Gå til innhold

Restless legs og graviditet, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut til at jeg har fått restless legs, i den ene foten i hvertfall. Fryktelig irriterende. Er gravid i 4. Mnd, og ser på nettet at det er en sammenheng. Men det står ingenting om at denne tilstanden forsvinner etter graviditeten, noen som vet? Er dette virkelig for livet ut? :(

Anonym poster: 43e2d14db2073cae41a7f24260a5edb4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger Magnesiumtilskudd.

Slet med det samme selv, og magnesium reddet meg.

Det forsvant etter første og tredje svangerskap, men jeg måtte fortsette med magnesium mellom nummer 2 og 3.

Skrevet

Har hatt mye av det i alle mine tre graviditeter. Veldig plagsomt å få sove om natta! Og måtte sykemelde meg til slutt denne gangen pga elendig nattesøvn. Mellom graviditeter har jeg ikke vært plaget. Og nå på slutten av mitt tredje svangerskap så har det faktisk forsvunnet litt. Var faktisk verst mellom 4. - 8. måned ca. Tok magnesium og jern i den perioden, så mulig dette har gjort det bedre.

Anonym poster: ae0069a23af25eacf048571ec39eb604

Skrevet

Ta tilskudd med magnesium slik flere nevner. Pass på at du også får i deg vitamin B6 som du trenger for at kroppen skal greie å ta opp magnesiumet. Noen må opp i mer enn normal dagsdose hvis de er veldig lav på magnesium, så prøv deg frem. Jeg må f.eks. alltid ta minst dobbel dagsdose magnesium. Tar du for mye vil du få løs mage, så kroppen regulerer det da selv og kvitter seg med overskudd.

Hvis dette ikke hjelper (hjelper de aller, aller fleste) så kan du prøve å i tillegg ta et kalsiumtilskudd.

Anonym poster: da771fdd2288017afdaa1181555deaa9

Skrevet

Men jeg har nettopp tatt alle mulige blodprøver hos legen, og mangler ingenting...? Er dessuten skeptisk til tilskudd av ting under graviditet?

Uansett, takk så mye for svar!

Hi :)

Anonym poster: 43e2d14db2073cae41a7f24260a5edb4

Skrevet

Jeg fikk restless legs når jeg hadde låsninger i bekkenet. Knakk opp hos kiropraktor og ble helt fin. Kom og gikk men ble borte hver gang jeg knakk. Spiste magnesium gjennom hele graviditeten.

Skrevet

Støttestrømper i bomull har vært min venn...ha de på hele dagen og om natta...hjelper masse.. prøvd b6 og magnesium også, men det går bare i glemmeboka

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...