Anonym bruker Skrevet 9. januar 2013 #1 Skrevet 9. januar 2013 Jeg ble bedt om å hente treåringen min i bhg i ettermiddag. Da hadde han plutselig feber, svært redusert almenntilstand, og etter sigende vondt i magen og halsen. Han hadde da 39,5 i temp. Han er ellers en gutt som sprinter rundt med 40 i feber, men i dag har han vært virkelig dårlig. Han slumret på sofaen i hele dag, og har vært lei seg og ikke hatt matlyst. Jeg fikk lokket han til å spise en sjokolade, men den kom rett opp igjen en times tid etter. Masse oppkast! Men, det virker ikke som han er spesielt kvalm ellers.. Hadde god effekt av paracet, da gikk temp ned til rett over 38 etter ganske kort tid. Han er så veldig syk stakkar, men jeg får ikke symptomene hans helt til å stemme med omgangssyke.. Han har ikke diare, og virker ikke kvalm. Når han har hatt omgangssyke før, har han også vært sutrete og klengete i perioder rundt oppkast men ellers sprintet rundt.. Nå er han som sagt helt utslått! Nå er jeg redd han har svineinfluensa:-/.. men, prøver å ikke stresse. Han sover jo nå.. Tenker å bestille legetime i morgen.. Hva tenker dere? Anonym poster: 6a221be19b114b6a5683c574a41812a6
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2013 #2 Skrevet 9. januar 2013 Min datter på 4 er helt lik, , ho kastet opp i dag, men luktet ikke oppkast slik det gjør når det er omgangssyken pågang. Var mest slim som kom opp. Ho har feber og vondt i halsen, vondt i magen, hoster endel. og ligger helst på sofaen og slapper av og sover. Det er ikke likt ho. lurer også på om det er influensa. Skal ringe legen i morgen jeg også. Anonym poster: ef36839ddbd54e2f4953341061434edd
Hildemor fra vest Skrevet 9. januar 2013 #3 Skrevet 9. januar 2013 Ville ikke ventet til i morgen med å kontakte lege med slike symptomer nå i disse svineinfluensatider. Ring legevakten og forhør dere. Lykke til:-)
Plutselig_gravid Skrevet 9. januar 2013 #4 Skrevet 9. januar 2013 Hadde influensa i julen. Jeg kastet opp i dagesvis, men var ikke kvalm på samme måte som ved omgangssyken. Men jeg hadde den vanlige influensaen, ikke svineriet. Så lenge feber går ned såpass med paracet og pusten er jevn og fin så hadde jeg ventet med å kontakte lege til i morgen. Hvis du er veldig stresset så kan du jo ringe legevakten/medisinsk rådgivning så kan de ta en vurdering. God bedring i heimen
Cat.68 Skrevet 9. januar 2013 #5 Skrevet 9. januar 2013 magevondt og oppkast er jo symptomer som samsvarer med svineinfluensaen.. Men hvis han svarer godt på paracet behandling så er det jo ikke mye annet å gjøre en å behandle ham som ved vanlig influensa. Med mindre dere ønsker bekreftelse på om det er svineinfluensaen eller annen influensa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå