Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #1 Skrevet 10. januar 2013 Jeg har vært gravid tre ganger. To ganger har jeg mistet i MA i hhv uke 18 og uke 10 (embryoet var ikke mer enn rundt 4-5 uker begge gangene). Nå er jeg gravid for tredje gang, og denne gangen ser alt bra ut. Jeg har altså vært gravid tre ganger, men blir dette da mitt tredje svangerskap? Jeg er førstegangsfødende, men er jeg førstegangsgravid? Jeg har hørt både fra venner, familie, og på nett at det tredje svangerskapet ofte er det verste. De to første gangene var jeg uten særlige symptomer, og selvom embryoene sluttet å utvikle seg, fortsatte kroppen min å produsere normale mengder med hCG hormon, og livmoren vokste! Jeg fikk altså mage, men la ikke på meg noe som helst (så det var ikke overspising som gjorde det)... Denne gangen har jeg vært skikkelig dårlig, med både kvalme, bekkenplager, ryggplager, heftige kynnere og menssmerter dag og natt, kramper i beina, rastløse ben, kløe, halsbrann, osv.... Jeg vet dette kan være normalt i ethvert svangerskap, men min mor sier alltid at jeg sikkert er så dårlig fordi "det er jo egentlig ditt tredje svangerskap, og det er ofte det verste!" Jeg var tross alt i så god form de to første gangene... Men så mistet jeg jo også disse gangene. Så hvilket svangerskap er det egentlig? Mitt første, eller mitt tredje? Anonym poster: 6a8e22067009561fc89f07a9f9756fce
Appelsindyret Skrevet 10. januar 2013 #2 Skrevet 10. januar 2013 Du er tredjegangs gravid, og førstegangs fødende ville nå jeg sagt
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. januar 2013 #3 Skrevet 10. januar 2013 Stemmer det, du er er tredjegangsgravid og førstegangsfødene. Det er nok det som står på helsekortet ditt også
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 10. januar 2013 #4 Skrevet 10. januar 2013 Når jeg er hos gynekolog e.l. blir jeg alltid spurt om hvor mange ganger jeg har vært gravid, deretter hvor mange barn jeg har født. (Hos meg er svaret det samme på begge spørsmål). Jeg er enig i at det er ditt tredje svangerskap, og at du er førstegangsfødende. Når det er sagt, har jeg ikke merket noen forskjell på svangerskapene, jeg er gravid for fjerde gang. Kanskje du er mer dårlig nå siden det kommer til å gå bra denne gangen? :-)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #5 Skrevet 10. januar 2013 Jeg tror ikke det står noe slikt på helsekortet mitt, det står at jeg har hatt SA to ganger, i uke 18 og 10! Men det stemmer jo ikke, og på sykehuset på tidlig ul og slikt, sa de MA. Jeg blødde ikke akkurat, og fikk utskrapning begge gangene. Da fikk jeg avklart hvilket svangerskap jeg er i, i hvert fall Etter at mi mor begynt å legge ut om at dette var mitt tredje svangerskap, har jeg ikke kunnet slutte å lure på om jeg egentlig er det, og hva andre tenker at jeg er. HI Anonym poster: 6a8e22067009561fc89f07a9f9756fce
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #6 Skrevet 10. januar 2013 Det kan godt være jeg er mer dårlig nå fordi det endelig går bra Det kan jo være helt tilfeldig også, man vet jo ikke. Men jordmor sa til meg at kynnere var vanlig for førstegangs (ho sa ikke førstegangsgravid eller førstegangsfødende, ho sa bare førstegangs) å kjenne særlig mye til kynnere, om noe i det hele tatt. Ikke at det var uvanlig at de kunne være litt ubehagelige, men det vanligste var å ikke merke særlig til dem. Mine kynnere gir meg ekstrem kvalme, gjør meg ør i hodet, og jeg får problemer med å puste, så de er ganske intense. Jeg har tenkt at dette kanskje kommer av at jeg har vært gravid tidligere, og derfor kjenner mer til det HI Anonym poster: 6a8e22067009561fc89f07a9f9756fce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå