Lene❤j11+g13❤ Skrevet 9. januar 2013 #1 Skrevet 9. januar 2013 Jeg har fått bekkenløsning allerede Jeg er 16+5 i dag, og syns det er veldig tidlig, ettersom jeg ikke kjente noe i det heletatt sist gang.. Sliter med at det er vondt i skambenet, jeg kjenner at hoftene har blitt litt "slarkete" og det knepper litt i meg når jeg går, og det merkes veldig godt nå på denne årstiden med glatt underlag og litt ustabilt føre.. Jobber 80% som frisør og har ei solstråle hjemme på 2 år som gjerne vil ha med mamma på det meste, så syns egentlig at det er litt irriterende for det hemmer meg jo litt i hverdagen allerede.. :/ så det jeg lurer på er om dere har noen gode råd å gi i forhold til hva jeg kan gjøre/ ikke bør gjøre eller hvem jeg kan oppsøke for behandling som letter hverdagen.. Det er jo ikke det at det er så ille nå, men regner jo ikke akkurat med at det blir bedre med tiden, så er jo greit å ta tyren ved hornene og sette i gang med noe lurt
Håperpåønskebaby Skrevet 9. januar 2013 #2 Skrevet 9. januar 2013 (endret) Jeg er førstegangsgravid, 14 uker på vei og bekkenløsningen begynte i uke 8! Jeg har prøvd 20% sykemelding, 50% og har nå endt opp med 100% da det har blitt merkbart verre for hver dag jeg har vært på jobb. (jobber i barnehage på stor avdeling. Vil råde deg å komme deg til legen og få henvisning til fysioterapi. I min kommune er det også bassengtrening for gravide i varmtvannsbasseng med fysioterapaut som istruktør, spør lege eller jordmor om det er noen slike tilbud i din kommune. Ellers er det å ta det med ro, ikke gjøre de tingene som gjør vondt og ikke minst sette din egen kropp framfor jobb osv. Jeg har også fått klar beskjed om at dette kun vil bli verre da babyen blir større og det da blir tyngre og tyngre for kroppen... Endret 9. januar 2013 av Håperpåønskebaby
Foccacia Skrevet 9. januar 2013 #3 Skrevet 9. januar 2013 Støtter svaret over her, du kan også ligge med pute mellom beina på natta. Jeg hadde vondt sist svangerskap, og denne gangen kom det mye tidligere. Det kan også være du har en låsning, kom deg til fysio. Hun sender deg evt videre til kiropraktor.
Håperpåønskebaby Skrevet 9. januar 2013 #4 Skrevet 9. januar 2013 Er forresten link til en blogg om bekkenproblemer med masse gode tips om du går inn på forumet bekkenløsning
☆chiquita☆ Skrevet 9. januar 2013 #5 Skrevet 9. januar 2013 Er tredjegangs gravid med bekkenløsning alle svangerskapene. Kan anbefale kiropraktor, trening, gode sko, bekkenbelte og sove med dyne mellom bena!!! Varmtvannsbasseng er også effektivt
blomstgull Skrevet 9. januar 2013 #6 Skrevet 9. januar 2013 jeg har bekken låsning og begynner å følebekkenløsninga nå. sover med stor pute mellom beina, bader i bade kar (nesten) hver dag og prøver og være forsiktig (noe jeg syns er veldig vanskelig for jeg føler meg i så god form ellers)
Lene❤j11+g13❤ Skrevet 9. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 9. januar 2013 Det er det som er problemet mitt også! Jeg er i veldig god form ellers, så jeg glemmer det når det er bra også kjenner jeg det godt når det ikke er like bra.. Men prøver å være flink til å samle bena når jeg reiser meg/går ut av senga, bilen osv også prøver jeg å ligge helt stille på sofaen en stund etter middag for å "restituere" meg litt Skal til JM den 17. Jan så jeg får høre med henne hva hun tror og mener..
Snellamedto Skrevet 10. januar 2013 #8 Skrevet 10. januar 2013 Uff. Vet godt hvordan du har det.. Tips ang dette vinterføret: kjøp brodder!! Evt, gå så lite ute som mulig. Ikke skrev, hold føttene samlet inn og ut av bil, senga etc, silkelaken kan funke hvis det er vondt å snu seg i senga.
sonja77 Skrevet 16. januar 2013 #9 Skrevet 16. januar 2013 Har begynt å få så vondt i korsryggen, spes opp og ned av stol seng osv. Og mye verre etter jobb. Noe ubehag nederst i magen, trykk-dump følelse. Er dette bekkenløsning? 1 gangs gravid.
81-Mamma<3<3 Skrevet 16. januar 2013 #10 Skrevet 16. januar 2013 Har begynt å få så vondt i korsryggen, spes opp og ned av stol seng osv. Og mye verre etter jobb. Noe ubehag nederst i magen, trykk-dump følelse. Er dette bekkenløsning? 1 gangs gravid. Det tror jeg ikke. Mer sannsynlig bare vond rygg fordi tyngdepunktet ditt har flyttet seg, og gir feil belastning på ryggen. Men ta kontakt med en manuell terapeut eller Kiropraktor. De kan nok hjelpe deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå