MammantilNurket Skrevet 9. januar 2013 #1 Skrevet 9. januar 2013 Sitter i sofaen og¨"kanalsurfer". NRK Super viser i skrivende stund programmet "Dyrevenn" med et innslag om en liten jente som samler på sommerfugler, øyenstikkere og andre insekter. I innslaget vises blant annet hvordan hun avliver en sommerfugl i et syltetøyglass i fryseboksen ("etter to timer er sommerfuglen død" forteller voice over) før hun fester sommerfuglen til en korkplate med en spesialnål. Er det noen som har sett det samme innslaget? Noen som har barn i aktuell alder? Noen som gjør seg noen tanker om dette innslaget?
It's all about me Skrevet 9. januar 2013 #2 Skrevet 9. januar 2013 6-åringen min elsker Dyrevenn og reagerte på akkurat det samme innslaget. Jeg har lært han opp til at innsekt er levene vesener de også. Så det er lov til å forsiktig holde de i hånda, se på dem men slippe dem ut uskadet på egnet sted etterpå. Så her var det en sjokkert 6-åring i huset. "Dreper hun dem mamma, for å samle på dem??? Det er mye bedre å slippe dem løs etterpå!". Godt å høre at det jeg har lært han sitter, men synes det var et unødvendig innslag av NRK.
Supermamm Skrevet 9. januar 2013 #3 Skrevet 9. januar 2013 Vi så det og hadde en liten diskusjon rundt avlivingen ja. Mine jenter er 7 og 4,5... Det var eldste som reagerte da, ikke minsta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå