Gå til innhold

Hettejakke til baby !!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo ubehagelig som faen å bruke dette selv, hvordan kan det være behagelig for baby å bli kledd i disse stive ekle plaggene??

Anonym poster: 6dc72fb0166fbe2ba89b8c5be64c30a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke behagelig. Ta et bilde, og pakk den vekk eterpå. Eller klipp hetta av.

Anonym poster: b2aac0de06b7b04ca7c638291984f51f

Skrevet

Det er ikke behagelig, men det tenker ikke de som produserer plaggene på. De skal bare være søte og kule.

Det samme med alle sparkedrakter etc som har tjukke knappestolper på ryggen.

Legg merke til at de du får disse plaggene av ikke har barn selv (eller ihvertfall ikke har hatt det på en stund)

Anonym poster: 1bcbebc3c33cbcbca2819f7ac5791eee

Skrevet

Helt enig! Jeg har en liten gutt og det er alt for mye upraktiske klær i butikkene. Og hetter på babyklær er noe av det mest tullete.

Men det må jo selge da, disse klærne. Ellers så hadde de vel ikke vært produsert? :P

Vi fikk et par jakker med hette i gave. De var fine de og de som kjøpte de har ikke små barn lengre så de tenker nok ikke over at de er uegnet til små babyer.

Skrevet

Hehe, jeg liker hette på noen av klærne.. Syns det var mye bedre å ta på hetta på en nyfødt baby enn lue.. (Fikk sommerbarn) Mye enklere når man så vidt tør å ta i hodet til babyen. :P

Men det er klart, skal babyen bare være inne eller sove uten noe på hodet s er det plundrete og i veien.

Anonym poster: 1d1358f6c5c6c50e429e119ca20cea5e

Skrevet

Mye upraktiske gaver å få fra de som ikke har babyer selv ja ;)

Hetter er nå en ting, med snekkerbukser i dongeri med digre metallspenner på skuldrene er jo like ille, stivt og ubehagelig....

Synes det er så synd at det har blitt sånn jeg, har selv vært opptatt av at ungene skal ha behagelige klær å bevege seg i, men når de tipper 6 mnd er det nesten bare voksenklær i babystørrelse å få tak i. Jeg som synes en unge på 4 mnd som ruller rundt og beveger seg en del kan gå i body og sparkebukse måtte jo lete livet av meg for å finne en sparkebukse i så stor størrelse...

Kan ikke fatte og begripe hvorfor babyer skal kles opp som en konfirmant i miniatyr.

Anonym poster: 35e27ba89fd1ebb8d13b74cc0f2d7e59

Skrevet

Jeg har tenkt på det samme! Jeg fikk arve mye tøy fra min svigersøster og bror nå som jeg venter min første, og det var hettejakke/hettegenser det gikk mest i! Jeg bruker selv hettejakker (altså hettegenser med glidelås i, som ei jakke), og synes det er kjempedeilig å gå i, men KUN hvis jeg ikke må ha noe over, som ei jakke eller noe slikt. Bruker jeg jakke, hater jeg hetter! Det er ordentlig ubehagelig og ekkelt...

Ikke alle slike er stive og ubehagelige, men de er forferdelig klumpete og upraktiske under yttertøy, synes jeg.

Anonym poster: 1c9c053562296ea86c778ec8cf95bce7

Skrevet

Jeg synes også som oftest at hettejakker var upraktisk, men hadde barnet langermet body på og det var mildt ute brukte jeg de når vi skulle ut. Og tok å hetta istedenfor lue.

Ellers er hettegensre upraktisk før de kan sitte selv.

Ser enda at jeg ikke tar på/finner frem til lillebror på 5 år hettegensre i bhg om det er regn en dag. Da må han ha hetta under dressen som er kjempeubehagelig eller få våt hette..

Skrevet

Eneste hettejakken jeg liker er ullfleecejakken til nøstebarn. Hetta sitter så godt på hodet at man ikke trenger lue. :)

Skrevet

Ja alle jeg har fått er fra barnløse, de synes jakkene er sååå kule :/ blæh :P

Anonym poster: 6dc72fb0166fbe2ba89b8c5be64c30a2

Skrevet

Mye upraktiske gaver å få fra de som ikke har babyer selv ja wink.png

Hetter er nå en ting, med snekkerbukser i dongeri med digre metallspenner på skuldrene er jo like ille, stivt og ubehagelig....

Synes det er så synd at det har blitt sånn jeg, har selv vært opptatt av at ungene skal ha behagelige klær å bevege seg i, men når de tipper 6 mnd er det nesten bare voksenklær i babystørrelse å få tak i. Jeg som synes en unge på 4 mnd som ruller rundt og beveger seg en del kan gå i body og sparkebukse måtte jo lete livet av meg for å finne en sparkebukse i så stor størrelse...

Kan ikke fatte og begripe hvorfor babyer skal kles opp som en konfirmant i miniatyr.

Anonym poster: 35e27ba89fd1ebb8d13b74cc0f2d7e59

Dette har jeg reagert på også og irriterer meg veldig over. Standard innetøy her er omslagsbody og bukse med fot i bomull, men de går jo ikke lenger enn str 68 og hun er snart 6 mnd og på vei til å vokse ut av det. Ikke er jeg så glad i strømpebukser da jeg liker best 100 % bomull (jeg er atopiker selv). Det er jo nå hun begynner å bevege ordentlig på seg og trenger deilig mykt tøy, og gjerne bukse med fot så hun ikke sparker av seg sokkene hele tiden.. Nei, nå er hun så "stor" at hun skal kles i det samme som 2-3 åringer om ikke større.. Og det er som du nevner voksenklær i barnestr..

Anonym poster: 7a705621471c325bd44de8652b81d73e

Skrevet

Og så disse stive dongeribuksene! Vi fikk i alle fall mange av de og hettegenserene når vi fikk unge sist.

Skrevet

Synes hettejakke er supert jeg! Bruker det mye til mini på 1 mnd:-)

Skrevet

Nå er ikke alle like da... Jeg bruker hette nesten hver dag, og har gjort det i snart 10 måneder :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...