilfelle noe uventet skjer - konto." Der bør du minst ha en månedsinntekt. Men 500 er en start. Tenk hvordan du vil ha det hvis du plutselig ikke har penger til medisiner, eller noe viktig barnet ditt trenger. Benytt muligheten til å starte sparing nå, for nå har du strengt tatt råd til det.

Skrevet

Takk for fine svar fra mange av dere.

Men dere andre.. Jeg har vel ikke klagd? Og ikke sagt det er synd på meg..

Går hjemme hver dag og man bruker jo fort noen kroner utenom vanlig matbudsjett. Så bitre sure mange er her inne asså.

Jeg bare ba om tips og råd for å disponere de pengene lengst mulig.

Og vi har en bufferkonto .. Men skal være litt mer krise før vi rører de;)

Skrevet

Jeg synes det aller første du bør gjøre er å ta 500 av de 1400, opprette en bufferkonto, og sette dem inn der. I tilfelle du ikke vet det er en bufferkonto en "i tilfelle noe uventet skjer - konto." Der bør du minst ha en månedsinntekt. Men 500 er en start. Tenk hvordan du vil ha det hvis du plutselig ikke har penger til medisiner, eller noe viktig barnet ditt trenger. Benytt muligheten til å starte sparing nå, for nå har du strengt tatt råd til det.

Du ser kanskje nå at jeg skrev nederst at vi har en bufferkonto..

Bare ikke meningen at vi skal ta fra denne uten god grunm.

Vet 1400 er grei sum men trenger hjelp til hvordan best fordele:)

Skrevet

Vel da så... Da foreslår jeg at dere spiser på restaurant hver dag. Til tre dagers middag er det en fin sum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...