Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #1 Skrevet 10. januar 2013 Synes som regel det er fornuftig at barna har en eller flere feberfrie dager når de har vært syke. Dette for at de skal få komme seg ordentlig og ikke gå i bhg når de er småslappe. Men denne regelen i bhg om at de SKAL ha en feberfri dag, er det av hensyn til barnet eller fordi de ikke vil ha smitte? Datteren min var syk forrige uke, og kom i bhg når hun hadde hatt to hele feberfrie dager. Tredje dagen ringte de ved lunsjtid og sa at hun var slapp og grinete og ba meg hente. De hadde målt at hun hadde 38 i feber. Jeg hentet henne, men da vi kom ut av porten, virket hun med en gang bedre, og jeg målte ingen feber på henne resten av dagen hjemme. Hun spiste masse hele dagen, og jeg tenkte kanskje hun måtte ta igjen litt etter forrige ukes sykdom. I dag var hun i toppform og ville veldig gjerne i bhg selv, jeg var veldig usikker, men tok henne med siden jeg uansett skulle levere broren. Jeg forklarte til ped.leder at hun hadde vært helt fin resten av dagen, og ikke mer feber, men at de bare kunne ringe hvis det var noe. (Det var over 20 timer siden hun hadde hatt feber). Da vi kom inn, ble hun nektet adgang av styrer siden hun hadde hatt feber dagen før. Er det vanlig? Jeg ville jo ikke sendt henne hvis jeg trodde hun trengte å slappe av! De kjenner meg godt i bhg, og jeg er IKKE en av de som sender barna i bhg med paracet i rompa!! Anonym poster: e407e24d2b11584dcc78443a639d4149
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #2 Skrevet 10. januar 2013 Reglene må jo være likt for alle.. Uansett hvor frisk datteren din er, eller hvor nøye du er på slike ting.. Anonym poster: 43c53ada14a5cdd4ddc94d3c4f6e8fdf
<3 2G <3 Skrevet 10. januar 2013 #3 Skrevet 10. januar 2013 Da er de vrange, jeg mener feberfri dager for barnet. Bhg din høres vrang ut. Noen er superstrenge på regler, og andre stoler på at foreldrene klarer å ta rette avgjørelse.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #4 Skrevet 10. januar 2013 Regler er til for å følges av alle. Og til spørsmålet ditt: av hensyn til begge deler. Anonym poster: a2289d752ddeae0b90a18a1f3717a3bd
moota m storebror&lillebror Skrevet 10. januar 2013 #5 Skrevet 10. januar 2013 Jeg er enig i at det må være likt for alle. Er regel en dag eller to dager må man følge dette. Hører jo til stadighet om barn som blir levert syke eller dagen etter sykdom. Ditt tilfelle var kanskje et grensetilfelle, men det er nok lettere å følge opp en slik regel om det gjelder for alle og alle tilfeller. Det er nok litt for å unngå smitte vil jeg tro. Mange sykdommer starter jo med feber og tilbakevendene feber kan jo være et tegn på at det kommer mer.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #6 Skrevet 10. januar 2013 Det er nok for smitte mest. Anonym poster: 5e257bd6a1a2c4d29b03ff0565e68c75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå