Anonym bruker Skrevet 9. januar 2013 #1 Skrevet 9. januar 2013 Hva gjør man når ungen spytter ut alt? Ungen NEKTER å ta medisin, kaster seg rundt, sparker, slår og hyyyler! Når jeg endelig får i ungen litt medisin blir det spyttet rett ut, selv om jeg prøver å helle det så langt inni munnen som mulig. Vanskelig å holde igjen hender, føtter og hodet og prøve å åpne munnen for så å få inn medisinen. Ungen er 3 år Anonym poster: a626d69417a32125a2d5eabca1fb419d
Februargullet2013 Skrevet 9. januar 2013 #2 Skrevet 9. januar 2013 Får blande det i noe,slikt han ikke ser
Gjest SHOC Skrevet 9. januar 2013 #3 Skrevet 9. januar 2013 Bestikkelser. Ta medesinen din og få en sjokoladebit.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2013 #4 Skrevet 9. januar 2013 Får blande det i noe,slikt han ikke ser Og det ødelegger ikke effekten i medisinen? Anonym poster: a626d69417a32125a2d5eabca1fb419d
Willy Wonka Skrevet 9. januar 2013 #5 Skrevet 9. januar 2013 Åååååå.....been there, done that. Siste kur vi hadde var nå, 5 år. Krig første dagene, men gikk etterhvert. Brukte sprøyte, telte mellom hver gang vi sprøytet inn. Men det var et sant helvete når han var 3 år. Vi fikk da byttet til et merke som het Dalacin. Spør om det, vi byttet frem og tilbake og Dalacin "likte" han! Men den kunne jeg ikke bruke siste gang. Hør med legen. Hørt om flere barn som har godtatt Dalacin Kan bare si LYKKE til..
Februargullet2013 Skrevet 9. januar 2013 #6 Skrevet 9. januar 2013 Får blande det i noe,slikt han ikke ser Og det ødelegger ikke effekten i medisinen? Anonym poster: a626d69417a32125a2d5eabca1fb419d Nei. regner ikke med det, vet mamma gjorde det både på meg og broren min
Gjest SHOC Skrevet 9. januar 2013 #7 Skrevet 9. januar 2013 Flytende antobiotika smaker så vondt at jeg tviler sterkt på at du klarer å kamuflere smaken. Da blir det bare mer å ta hvis du feks prøver å ha det i saft el.
Willy Wonka Skrevet 9. januar 2013 #8 Skrevet 9. januar 2013 Ville ikke puttet i noe, pencilin smaken setter preg på det og de gjennomskuer det.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2013 #9 Skrevet 9. januar 2013 Bestikkelser. Ta medesinen din og få en sjokoladebit. Prøver dette med premie. Har handlet inn, vist det til han og snakket om at dette er premiene han får for å være flink til å ta medisinen sin. Men det funker ikke :/ Anonym poster: a626d69417a32125a2d5eabca1fb419d
Gjest SHOC Skrevet 9. januar 2013 #10 Skrevet 9. januar 2013 Premie el sjokolade? Mine elsker sjokolade og tar medesin og tran for å få en liten bit. Legg noe som frister veldig forran han, si han kan spise den så snart han har tatt med. Sånn at han ser og får veldig lyst på, litt slemt men funker her i huset.
TPK Skrevet 9. januar 2013 #11 Skrevet 9. januar 2013 spør legen om du kan bytte merke. Sist fikk vi imocillin (tror det var det det het), det smakte jordbær!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2013 #12 Skrevet 9. januar 2013 Premie el sjokolade? Mine elsker sjokolade og tar medesin og tran for å få en liten bit. Legg noe som frister veldig forran han, si han kan spise den så snart han har tatt med. Sånn at han ser og får veldig lyst på, litt slemt men funker her i huset. Han er ikke så glad i sjokolade, så premien er fruktsmoothie som han elsker. Men det hjelper altså ikke, det spyttes ut. Aner ikke om han svelger så mye som en liten skvett en gang. Anonym poster: a626d69417a32125a2d5eabca1fb419d
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2013 #13 Skrevet 9. januar 2013 Hva gjør man når ungen spytter ut alt? Ungen NEKTER å ta medisin, kaster seg rundt, sparker, slår og hyyyler! Når jeg endelig får i ungen litt medisin blir det spyttet rett ut, selv om jeg prøver å helle det så langt inni munnen som mulig. Vanskelig å holde igjen hender, føtter og hodet og prøve å åpne munnen for så å få inn medisinen. Ungen er 3 år Anonym poster: a626d69417a32125a2d5eabca1fb419d Hvorfor ikke spør etter tabletter???? Da enten knuser du den lille tabletten eller deler i 2 å tar i syltetøy eller noe annet!!!! Ellers bør du ikke blande den i noe for da nekter fort barnet å spise de tingene også! Fra barna er 3 år og oppover anbefaler jeg å gi tabletter så sant de finnes og er små........ Er det beste som har hent her i huset og vi slipper alt bråket med flytende klissete medisin Anonym poster: 02906fafc977188717a66db1b0db552f
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2013 #14 Skrevet 9. januar 2013 bruk sprøyte som du putter inn i ene munnviken på yttersiden av tenna. litt inn da. da klarer ikke ungen å spytte så mye ut. og dær er det heller ikke så mye smaksløkene får tak i siden de er på tunga. det var rådet fra legen her. å det hjelper. en dose på 5 ml bruker å gå hele inn. mens 10 ml må du ta i to omganger vertfall. å ha klart drikke. Anonym poster: d8cc5ca3e912014e471d0976aefb9717
sillyfilly og Olivia Skrevet 9. januar 2013 #15 Skrevet 9. januar 2013 Vær litt brutal og hold for nesen mens du sprøyter inn langs kinnet langt bak. Da må han svelge for å få puste(eller du risikerer at han spytter det ut), men ta å ring legen og spør om dere kan bruke et annet merke. Hvis dere har fått apocillin, kan du få Weifapenin. Den smaker litt bedre. Ellers er imacillin et godt alternativ. Problemet med å blande ut medisin i drikke/mat er at hvis ikke ungen drikker/spiser alt får h*n ikke hele dosen i seg. Kan jeg spør hva han skal ha Penicillin for? Kan kanskje foreslå et bedre alternativ . Er apotektekniker.
geitemarken Skrevet 9. januar 2013 #16 Skrevet 9. januar 2013 Vi fikk tbl som vi knuste og la inn i en skje med banan og nugatti. Så spiste hun litt is på forhånd for å lamme smaksløker og fikk litt is etterpå som belønning. Mye pes i begynnelsen så gikk det bedre etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå