Anonym bruker Skrevet 9. januar 2013 #1 Skrevet 9. januar 2013 Anonym poster: 5747d539827101906dad0519dd877e0e
L-8 Skrevet 9. januar 2013 #2 Skrevet 9. januar 2013 Samme som desember, men unntak av at da vil barnet være eldst i klassen. Og du må gå høygravid på glatta litt lenger
Serepta Skrevet 9. januar 2013 #3 Skrevet 9. januar 2013 Helt supert. Men vrient å finne på bursdagsgaver rett etter jul :-)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2013 #4 Skrevet 9. januar 2013 Alle bursdagsgavene barnet får er kjøpt på 70% salg, og du får ikke byttet noe som helst :P Anonym poster: e3fbc6a0d05329c4f1433157fad47e18
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2013 #5 Skrevet 9. januar 2013 Baby kommer når den kommer er min mening da Toåringen min var januarbaby, litt pes med all påkledningen på den lille skrotten hver gang man skulle utenfor døren og så måtte vi finne på noe lurt fra permisjonen var over til hun begynte i barnehagen i august. Ellers var det helt tipp topp med januarbaby Denne gangen blir det mest sannsynlig maibaby, kan jo hende jeg ser flere fordeler med sommerbaby når jeg faktisk har hatt det Anonym poster: 72861ff6b02fd0cc5aaaab73a9253ab9
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2013 #6 Skrevet 9. januar 2013 Kan ikke se noen ulemper med det egentlig. Men for meg som har en som er født i begynnelsen så kommer bursdagen like brått på hver år, det er liksom juleforberedelsene og julen som har fokus så lenge og når hverdagen kommer 2 januar så bir jeg like stressa hvert år, for det er jo bursdag om få dager. Men det blir jo hva man gjør det til Anonym poster: 18fb341ae6758ed728e63cfdd61cd10e
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2013 #7 Skrevet 9. januar 2013 Har ikke født i januar, men er født da selv. Den største ulempen for meg var at jeg var veldig moden for alderen, og da ble forskjellen enda større når jeg var eldst i klassen i tillegg. Også er det vanskelig å komme på noe å ønske seg til bursdagen når det nettopp har vært jul. Anonym poster: b0dfa17aae755796d00d74b99c60740d
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2013 #8 Skrevet 9. januar 2013 Venter januarbaby nå og den største ulempen slik jeg ser det er å få baby midt i værste sykdomsperioden. Har to bhg-barn som kan komme til å dra inn diverse basillusker (svineinfluensa, Noro- virus, RS etc etc etc). I tillegg er det jo en risiko bare å oppeholde seg på sykehuset. Ikke sikkert at søsken får komme å besøke oss engang.. Kjenner at dette med sykdom stresser meg litt! De to andre er født på sommeren og da var ikke smitte noe stort tema her. Eldste var frisk og rask og kunne kose ubegrenset med den lille:) Anonym poster: f5eaa60a55e3e825fe85f851d41c3220
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2013 #9 Skrevet 9. januar 2013 Når babyen er nøfødt og du er ute og går, og hun plutselig MÅ ha mat eller har bæsja, er det ikke bare å slå seg ned i parken. Det må planlegges litt. Anonym poster: 35dc45fb5db93355c9ce01fbfdc74598
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2013 #10 Skrevet 9. januar 2013 Jeg har februarbarn og ser stort sett bare fordeler: Det var drittvær når han var lite og vi skulle ut mkorte turer, og etter hvert som han ble eldre kunne vi være mer ute. Ble super sommer med baby som pludret i gresset. Det likte jeg veldig godt. Jeg liker også veldig godt at han blir blant de største i klassen sin, og ser alleredemen stor fordel med det nå når han går på pre-school med andre barn født i 2009. Særlig for en gutt er det greit med litt mer modningstid. Følte meg også tryggere når han begynte i bhg 1,5 år gammel. Han kunne gå stødig (med yttertøy på), og selv uten språk kunne han gjøre seg forstått. Gutten selv, som blir 4 snart, synes det er kjekt å ha bursdag i februar fordi han kan justere ønskeliste ut fra det han fikk/ikke fikk til Jul. :-) Hvilket bringer til den ene ulempen, at man må som regel vente til august for barnehageplass, det krever økonomisk planlegging å være såpass mange måneder i ulønnet permisjon. Hos oss var det mannen som unnet seg en "fri" sommer, han storkoste seg med sønnen og vi mener det var absolutt verdt inntektstapet. Anonym poster: 3c857de2ef9c0eee20348271a38d7f12
Voilà Skrevet 9. januar 2013 #11 Skrevet 9. januar 2013 Jeg har kun desemberbarn selv, og det er vel ikke så stor forskjell med tanke på været. Synes det gikk helt fint når han var - trilleturene skjer jo ikke bare de første månedene, så man "må" jo ut og trille uansett vær her i Norge. Men jeg er januarbarn selv. Og det med gaver er jo ganske greit. Tror jeg fikk gaver som i utgangspunktet ikke var så aktuelt på grunn av prisen, på grunn av salg. Dessuten - det jeg ikke fikk til jul, det satte jeg jo bare på ny ønskeliste, og fikk det som regel til bursdagen. Et år fikk jeg Playstation, og da passet det jo fint å ønske seg spill til bursdagen. F.eks! Dessuten var det en undersøkelse for noen år siden, som viste at januarbarn var de smarteste. (Vet veldig godt at det finnes unntak der, altså) Alle søsknene mine er født på sommeren, og ulempen med da å ha bursdag og jul så tett sammen er at de andre fikk sommerleker og sommerklær, mens jeg fikk akebrett og ull!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå