Gå til innhold

Er dette greit, eller uhøflig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår datter hadde toårsdag på mandag. Siden vi nettopp har flyttet hit, har vi invitert til feiring på en restaurant lørdag. Alle barna fra bhg gruppa, og nære venner utenom. Dette har vært avtalt lenge, bord er bestilt og alt. Så ringer noen fra gata og sier at deres datter har bursdag mandag, så de vil være med på lørdag og feire begge bursdagene sammen. Vi sa nei fordi det er vår datters feiring, og fordi mange av gjestene ikke kjenner disse folkene. Vi har også bare hilst på dem en gang. Det ender opp med at de blir invitert med som gjester, men at de ikke får feire deres barn og invitere familie og venner selv. Det får de gjøre en annen dag. Hva mener dere?

Anonym poster: 08c5b4c212d5629a7dab0c1b10358846

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke gjort noe som helst og feire sammen synes jeg, litt ego av dere

Anonym poster: 64e27853879d8e6dae3df90bfd8af022

Skrevet

Skjønner deg godt.

Men det spørs på korleis du sa det, iforhold til om det er uhøflig. (tenker eg da)

Skrevet

Jeg hadde ikke invitert dem en gang jeg. Hvis dem ikke var bedt fra før da.

Anonym poster: bd5c0670ebe459846069bd2115cebdad

Skrevet

Men de er fremmede. Vi har hilst en gang. Deres datter går ikke i bhg. Ikke deres andre barn heller. Barna har aldri møtt hverandre. Nå har vi invitert dem, men vi vil ikke ha en dobbelt så stor fest med mange fremnede gjester. Det blir bare kaos. Nå har vi invitert for vår datters skyld, så vi får bli bedre kjent med hennes venners familier. Det blir endel folk.

Skrevet

Jeg syns det er rart dem ringte og spurte hvis dem visste dere allerede hadde planlagt og invitert folk. Hadde det vært meg hadde jeg bare svart at beklager men jeg har allerede stelt i stand til min datter, men kanskje vi kan planlegge noe sammen neste år.

Kjenner forresten barna deres hverandre? Virker nesten som dem føler dere tok "dems lørdag" eller noe? Syns ihvertfall det var en veldig enkel løsning fra dems side når dere allerede har planlagt og invitert, og kun mangler å feire!

Skrevet

Jeg hadde heller ikke invitert dem som trøst som det virker som du endte opp med?

Skrevet

Kommer an på kontakten du har med naboene dine, men dette burde uansett vært avtalt i god tid i forveien! Det er utrolig frekt også å spørre om å få feire sammen, synes jeg... I hvert fall sånn i siste liten!

Jeg synes du har all rett til å si at dette ikke er ok.

Anonym poster: 670c65673ee11170e1f6081a721030fc

Skrevet

Jeg synes det var helt greit. Jeg ville for det første ikke delt mitt barns bursdag, og for det andre ikke hatt mange fremmede der.

En annen ting er jo at jeg ikke ville hatt så voldsom feiring for en toårsdag. Her har vi kun familie og venner tom.3 år.

Skrevet

Jeg hadde heller ikke invitert dem som trøst som det virker som du endte opp med?

Det var min mann som sa det. Så nå skal vi betale middag for ytteligere fem mennesker. Noen vi ikke kjenner, og som vi egentlig ikke vil ha der. Jeg lurer nesten på om det var det de ville fra starten av. Begge går arbeidsløse og de hilser nesten ikke på noen. De bor et stykke utenfor boligfeltet og holder seg for seg selv.

Skrevet

Det var uhøflig. Men ikke av deg, av de! De hadde jeg holdt meg unna..

Anonym poster: 6c9cfa15fcbb0fb3bd117be5177d0554

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Helt fair det. Det er lov å spørre og det er lov å si nei :)

Skrevet

Det var uhøflig. Men ikke av deg, av de! De hadde jeg holdt meg unna..

Anonym poster: 6c9cfa15fcbb0fb3bd117be5177d0554

Enig. Bortsett fra, av dem, ikke av de ;)

Anonym poster: 0fb1d303f9f2c6f76483c6fd22104d90

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg syns ikke det var uhøflig av deg, du kan feire med hvem du vil. Jeg syns det er mer merkelig å anta at noen tilfeldig bekjente vil feire gruppebursdag bare fordi ungene er født i samme periode. Hvordan jeg vil feire mine barn er da en personlig ting.

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Men de er fremmede. Vi har hilst en gang. Deres datter går ikke i bhg. Ikke deres andre barn heller. Barna har aldri møtt hverandre. Nå har vi invitert dem, men vi vil ikke ha en dobbelt så stor fest med mange fremnede gjester. Det blir bare kaos. Nå har vi invitert for vår datters skyld, så vi får bli bedre kjent med hennes venners familier. Det blir endel folk.

Jeg hadde gjort som deg hi, ikke frekt i det hele tatt.. Syns vel egentlig at det var litt rart og småfrekt (?) å spørre om noe sånt da dere ikke kjenner hverandre,eller barna ikke kjenner hverandre engang.. MErkelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...