Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere gulvene hjemme???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fatter ikke hvorfor folk gidder å bruke penger på vaskehjelp 1 gang i uka, hvordan ser disse kjøkkengulvene egentlig ut når hun kommer da??

Her hjemme må jeg sveive over kjøkkengulvene minst annenhver dag. Jeg har en 2-åring som griser og velter det ene og det andre... Hvor ofte vasker dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maks en gang i uka, vanligvis hver 14 dag ... Tørker selvsagt opp hvis det blir søl innimellom da.

Skrevet

Eventlig ikke ofte nok... Men støvsuger stortsett hver dag og vasker under stolen til gutten min når han har spist middag...

Vasker kanskje stue og kjøkken hver 14 dag, badet oftere og soverommet sjeldnere.

Skrevet

Vi vasker hele leiligheten 1 dag i uka (stort sett). Har en liten støvsuger på kjøkkenet, og bruker den innimellom hvis det blir for ille.

Skrevet

1-2 ganger i uken :) Jeg er perfeksjonist :P

Skrevet

Jeg er enig med du HI sa at hva er vitsen med vaskehjelp. Dyyrt er det også.

I mitt hus er den største jobben å rydde klær vekk fra gulvet, vasket dem og tørke og inni skapet. Rydde kjøkkenet hver dag etter middag, alt skal inn i oppvaskmaskinen, koste kjøkkengulvet hver dag, rydde stuen for kvelden, små trolla roter fælt. Skifte sengetøy. Rydde barnerom om de har hatt besøk den dagen.

Moppe gulvet gjør jeg ved behov. Dvs 1 gang i uken eller 14 dag. Det andre gjør jeg hver dag og kunne godt tenkt meg hjelp til.

Men det fins ingen betalte folk som står parat hver å rydder etterhvert.

Skrevet

Med 3 barn må jeg koste kjøkkengulvet hver dag og mopper det ca 2-3ganger i uken. Hadde eg ikke gjort det ville vi vasset i smuler og div! Nei, takk til vaskehjelp, nesten hele jobben er jo ryddinga og den må jeg gjøre like vel!

Skrevet

Hadde jeg hatt råd til vaskehjelp hadde jeg helt klart gjort det.

Jeg hater nemlig å vaske.

Jeg feier gulvet ca annenhver dag, og vasker 1 gang i uka.

Kjøkkenbenken får seg en omgang etter hver gang jeg lager mat, og badet/speil når jeg ser det trengs.

(Hater tannkremsprut på speilet :) )

Skrevet

Alenemor og i full jobb. "Flekkvasker" , koster og støvsuger ved behov, og så kommer vaskehjelpa hver 14 dag og gjør det ordentlig. Når ungen ikke lenger har lyst til å være sammen med mammaen sin på ettermiddag og helg så tar jeg vel over vaskinga igjen sjøl tenker jeg. Som det er nå så er det med vaskehjelp en ren prioriteringssak.

Skrevet

Her hjemme vaskes det betydelig mindre enn hos dere... Jeg høres sikkert urenslig ut, men er det egentlig ikke. Vi bruker mikrofiber tørrmopp mest. Engangstørrmopp på badene.

Vi vasker ikke med fastlagte intervaller og ikke så ofte. Hovedbadet blir vasket ca en gang per uke. "Reservebadet" sjeldnere, kanskje hver andre-tredje uke. Ikke alltid vi vasker gulvene med vann der, men kanskje hver andre gang? Soverommene tørrmopper vi ca hver uke. Vasker med vann 2-3 ganger i året der. Skifter på sengene hver andre uke. Stue og kjøkken tørrmopper vi minst en gang i uka. Kjøkkengulvet vasker vi med vann ved behov, ca hver el hver andre uke. Stuegulvet vasker vi med vann 2-3 ganger i året. Flekkvasker både stue og kjøkkengulv ved behov i tillegg. Gangen støvsuges ca en gang i uka og vi vasker med vann der ca en gang i mnd.

Rydder kjøkkenet og vasker over benkene ved behov, minst en gang om dagen. Klesvasken er ikke noe problem å få unna. Har bra system på den. Vi spiser stort sett bare på kjøkkenet og vasker matflekker på gulv etter hvert.

Har stort hus, så skulle gjerne hatt vaskehjelp...

Skrevet

støvsuger annen hver dag & vasker gulvene hver 14 dag :)

Skrevet

Fordelen med vaskehjelp er at hun skrubber ned begge badene, vasker under senger, lister, hyller, vinduskarmer osv. Hun vasker skikkelig, og tar et rom ekstra nøye og rullerer på det.

Har vaskehjelp annenhver uke, da trenger ikke jeg skrubbe badet i det hele tatt, jeg tørker bare over doen og vasken mellom hver gang hun er her. Jeg vasker heller aldri under senger, under sofa o.l. for det gjør hun, jeg tørrmopper bare over gulvet annenhver dag.

Så her er det sånn at vaskehjelpen vasker huset skikkelig annenhver uke, så kan jeg bare ta det overfladisk mellom hver gang hun er her :)

Verdt hver eneste krone! Det å komme hjem fra jobb til et skinnende rent og velduftende hus er pur lykke.

Gjest sussie77
Skrevet

Sånn ca 1 dag i uka. Men koster ofte opp da . og vasker kjøkkenet litt oftere.

Skrevet

Jeg støvsuger hver dag, tørker over border osv..og bad, gulvvask, speiler, sengeskift en gang i uka.. Jeg klarer ikke se mine mørke hår og bøss på gulvet.. Kunne både tenkt meg vaskehjelp og vært mindre "stressa"på vaskingen.. Min frøken tørker av bordet ibarnehagen når de får klut etter måltid og ikke seg selv.. Ett tegn ?:)

Skrevet

Her vasker jeg alle gulvene en gang om dagen. Kjøkken, to stuer, to ganger, bad, kontor og tre soverom. Tørker også støv, og vasker kjøkken og bad hver dag. Senger blir skiftet på en gang i uken.

Dere som gjør dette 1 gang i uken, må ha det veldig skittent? Men men hver sine prioriteringer, vi liker å ha det strøkent til en hver tid. Eneste rotet er lekene til barna, og de blir ryddet inn på rommene når de er ferdige med å leke med de.

Skrevet

Her vasker jeg alle gulvene en gang om dagen. Kjøkken, to stuer, to ganger, bad, kontor og tre soverom. Tørker også støv, og vasker kjøkken og bad hver dag. Senger blir skiftet på en gang i uken.

Dere som gjør dette 1 gang i uken, må ha det veldig skittent? Men men hver sine prioriteringer, vi liker å ha det strøkent til en hver tid. Eneste rotet er lekene til barna, og de blir ryddet inn på rommene når de er ferdige med å leke med de.

Seriøst? Høres helt vanvittig ut. Hvordan får du tid til det, og ikke minst hvorfor? Det er jo totalt overdrevet, kan da umulig bli så skittent på en dag på alle rom. Men du jobber kanskje ikke full dag utenom?

Skrevet

Seriøst? Høres helt vanvittig ut. Hvordan får du tid til det, og ikke minst hvorfor? Det er jo totalt overdrevet, kan da umulig bli så skittent på en dag på alle rom. Men du jobber kanskje ikke full dag utenom?

Nei det er absolutt ikke overdrevent. Når man er to voksene, to barn og en hund som går hjemme og bruker huset hele dagen. Da blir det mye rot og skitt. Vi liker som sagt å ha det strøkent til en hver tid. Når jeg tar dette hver dag så bruker jeg maks 3-4 timer på dette. Resten av tiden bruker jeg på barna. Men det er klart det har med prioriteringer og gjøre, vi velger å bruke tiden vår på barna, familien og det å ha ett rent og pent hus. Andre bruker tiden sin på jobb, trening, venner og andre unødvendige ting. :)

Skrevet

Nei det er absolutt ikke overdrevent. Når man er to voksene, to barn og en hund som går hjemme og bruker huset hele dagen. Da blir det mye rot og skitt. Vi liker som sagt å ha det strøkent til en hver tid. Når jeg tar dette hver dag så bruker jeg maks 3-4 timer på dette. Resten av tiden bruker jeg på barna. Men det er klart det har med prioriteringer og gjøre, vi velger å bruke tiden vår på barna, familien og det å ha ett rent og pent hus. Andre bruker tiden sin på jobb, trening, venner og andre unødvendige ting. :)

Synes et bedre svar ville vært - andre velger å bruke tiden sin på barna, familie og jobben. Ikke helt uviktig med trening og venner heller da, men at huset skal være STRØKENT når man har små barn... Som sagt, hver sine prioriteringer....

Skrevet

Synes et bedre svar ville vært - andre velger å bruke tiden sin på barna, familie og jobben. Ikke helt uviktig med trening og venner heller da, men at huset skal være STRØKENT når man har små barn... Som sagt, hver sine prioriteringer....

Ja hver sine prioriteringer. Jeg bruker 8 timer om dagen på jobb, dels fordi jeg elsker jobben min og dels fordi vi trenger penga. Når jeg har fri vil jeg være sammen med mann og barn. For meg betyr dt å gjøre noe hyggelig, ikke vaske. Men Mamma med 2 små bruker mer tid på rengjøring hver dag enn jeg gjør på en uke, henne om det. Jeg er glad jeg ikke har støv på hjernen. Dette er som et gufs fra 50-tallet.

Skrevet

kremt.. host.. hark.. før jul..? det er EVIGHETER siden sist, og jeg er nesten flau... med to små som griser alt jeg-vet-ikke-hva på gulv og kjøkken innredning, så er det gulvvask en gang i uka her egentlig, og støvsuging helst hver dag, minimum annenhver dag! gulvvasken har vi vært slapp med siste ukene, men støvsuger kjøkken, stue, gang og bad hver dag.. :)

Skrevet

Vasker gulvene hver 14.dag men støvsuger annenhver-hver 3. Dag. Skitt vises nesten ikke på det gulvet vi har.

Når det gjelder vaskehjelp synes jeg det virker bortkastet. Det er jo ikke selve vaskingen som er slit, det er jo alt det andre; rydde klær, leker, kopper, oppvaskmaskin, vaske/brette tøy, skifte sengetøy o.l.

Å vaske gulv er jo barnematen i forhold, er jo gjort på dn brøkdel av tida alt det andre tar.

Da skulle man heller hatt en heltids rydde/vaskehjelp, kan også kalles personlig slave.

Skrevet

Mener du at jobb, trening og venner er unødvendig, men et strøkent hus er helt nødvendig. Godt ikke resten av Norge deler dine prioriteringer, da hadde det blitt dårlig produktivitet her i landet..
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Mannen min vasker stue, kjøkken, gang og bad annenhver dag.

Når han er borte vasker jeg etter behov, men støvsuger eller tørrmopper hver dag.

Å vaske hver 14 dag virker veldig sjelden - etter x antall dager med kun tørrvask, føler jeg at det trenger en skikkelig vask.

Men å bruke 3-4 timer HVER dag på å vaske hus - for et mareritt!

Skrevet
Her vasker jeg alle gulvene en gang om dagen. Kjøkken, to stuer, to ganger, bad, kontor og tre soverom. Tørker også støv, og vasker kjøkken og bad hver dag. Senger blir skiftet på en gang i uken. Dere som gjør dette 1 gang i uken, må ha det veldig skittent? Men men hver sine prioriteringer, vi liker å ha det strøkent til en hver tid. Eneste rotet er lekene til barna, og de blir ryddet inn på rommene når de er ferdige med å leke med de.

Oh lord. 3-4 timer per dag på rengjøring... Du tuller???

Skrevet

Jeg ville heller betalt en person for å rydde her,heller enn vaske :P Æsj jeg hater begge deler. Støvsuger ca 1 gang i uka, feier opp suler når jeg ser de, vasker vel gulvene annenhver uke og tar flekker når jeg ser de. Klesvask prøver jeg(prøver med store bokstaver) å ta hver dag

En klesvask liksom. Men vi jobber begge to mye og prioriterer tid med barnet eller avslapping når vi kan. Hadde aldri orket å holde på som enkelteher. 3-4 timer? Også hver dag? Å skrekk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...