Anonym bruker Skrevet 9. januar 2013 #1 Skrevet 9. januar 2013 Noen erfaringer? Bergen, Åsane Anonym poster: 82c74f9863dbe743f71be6fd1e2af4ef
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2013 #2 Skrevet 9. januar 2013 Espira ikke enspira Hi Anonym poster: 82c74f9863dbe743f71be6fd1e2af4ef
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2013 #3 Skrevet 9. januar 2013 Veldig fornøyd! Barnet mitt trives veldig godt der, får inntrykk av svært lite støy i motsetning til barnehagen jeg jobbet. Når jeg leverer og henter virker de aldri hektisk der, selv når jeg leverer sent og henter tidlg. Personale er flinke og vi foreldre og de samarbeider godt. Hmm.. Eneste negative jeg har opplevd er at de ikke er så flinke med klær. Av og til har barnet for mye klær på inne uten at de tar av. Men det har de fått beskjed om. Ellers varm mat 2 ganger i uken, ofte på turer i nærmiljøet og masse aktiviteter. Bor ikke i nærheten men valgte likevel barnehagen for jeg har hørt så mye bra. Anonym poster: 588a7d511ae71aba53e15cb058f76d2e
TPK Skrevet 9. januar 2013 #4 Skrevet 9. januar 2013 En venninne har barnet sitt der, og er veldig fornøyd
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #5 Skrevet 10. januar 2013 Ouææh er det så mange som bor rundt her? Ha ha nå kjente jeg litt på paranoiaen! Men ang den barnehagen hadde jeg aldri valgt å ha barn der. Den er stor som bare det, de er mye innendørs, det er lite voksendekning ute og høyt fravær hos ansatte. Prøv deg heller på Regnbuen Haukedalen. Anonym poster: b9396d4150b6e7455b4026f74fb4d857
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #6 Skrevet 10. januar 2013 Jeg anbefaler den ikke selv om jeg kjenner folk som er fornøyde. Jeg har jobbet der selv og opplevde at ansatte tok ut egne barn, høyt fravær som rammet alle og at veldig mange pedagoger sluttet da de opplevde å ikke kunne stå inne for tilbudet. Fagarbeidere og ufaglærte ble lenger fordi de ikke er så ettertraktet i markedet. det har også litt ansatt veldig mange i pedagogstilling med annen utdanning. Det er flere flinke ansatte der og mange av barna har det nok topp. Støy varierer etter organisering, felleserommene kan koke så til de grader. Det er mye mer støy enn i de andre seks barnehagene jeg har vært innom i min tid i barnehage, men på den enkelte avdeling kan det nok være bra. Utvidet åpningstid gjør knappe personalresursser knappere da man må fordele vaktene mer forå dekke inn en ellevetimers dag enn en nitimers dag. Det betyr at dét er stor fare for at en står med èn til to voksne på 14 småbarn eller 25 store deler av dagen. Et barn somf.eks har behov for struktur, ro og få voksne å forholde seg til vil slite i denne barnehagen. Mattilbudét har jeg forstått at har løftet seg siden min tid med egne folk på kjøkkenet. Jeg hadde ikke hatt mitt barn i denne barnehagen, det er også den eneste av mine tidligere arbeids og praksisplasser jeg vil si dette om. Anonym poster: b9b49affad5e5291f5b13fa2ce39225e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #7 Skrevet 10. januar 2013 Jeg kjenner en som jobbet der, og hun sa at hun aldri ville hatt sine egne barn der hvis hun ikke jobbet der selv.. Sier litt. Barnehagen er altfor stor. Og de har mange ufaglærte som igrunnen aldri burde jobbet i bhg. Anonym poster: 44e8b3c8ca1129e33016747db2369c57
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #8 Skrevet 10. januar 2013 Om den barnehagen hadde den siste ledige plassen i Bergen, hadde jeg heller valgt dagmamma!! Nå har ikke jeg jobbet der selv, men kjenner meg igjen i alt som #6 sier. Ene avdelingen hadde 5 pedagoger på knappe 3 år! Stadig nye vikarer og forholde seg til. Ofte kjente jeg ikke noen av de voksne da jeg kom og leverte. Heldigvis hadde jeg et barn som ikke brydde seg så mye, men det var andre som brukte veldig lang tid på å bli trygg på de voksne, så dette ble et stort problem for flere vet jeg. Opplevde at enkle beskjeder ikke ble fulgt opp, og det var så utrolig irriterende! Nå var ikke jeg den som klaget i hytt og dynevær. Det var MYE jeg så gjennom fingrene, men jeg hadde en eneste ting jeg måtte ta opp gang på gang, men ble aldri hørt. Selv ikke når jeg ga beskjed til alle de 4 voksne samme morgen - da jeg hentet på ettermiddagen var det glemt. Ene pedagogen svarte med å si at de ikke hadde kapasitet til å sjekke hvert enkelt barn, og det var helt tydelig at hun hadde sagt litt for mye, for hun prøvde å snakke det bort. Da jeg sa de hadde for mange barn, bare ristet hun på hodet og gikk. Denne ene tingen som aldri gikk inn, uansett hvor mange beskjeder de fikk, gjorde at jeg tilslutt ble fort irritert for små ting. Det var små ting, men det ble så mange av dem. Opplevde at de var veldig dårlig på informasjon generelt, både å gi og motta. Det måtte møte med styrer til for å få de til å gi helt basic informasjon, men det hjalp bare et par uker etterpå så var det tilbake til det gamle. Vi byttet avdeling, men det hjalp ikke så veldig. Eneste forskjell var at barnet var blitt så stort at h*n kunne gi beskjed selv hvis det var noe, og kunne fortelle med egne ord hvordan dagen hadde vært. Renholdet er (var) veldig dårlig. Vi fikk beskjed om å tømme garderoben slik at de fikk vasket i hyllene - men det skjedde aldri. Var like skittent morgenen etter. Da jeg påpekte dette fikk jeg bare til svar "vi skal ta det opp". FAU var (er?) en vits, og en kunne kanskje tro at en så stor FAU hadde stått sterkt, men nei. Styrer skulle bestemme og godkjenne hva vi skulle snakke om. Kom det opp ting hun ikke var enig i, ja så ble det bare blåst bort. Hadde hun bestemt seg for noe, så ble det slik. Maten var så som så. Klart forbedret etter at de ansatte en kokk, men synes ikke akkurat cornflakes med sukker er bra nok frokost flere ganger i uken - noe de ikke hadde før kokken kom. Hvertfall ikke på vår avdeling. Var mange flinke ansatte - for all del -, men altfor mange som ikke burde vært der. Jeg vil rett og slett gå dit hen å fraråde deg til å bruke den barnehagen! Anonym poster: 361f402dbda3f479010a27ab07573b7b Anonym poster: 361f402dbda3f479010a27ab07573b7b
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #9 Skrevet 10. januar 2013 Hmmm. Nå ble jeg litt skeptisk. Barnehagen er uansett mye bedre enn der jeg jobbet. Har ikke vært så mye fravær så langt. Har vel mer på hvilken avdeling barnet går på. Noen avdelinger er det kanskje dårligere arbeidsmiljø som gjør at sykefraværet øker. I halvåret har det vært veldig rolig der, lite støy, barnet trives veldig, de tar imot beskjeder og det blir gjort, veldig flink med å følge månedslønn, aktiviteter hver dag... Så klart er det unntak på visse dager hvis det dukker opp andre ting. Men ser at det er flere som kritiserer, blir så klart skeptisk siden jeg var først fornøyd. Kommer vel til å følge med litt framover. Vil jo det beste for barnet, hvem vil ikke det Anonym poster: 588a7d511ae71aba53e15cb058f76d2e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #10 Skrevet 10. januar 2013 Forskjellen er kanskje at du så alt der du jobbet? Anonym poster: b9b49affad5e5291f5b13fa2ce39225e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #11 Skrevet 10. januar 2013 Nei. Der jeg jobbet var rommet for liten til antallet barn på avdelingen, ekstremt høyt støynivå. Verst om morgningen og ettermiddag når alle barna var sammen, dette så også foreldrene. Rommet var rett og slett for liten. I motsetning til espira, når jeg lever barnet er det alltid rolig der, uansett når på dagen jeg leverer. Siden jeg var hjemme en stund så hadde jeg mulighet til det. Men så klart, når man jobber selv i barnehage så opplever man mer, ser det med egne øyne gjennom hele dagen, noe foreldre ikke kan. Men man får inntrykk når du lever sent og ser hvordan de har det på basen, eller ute. Hvordan miljøet er. Jeg har vært litt bevisst på arbeidsmiljøet, av erfaring, har tatt opp med ped.lederen. Så langt virker de som de gjør en meget god jobb. Som sagt, har det vel mer på hvilken avdeling barnet går på. Om det er dårlig arbeidsmiljø, høyt sykefravær, osv. Det har veldig mye å si. Anonym poster: 588a7d511ae71aba53e15cb058f76d2e
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #12 Skrevet 10. januar 2013 Hjelpe meg så mange som uttaler seg om slik ting var før! Barnehagen er 5 år gammel og har hatt en enorm utvikling disse årene. Det er fokus på å ha fagpersoner i alle stillinger, så langt det lar seg gjøre (pedagoger og barne- og ungdomsarbeidere). Det er et stort fagmiljø i barnehagen, noe som kommer barna til gode. Cornflakes med sukker på til frokost? Har aldri skjedd på min avdeling der (har jobbet der mellom 3 og 4 år). Det blir mye synsing her. De som ikke har hatt noe med barnehagen å gjøre på ett år to husker en helt annen barnehage enn det den er nå. Det tar tid å bygge opp en god og stabil barnehage og ting har kommet godt på plass etter hvert. Sykefraværet er generelt høyt i hele barnehagesektoren, men Ulsetskogen er ikke verre nå enn andre barnehager. Fellesrommene blir kun brukt første halvtime og siste time innenfor åpningstiden, så kaos der? Absolutt ikke. Kanskje jeg er innhabil, men jeg har ingen reservasjoner mot å ha egne barn der. Foreldre på min avdeling har "vervet" foreldre fra andre barnehager fordi de er så fornøyd hos oss. Anonym poster: f5e669df6f125bb57771005895ad0a48
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #13 Skrevet 10. januar 2013 Hjelpe meg så mange som uttaler seg om slik ting var før! Barnehagen er 5 år gammel og har hatt en enorm utvikling disse årene. Det er fokus på å ha fagpersoner i alle stillinger, så langt det lar seg gjøre (pedagoger og barne- og ungdomsarbeidere). Det er et stort fagmiljø i barnehagen, noe som kommer barna til gode. Cornflakes med sukker på til frokost? Har aldri skjedd på min avdeling der (har jobbet der mellom 3 og 4 år). Det blir mye synsing her. De som ikke har hatt noe med barnehagen å gjøre på ett år to husker en helt annen barnehage enn det den er nå. Det tar tid å bygge opp en god og stabil barnehage og ting har kommet godt på plass etter hvert. Sykefraværet er generelt høyt i hele barnehagesektoren, men Ulsetskogen er ikke verre nå enn andre barnehager. Fellesrommene blir kun brukt første halvtime og siste time innenfor åpningstiden, så kaos der? Absolutt ikke. Kanskje jeg er innhabil, men jeg har ingen reservasjoner mot å ha egne barn der. Foreldre på min avdeling har "vervet" foreldre fra andre barnehager fordi de er så fornøyd hos oss. Anonym poster: f5e669df6f125bb57771005895ad0a48 Hjelpe meg så mange som uttaler seg om slik ting var før! Barnehagen er 5 år gammel og har hatt en enorm utvikling disse årene. Det er fokus på å ha fagpersoner i alle stillinger, så langt det lar seg gjøre (pedagoger og barne- og ungdomsarbeidere). Det er et stort fagmiljø i barnehagen, noe som kommer barna til gode. Cornflakes med sukker på til frokost? Har aldri skjedd på min avdeling der (har jobbet der mellom 3 og 4 år). Det blir mye synsing her. De som ikke har hatt noe med barnehagen å gjøre på ett år to husker en helt annen barnehage enn det den er nå. Det tar tid å bygge opp en god og stabil barnehage og ting har kommet godt på plass etter hvert. Sykefraværet er generelt høyt i hele barnehagesektoren, men Ulsetskogen er ikke verre nå enn andre barnehager. Fellesrommene blir kun brukt første halvtime og siste time innenfor åpningstiden, så kaos der? Absolutt ikke. Kanskje jeg er innhabil, men jeg har ingen reservasjoner mot å ha egne barn der. Foreldre på min avdeling har "vervet" foreldre fra andre barnehager fordi de er så fornøyd hos oss. Anonym poster: f5e669df6f125bb57771005895ad0a48 Du, jeg ville sendt en link til styrer med denne tråden.. Fy, faen for noen ansatte som jobbet der før! Jobber selv i bhg (ikke espira), og hadde dette vært der jeg jobber hadde styrer fått denne linken ASAP! *rister å hodet* hvis det var så forferdelig der så hadde de hatt mulighet til å si i fra til styrer for å få en bedring å det, iallefall når de er så mange som de som er innpå dib. At det er for mange barn i forhold til plass tror jeg fint lite på! Det er regler på det som ikke kontrolleres eller lages av bhg så den må de langer ut på landet med. Når det gjelder støy er det veldig mye vi som ansatte i bhg kan gjøre for å lette på støyen ved å dele inn i grupper selv om man er i samme rom, leke stasjoner der voksne er med i leken kan være med i flere grupper samtidig så der var det problemet betydelig mindre. Sykdom er det over alt i bhg så det er likt over alt også. Kanskje dere rett og slett ikke var flinke nok i jobben deres og tok for lite ansvar for arbeidsplassen? Har hatt gutten min i en espira barnehage. Der var de iallefall veldig flinke, på hans avd (småbarns)var det ped 1 og 2 begge med pedagog utdannelse og to veldig greie assistenter! Mat tilbudet var veldig bra og jeg har bare gode ting si om den barnehagen Anonym poster: 0838aeb8e5804e0657086438b43551d6
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2013 #14 Skrevet 10. januar 2013 Nøyaktig hva skal styrer gjøre med den linken? Få bekreftet det hun nok alt vet? At de har tidligere ansatte som ikke anbefaler barnehagen? Det i seg selv sier ingenting om hvordan vi er hverken som fagpersoner eller arbeidstakere. Jeg kritiserer forøvrig ikke de ansatte i denne barnehagen. Jeg er bare kritisk til en driftsform som slik jeg opplever det kun fungerer når alt er på topp. Jeg ga alltid 100% da jeg jobbet der, jeg er nemlig på jobb først og fremst for de små. Det gjør at jeg ikke kan hengi meg selv til blind lojalitet til arbeidsgiver hverken før eller etter arbeidsforholdet er avsluttet. Anonym poster: b9b49affad5e5291f5b13fa2ce39225e
frueflue Skrevet 2. august 2015 #15 Skrevet 2. august 2015 Jeg har hatt to barn i barnehagen og er kjempefornøyd! Minstemann skal opp på stor avdeling nå og eldstemann har gått fra hun var 1-6 år. Jeg ser noen kommer med negative synspunkt her, men husk at dette er bergens største barnehage, så noen misfornøyde blant alle de foreldrene finner man alltid. Alle foreldrene vi kjenner er fornøyde, så ta kritikken med en god klype salt. Jeg var selv skeptisk til de store forholdene, men dette er overhodet ikke noe problem. Hver avdeling har egen inngang og uteområdene er inndelt. De har en stor skog inne på området som mine unger har kost seg masse i. Barnehagen har ansatt egne kokker som tilbereder sunn og god varmmat til barna flere ganger i uken. Til frokost er det ofte hjemmelagde rundstykker eller havregrøt. Min datter pleier å svare "bare skiver" når de har vanlig smørelunsj eller frokost. Så godt vant er de. For ikke å glemme at kokkene tilbereder allergivennlige alternativer til de som trenger det. Sunn bursdagsmat har de også, som fruktspyd, blåbæris eller fruktsalat og vaniljeyougurt. Jeg kan skrive under på at de har dyktige pedagoger og assistenter. Vikarer er det alltid ved behov, i motsetning til mange små barnehager. (Jeg har familie som jobber i liten kommunal bhg, så jeg vet hva jeg snakker om.) Barnehagen har en erfaren leder som har jobbet i andre barnehager før. Klart de hadde noen dårlige erfaringer med ansatte da de startet opp og ansatte svært mange nye på kort tid. Men disse er vel luket ut litt etter litt vil jeg tro.. Vi har bare gode erfaringer med de ansatte Barnehagen skårer også høyt på brukermålinger fra foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #16 Skrevet 2. august 2015 Er det den som ligger like ovenfor brannstasjonen? Anonymous poster hash: 4ca2f...ec7
Anonym bruker Skrevet 2. august 2015 #17 Skrevet 2. august 2015 Ja den store i svingen der Anonymous poster hash: 2760b...b6e
Anonym bruker Skrevet 14. august 2015 #18 Skrevet 14. august 2015 Så bra at ting er blitt bedre i denne barnehagen med årene. Anonymous poster hash: b9b49...25e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå