Himmel og hav Skrevet 9. januar 2013 #1 Skrevet 9. januar 2013 Jeg før besøk av en bekjent med cøliaki, så jeg bakte brownies med glutenfri melblanding for første gang i kveld. Kaka ser bra ut og har riktig konsistens, men den smaker litt annerledes enn med vanlig mel. Er det bare sånn det er, eller kan det ha vært noe galt med melblandingen (Toros lyse)? Den luktet litt "gammelt", har ikke gått ut på dato, men nå vet jeg ikke hvordan den skal lukte. Er det noen med erfaring som kan si meg om dette er sånn det skal være eller om jeg bør kaste kaka og kjøpe nytt mel og prøve igjen?
Mallings Skrevet 9. januar 2013 #2 Skrevet 9. januar 2013 Det smaker anderledes, uansett om det er kaker, brød eller brownies... Har aldri tenkt over at det smaker gammelt, men mulig jeg er blitt vant til smaken (mamma har cøliaki)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2013 #3 Skrevet 9. januar 2013 Det smaker annerledes ja. Syns ikke selv det smaker gammelt, men veldig annerledes. Det finnes mange frosne glutenfrie kaker på f.eks Meny som du evnt kan ha i bakhånd? Anonym poster: 155be2fc080959bdbcdb4107b60a8e80
Tante_Esel Skrevet 9. januar 2013 #4 Skrevet 9. januar 2013 det smaker og lukter litt annerledes enn hvetemlebakst Et tips til neste gang... kjøp toro "ferdigmix" kaker/muffins... de er uten gluten og smaker stort sett bedre enn glutenfritt....
Himmel og hav Skrevet 9. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2013 Ok, takk! Da satser jeg på at den er som den skal. Den smakte ikke vondt, eller no', bare litt snålt. Det er godt å ha så mange damer med erfaring å få råd fra Ferdigmixtipset er notert til neste gang!
Appelsindyret Skrevet 9. januar 2013 #6 Skrevet 9. januar 2013 Kjøp heller semper min/fin mix den er best til kaker osv. synes ikke det smaker særlig annerledes egentlig
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2013 #7 Skrevet 9. januar 2013 det smaker og lukter litt annerledes enn hvetemlebakst Et tips til neste gang... kjøp toro "ferdigmix" kaker/muffins... de er uten gluten og smaker stort sett bedre enn glutenfritt.... Men er den hvetefri? Anonym poster: 155be2fc080959bdbcdb4107b60a8e80
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2013 #8 Skrevet 9. januar 2013 kjøp inn glutenfritt og lag muffins og ha i litt banan. utrolig godt, ei venninne med cøliaki lager ofte de og jeg gomler ennå jeg er kresen i utgangpunktet. Anonym poster: 2d45fd753bd76556db9fba4e2fa17ae6
Tipp topp Skrevet 10. januar 2013 #9 Skrevet 10. januar 2013 Neste gang kan du kjøpe ferdig glutenfrie kakemiks til brownies. Tror det er møllerens som er glutenfrie. Den er veldig god. Utrolig mange av de ferdige Nilsens er glutenfrie, må bare lese litt på pakken for å finne hvilke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå