2 gull-ett i vente <3 Skrevet 9. januar 2013 #1 Skrevet 9. januar 2013 Jeg trenger å ha en lettkjørt vogn pga bekkenløsning og har falt på at jeg vil ha 3hjuls vogn, men klarer ikke å bestemme meg i denne jungelen av vogner! Har prøvd quinny freestyle, vil ha noe nytt, muligens tfk eller easywalker eller noe i den duren. Noen som har erfaringer de vil dele, vogner de vil anbefale??:) Takknemlig for svar!
Poteta Skrevet 9. januar 2013 #2 Skrevet 9. januar 2013 Easywalker har jeg kjøpr selv. Men har valgt qtro med 4 hjul. Litt mer stødig, men samtidig egenskapene til en trehjuling
Tina-30 Skrevet 9. januar 2013 #3 Skrevet 9. januar 2013 Jeg og går for 4 hjul med luft...mye bedre på vinterføre og grusveier + at 3-hjulingene lett kan tippe.. men smak og behag da:)
Mini&Meg Skrevet 9. januar 2013 #4 Skrevet 9. januar 2013 Vil anbefale å ta en kikk på Bumbleride som www.vognverden.no selger, knallgod vogn
Monanest Skrevet 9. januar 2013 #5 Skrevet 9. januar 2013 MaxiCosi, knallvogn, får understell med både tre og fire hjul(luft)
Frufluffy Skrevet 9. januar 2013 #6 Skrevet 9. januar 2013 Jeg sverger til trehjulinger. Tippe har de aldri gjort til tross for meget ulendt terreng og med hund:). Vi har hatt tfk og lurer på den igjen. Håndbrems er også er pluss.
Februargullet2013 Skrevet 9. januar 2013 #7 Skrevet 9. januar 2013 Hadde ikke valgt vogn med 3 hjul,de er vanskelige
2 gull-ett i vente <3 Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 10. januar 2013 Alle vogner har vel sine fordeler og ulemper, men pga bekkenplager må jeg ha 3 hjuls vogn så 4 hjul er ikke et alternativ;) må sjekke ut tfk tror jeg:)
motorola78 Skrevet 10. januar 2013 #9 Skrevet 10. januar 2013 Jeg har brukt Urban Jungle fra OTH (One tree hill) siden 2009. Har vært storfornøyd ! Man kan styre vognen med en finger Den har gode dekk og man kommer frem overalt (har kjørt mye i snøkaos ! ) Verdt å teste ut om man ser en i vognbutikken http://mountainbuggy.com/en/buggies/single/urban-jungle PS : Venter mitt 3.barn nå og har kjøpt søskenvogn fra OTH - fantastisk !
Oktoberbabyen Skrevet 10. januar 2013 #10 Skrevet 10. januar 2013 Vi valgte babyjogger elite fremfor mountainbuggy, stor og god trehjuling, og veldig lettmanøvrerbar med håpløse hofter:)
Snellamedto Skrevet 10. januar 2013 #11 Skrevet 10. januar 2013 Jeg støtter deg 150% i å velge 3 hjul, jeg fatter ikke at folk gidder å lempe rundt på firhjulinger. De er ofte tyngre, myye dårligere å trille, og de varer ofte ikke like lenge - må bytte til trille når ungen blir sånn 1,5-2 år. 3-hjulinger tipper IKKE, det er en myte. Firhjulinger kan også tippe. Man må kanskje holde i dem på bussen, men jeg ville aldri gått ifra vogna på bussen uansett. I tillegg er de ikke tunge å trille i snøføre, ikke engang med åpent hjul (jeg trodde jeg måtte ha det låst, men det går like bra med svingbart hjul). 20 cm snø er ikke verre for en trehjuling enn en firhjuling. De vognene som sliter her er de med små hjul. Jeg har Mountain Buggy Urban Jungle og fikk barn i januar, med håpløst vinterføre. Den vogna har nå bestått tre vintre, og til sommeren skal den til pers igjen til en liten baby. Fantastisk deilig å trille inne på butikker etc, kan styre med en hånd og svinger seg rundt overalt. Kjempesmidig. Vogna er stødig og solid, og vi har aldri opplevd NOE som helst tull eller skader med den. Og den er meget velbrukt!!! Bumpet opp og ned trappene til 2. etasje hver dag i to år, ingen problemer. Barnevognbutikkene vi forhørte oss med sa at Mountain Buggy skilte seg ut fra de andre trehjulingene fordi de aldri fikk reklamasjoner på den. Og det kan jeg skrive under på. Det eneste jeg kan utsette på den, er at bagen er litt lite dyp, så jeg følte det blåste litt inn der. Kan kjøpe ekstra lang kalesj/ solskjerm for å fikse det problemet. Ellers så har man gjerne dunpose etc uansett som dekker. Og så er den ganske dyr da.. Men, verdt hver krone spør du meg!!
M og gutta Skrevet 10. januar 2013 #12 Skrevet 10. januar 2013 vi brukte TFk joggster twist til førstemann, skal ihvertfall bruke bagen til nestemann. Men synes det er dumt at sportsdelen bare er fra deg. og om man henger stellebag på bak, så blir den veldig baktung når ungen sitter samme vei. Men absolutt helt genial vogn å trille selv om den har tre hjul. Men så spørs det til hvilket bruk. usannsynlig tung å dra på i litt høy snø. Hadde KS sist, og fikk da på vinteren. Forbanna meg innimellom at de ikke var så flinke til å måke inn til døra til blokka vi bodde i. Bagen er lett å bytte mellom f.eks denne og bilsete. Det er bærehåndtak i kalesja og grei lengde på bagen, fin plass til voksipose med unge oppi
ØnskerSegSpire_m/spire :) Skrevet 10. januar 2013 #13 Skrevet 10. januar 2013 Hadde ikke valgt vogn med 3 hjul,de er vanskelige Vanskelige??? Hva mener du med det? Var selv en tilhenger av vogn med 4 hjul før jeg fikk barn, men etter en stund med et dråg av en simo, kjøpte jeg en tfk joggster twist! Og kan trygt anbefale denne. Kjempe fin sittestilling for barnet i motsetning til sportsdelen til simo hvor barnet glir ned. Var overhodet ikke fornøyd med den som sportsvogn. Men tfk derimot har en mye bedre ergonomisk utforming enn mange andre vogner. Har ikke hatt problemer med at den er ustabil. Å si at trehjulinger er vanskelige syns jeg var et tynt svar og spesielt hvis man ikke har erfaring med slike vogner! Kan nok stemme at noen 3 hjulinger er mer ustabile enn andre men man må jo kjøpe velkjente merker som har gode omtaler.
Poteta Skrevet 10. januar 2013 #14 Skrevet 10. januar 2013 Her kan du lese litt om hva folk sier om Easywalker Qtro. http://barneutstyrsguiden.no/2012/05/easywalker-qtro/
Vogndilla Skrevet 10. januar 2013 #15 Skrevet 10. januar 2013 (endret) Jeg hadde prøvd easywalker sky, bumbleride indie og babyjogger city elite. Sistnevnte er min favoritt Velg den DU liker best, her kommer du til å få altfor mange "gode" råd Ps' vær obs på at alle de nevnte tre hjulingene ikke har vendbar sittedel og bortsett fra easywalker så har de alle ganske små bager. Mange synes det er ubehagelig at barnet må sitte vendt fra seg når det akkurat har vokst ut av bagen og kanskje bare er 4-5mnd gamle. Endret 10. januar 2013 av EnBlå&ToRosa
Darwina Skrevet 10. januar 2013 #16 Skrevet 10. januar 2013 Har tfk selv og baggen er 82 cm lang,faktisk lengre enn på de fleste andre vogner.Håndbrems er et pluss og den snur på femøringen.Jeg har stelleveske og ofte tung matvarepose på styret og har aldri opplevd at den har tippet. Jeg er superfornøyd med vogna mi:)
motorola78 Skrevet 11. januar 2013 #17 Skrevet 11. januar 2013 Jeg støtter deg 150% i å velge 3 hjul, jeg fatter ikke at folk gidder å lempe rundt på firhjulinger. De er ofte tyngre, myye dårligere å trille, og de varer ofte ikke like lenge - må bytte til trille når ungen blir sånn 1,5-2 år. 3-hjulinger tipper IKKE, det er en myte. Firhjulinger kan også tippe. Man må kanskje holde i dem på bussen, men jeg ville aldri gått ifra vogna på bussen uansett. I tillegg er de ikke tunge å trille i snøføre, ikke engang med åpent hjul (jeg trodde jeg måtte ha det låst, men det går like bra med svingbart hjul). 20 cm snø er ikke verre for en trehjuling enn en firhjuling. De vognene som sliter her er de med små hjul. Jeg har Mountain Buggy Urban Jungle og fikk barn i januar, med håpløst vinterføre. Den vogna har nå bestått tre vintre, og til sommeren skal den til pers igjen til en liten baby. Fantastisk deilig å trille inne på butikker etc, kan styre med en hånd og svinger seg rundt overalt. Kjempesmidig. Vogna er stødig og solid, og vi har aldri opplevd NOE som helst tull eller skader med den. Og den er meget velbrukt!!! Bumpet opp og ned trappene til 2. etasje hver dag i to år, ingen problemer. Barnevognbutikkene vi forhørte oss med sa at Mountain Buggy skilte seg ut fra de andre trehjulingene fordi de aldri fikk reklamasjoner på den. Og det kan jeg skrive under på. Det eneste jeg kan utsette på den, er at bagen er litt lite dyp, så jeg følte det blåste litt inn der. Kan kjøpe ekstra lang kalesj/ solskjerm for å fikse det problemet. Ellers så har man gjerne dunpose etc uansett som dekker. Og så er den ganske dyr da.. Men, verdt hver krone spør du meg!! Veldig enig her En annen ting - om man skal være pirkete, hehe, er at babybagen er bittelitt kort, måtte bytte til sportsvogn da gutten min var 5-6 mnd. På den annen side..de ligger jo godt i sportsvognen også, med ullpose Anbefaler også å kjøpe koppholder på styret med ekstra lomme i midten(fantastisk når man er ute og triller eller på shopping..)
Snellamedto Skrevet 11. januar 2013 #18 Skrevet 11. januar 2013 Ja vi byttet også når han var 6 måned.. Men da sov han mye bedre i sportsdelen!!! Den er litt kortere ja, men faktisk bare 1-2 cm kortere enn andre bager, jeg så en oversikt som var laget på baglengder et sted på nettet. Ble nesten overrasket at det ikke var mer selv. Tror den virker kortere pga den er grunnere.
Bentix Skrevet 11. januar 2013 #19 Skrevet 11. januar 2013 Jeg sverger også til tre hjul og synes det er fantastiske å trille. Jobber i barnehage og vært borti mange vogner, både med tre og fire hjul. Har ikke opplevd at hverken Mountain buggy, tfk eller easywalker har veltet. Men har flere ganger opplevd simo og emmaljunga velte fremmover, når barna begynne å bli store. Testen fra tv2 hjelper deg i 2009, sier jo faktisk at mountain buggy var den tryggeste vognen i testen Fikk trekk for høy pris. http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/testbasen/store-sikkerhetsforskjeller-i-barnevogntesten-2009-2633229.html#top3
dincene Skrevet 11. januar 2013 #20 Skrevet 11. januar 2013 Tfk er best av disse. Den er jo stor, veldig lun kalesje un lett å trille. Håndbrems. Quinny har jeg lest er lettere å tippe enn andre da. Men i den kan man ha sportsdelen mot seg. Veit ikke hvor viktig det er. Ungen er jo uansett mere interessert i det som skjer rundt omkring enn å se på mora hele tida. Easywalker er ikke like lun som tfk synes jeg. Men den er veldig lett derimot.
FruBlom:-) Skrevet 12. januar 2013 #21 Skrevet 12. januar 2013 Jeg har BOB revolution og det er den BESTE vognen jeg noensinne har hadt... den er knall god og du vil aldrig angre viss du kjøper den... Jeg tenkte selge den for jeg har emmaljunga nå når babyen er nyfødt men jeg selger emmaljunga vognen når ikke hun kan bruke baby delen mer fordi BOB vognen er SÅÅÅ knall god... Den har to sværa hjul bak som gjør at den er fantastisk å kjøre i terreng og butikker fordi du kan vende vognen super enkelt med en hand... Den veier veldig lite og tar ikke mye plass i bilen =) kan absolut anbefalle denne vognen... =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå