Gå til innhold

Hvordan tilbrede morsmelkerstatning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet er 13 mnd og jeg sluttet og amme for en mnd siden. Hun får flaske før hun skal sove.

Jeg har hittil tatt kaldt friskt vann fra springen og varmet opp til ca 40 grader i vannkoker og blandet i pulver og gitt barnet. Er dette helt fy fy? Må vannet kokes først...?

Anonym poster: 70eda6b9002d6906471106adeffc5376

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi liker kald melk best så jeg bruker bare vannet rett fra springen. Hun er 16 mnd, tror ikke vi trenger å koke når de er så store. :)

Skrevet

Har kokt opp vann og halvblandet med kaldt vann fra springen jeg. Det er ikke så bra med lunket vann fra springen, da temperaturen gjør at bakterier trives bedre. Evt. kan man forhåndsblande for et døgn og ha i kjøleskapet, og varme hele flaska i microen.

Skrevet

Jeg har aldri tatt lunkent vann fra springen. Men kaldt vann som er varmet opp til ønsket temperatur i vannkoker. :-)

HI

Anonym poster: 70eda6b9002d6906471106adeffc5376

Skrevet

Hvis vannet er kaldt fra springen, og du varmer det opp til 40 grader, så burde det gå bra. Årsaken til at man ikke skal tappe varmt vann fra springen er at det ligger og koser seg i varmtvannsberederen først, og man vet ikke hva som måtte befinne seg der inne av morosaker.

Skrevet

Du bør for øvrig koke vann i vannkokeren innimellom også, og la den tørke helt.

Skrevet

Grunnen til at man skal koke vannet som skal brukes til MME er at det i pulveret kan finnes en bakterie som kan være skadelig, i verste fall dødelig. Den dør ved 70 gr. Denne bakterien er ekstremt sjelden, men hva med å blande ut pulveret i halv mengde kokt vann (eller evt. enda mindre) og deretter fylle opp med kaldt vann fra springen?

Skrevet

Grunnen til at man skal koke vannet som skal brukes til MME er at det i pulveret kan finnes en bakterie som kan være skadelig, i verste fall dødelig. Den dør ved 70 gr. Denne bakterien er ekstremt sjelden, men hva med å blande ut pulveret i halv mengde kokt vann (eller evt. enda mindre) og deretter fylle opp med kaldt vann fra springen?

Men det er jo de færreste mme som skal blandes ut i 70 gr varmt vann...

Og for et barn på 13 mnd(som ikke engang trenger mme) er det uansett ikke noe problem i forhold til melkebakterien.

Anonym poster: 11241d97419a1048032b158da4568f2a

Skrevet

Småfolk MME skal i hvert fall blandes ut i 100 gr. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...