Gå til innhold

Hva gjør dere med barnetrygden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Setter dere av penger på konto til barnet eller bruker dere pengene?

Anonym poster: beb22ed04fdffd3af5047a3db4b97c6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går på bhg/sfo... :/

Anonym poster: 2be9fab3536b063904923a5a9f506719

Skrevet

Er student så her går 300,- til sparing til barnet og resten brukes i husholdningen og til barnet (klær, utstyr etc.)

Anonym poster: 3dcb69d5c13ce1d770a11a95d0811c88

Gjest Antarctica
Skrevet

Den går inn i husholdningen.

Og til dere som sparer til deres barns 18-årsdag: dere har ikke bruk for barnetrygd og bør fluksens sette den inn hos SOS-barnebyer eller et annet lurt sted.

Skrevet

Og til dere som sparer til deres barns 18-årsdag: dere har ikke bruk for barnetrygd og bør fluksens sette den inn hos SOS-barnebyer eller et annet lurt sted.

Jeg sparer ikke til barnet som i "penger som barnet skal få på 18-års dagen", men på en konto som er øremerket barnet og større ting som barnet kan trenge. Jeg er alenemamma, og student, og da er det lurt å ha penger i bakhand, til feks. utgifter til større utstyr, eventuell konfirmasjon, bunad og slike ting.

Vil jeg få råd til slikt på lønn etterhvert så skal pengene gå til studier dersom hun ønsker det eller som oppstartsmidler til egen bopel. Komtoen står i mitt navn så ølpenger og sigaretter vil de ikke bli brukt på ;)

Anonym poster: 3dcb69d5c13ce1d770a11a95d0811c88

Skrevet

Sparer barnetrygden hver mnd men heller det enn å bruke det opp på skrot. Sparer heller og om det er nødvendig så bruker vi de pengene til bhg-utstyr, større utgifter o.l .

Vi sparer penger til barna hver mnd men hvorfor ikke? Blir vanskeligere og vanskeligere for unge å komme inn i boligmarked o.l når dem ikke har egenkapital. Så skal hjelpe til med sparing men de må ha mesteparten selv.

Skrevet

Setter det i fond som sparing til barnet.

Anonym poster: 0b1e378b79e11d502ce3189fe8fa5667

Skrevet

Vi bruker den opp. Har uansett råd til å gi ungene både konfirmasjon, regulering og kausjon til deres første bolig lån da vi ikke har fått flere barn enn vi har råd til.

Anonym poster: 82bb8ed15520c97fd0fed011358bc4ca

Skrevet

Det er ikke sikkert folk som sparer den har mindre behov for den en deg, kanskje de bare er flinkere til å prioritere? Noen synes det er viktig å spare.

Anonym poster: 5fac3d175b3b524b00615ea4057faa78

Skrevet

Klær og interiør

Skrevet

fem mnd igjen av studiet og pga travel skoleplan har jeg ikke mulighet til å arbeide utenom. då her går nå barnetrygden til husholdning osv. når jeg brgynner i jobben min i juni kommer den til å gå til sparing til barna :-)

Skrevet

fem mnd igjen av studiet og pga travel skoleplan har jeg ikke mulighet til å arbeide utenom. då her går nå barnetrygden til husholdning osv. når jeg brgynner i jobben min i juni kommer den til å gå til sparing til barna :-)

sparekontoene til barna våre er merket huskjøp :-)

Skrevet

Barnetrygden er en del av budsjett. Så lenge vi har lån er det ikke vits å spare. Renter fra sparekonto er lavere enn renter vi har på lånet pluss inflasjon gjør det faktisk ikke lønnsomt å spare.

Men så har vi fleksilån og dersom vi trenger penger har vi mulighet å ta det ut derfra.

Skrevet

Den går inn i budsjettet og brukes opp hver måned.

Vi sparer litt penger, men ikke så mye, vi prioriterer å betale ned gjeld.

Anonym poster: 7eaac569d11b1756fced7cb280c04fba

Skrevet

Den går inn i husholdningen:)

Men sparer litt til sønnen vår, slik at han har noe startkapital når han flytter fra hjemme:)

Skrevet

Sparer til å betale større utgifter og aktiviteter. Ikke hver mnd det er like store utgifter, greit å ha en reserve f.eks. til å kjøpe ulltøy til vinteren eller ski.

Anonym poster: 17346b5eeac92f0a879f83a7535dc776

Skrevet

Enig med Pashla, har man råd til å spare barnetrygden trenger man den ikke. Håper aldri den blir behovsprøvd, for jeg har ikke råd til å miste den. Som betyr at her går den i det store sluket.

Anonym poster: 4efd90d25dce66b22d3db0a31d11e309

Skrevet
Den går inn i husholdningen. Og til dere som sparer til deres barns 18-årsdag: dere har ikke bruk for barnetrygd og bør fluksens sette den inn hos SOS-barnebyer eller et annet lurt sted.

Det kan jo hende man allerede bruker en del penger til slike formål. Jeg vil nemlig ikke dele alt, vil kose meg selv også. For hvor går da grena på hva man egentlig trenger? Vi kan jo selge huset og flytte inn kjelleren til svigers f.eks

Skrevet

Alle tre barnetrygdene går inn på en felles sparekonto for barna.

Anonym poster: 688b0db01771d9ff22efb0961ac87efe

Skrevet

Her brukes den hver måned skal jeg få økonomien til å gå opp.

Barnefar driter i å betale barnebidrag, så får minstebeløpet utbetalt av NAV der og som student må barnetrygden brukes til regninger/mat/klær osv.

Anonym poster: fd2f145243272f32cc302fdb05d68e80

Skrevet

Den går med i husholdningen. Den er vel til oss for å supplere til å forsørge barna!? :)

Skrevet

De som ikke klarer å prioritere penger trenger altså ikke gi til SOS-barnebyer?

Vi gir 500 kr hver mnd til Røde kors, LHL mm. Men du synes ikke det er bra nok? Vi sparer ikke til oss selv. Men til bolig til barna.

Misunnelig du er!

Anonym poster: a576f6d114f642bf6221105190ba049c

Skrevet

Sparer den til barnet

Anonym poster: 25c882bed4cdc3360da8c4c935c7d173

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...