Gå til innhold

Usikker ;(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på tidlig UL idag ( 12 uker + 4 dager ) og der var det avik på fosteret,mest sannsynlig så har den downs;( Jeg elsker barn,og vil elske denne også,men er så usikker fordi jeg allerede har et barn med Autisme, elsker han over alt på jord,men tror det blir for mye med 2 stk, og også 2 friske jenter. Hva hadde dere gjort i min plass?

Anonym poster: a9d463842d1268531174814e8654b3ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ventet til litt sikrere svar..

Anonym poster: 5895d9a1826da6a431b0fd5b35081169

Skrevet

Men kan jo ikke vente så lenge,abort grensen er jo i uke 16.

Anonym poster: a9d463842d1268531174814e8654b3ed

Skrevet

Hvis det er sånne spesielle ting som kromosomfeil kan du f innvilget senabort. Der tror jeg grensen er mellom uke 18-22 en plass. Jeg ville kanskje bedt om fostervannsprøve eller hvertfall en ny UL om noen uker. Hva sa de ang. videre oppfølging da?

Skrevet

Jeg ville tat forstervannsprøve eller morkakeprøve for å være sikker på eventuel kromosomfeil og tatt abort hvis det var downs. Hensynet til de barna jeg allerede ville kommet forran fosteret.

Anonym poster: f9e4b97a4390411f15af90dbdd7c15f1

Skrevet

Hvis det er sånne spesielle ting som kromosomfeil kan du f innvilget senabort. Der tror jeg grensen er mellom uke 18-22 en plass. Jeg ville kanskje bedt om fostervannsprøve eller hvertfall en ny UL om noen uker. Hva sa de ang. videre oppfølging da?

Det er ingen tydelig grense, men er det spesielle tilfeller som dette kan man få det innvilget etter uke 20. Uansett, tar man CVS (før uke14) eller fostervannsprøve (etter uke 15+0) får man det aller høyst sannsynlig innvilget uansett. Har fosteret større CRL enn 70-noen mm må man opp i nemnd uansett om man er 13 eller 20 uker.

Vil absolutt anbefale HI å vente på hurtigtesten, den sjekker for Trisomi 13, 18 og 21 og tar en ukes tid. Lykke til, dette er ingen enkel situasjon!

Skrevet

Ta en morkakeprøve. Da får du svar på om det er noe galt. Du har god tid til det.

Masse lykke til. Sender deg en stor klem,

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg ville også ha tatt morkakebiopsi eller fostervannsprøve. Ville ha ønsket å ta et informert valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...