Gjest Vinglepetrine Skrevet 9. januar 2013 #1 Skrevet 9. januar 2013 Jeg er 40 år, og det forundrer meg at folk nå til dags fortsatt bruker dette begrepet istede for å si mensen. Er det fortsatt et tabu å si mens? Trodde da virkelig det var over for MANGE år siden? "Tante Rød" er noe jeg forbinder med gamle damer og det høres jo bare teit ut. Du som bruker dette: Hvorfor? Er det flaut å si mensen? Jeg bare lurer....
CaptainHindsight Skrevet 9. januar 2013 #2 Skrevet 9. januar 2013 Jeg sier noen ganger "tanta" rett og slett fordi jeg fniser litt inni meg hver gang jeg sier det, det er noe herlig prippent over det. Mensen... Altså, jeg syns ordet er helt kvalmt. Også føles det ut som om jeg har Tourettes om jeg sier det. Eller som han rare fyren som jeg stadig ser på hjørnet i byen jeg bor mens han skriker "MENSEN! MENSEN! MENSSEEEN!!!"
Sikkertforgammel Skrevet 10. januar 2013 #3 Skrevet 10. januar 2013 Syns tanta er litt artig jeg. :-) Og jeg er godt voksen! Mensen er helt greit å si det og. Ikke tabu i det hele tatt.
Tina_ Skrevet 10. januar 2013 #4 Skrevet 10. januar 2013 Tante rød er jo nåke en har sagt LENGE, og når det først har begynt å vandre så går det i "arv" til neste generasjon osv Eg sjøl seie mensen, men her inne blir det TR pga forkortelsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå