Mamma til Tuva:) Skrevet 9. januar 2013 #1 Skrevet 9. januar 2013 Jeg er 36+6 i dag, altså bare 3 uker til termin! *iiiiiikk* Hvordan er formen deres? Har dere merka noe endringer med kroppen? Jeg er av en eller annen merkelig grunn veldig kvalm, mest når jeg ligger. Mye kraftige kynnere. Jeg har en del stikkinger/smerter fra hofta og nedover benet, dette skyldest nok av at det kommer en nerve i klem når babyen presser seg lengre ned i bekkenet. Utrolig slitsomt! Har fått mindre utflod,men det har kommet mer blankt slim. Tror ikke det er slimproppen da det er blankt og ikke noe tegn til misfarging. Jeg har også en del smerter i korsryggen, men det har jeg også hatt lenge. Smerten øker når jeg har kynnere. Håper virkelig at jeg slipper å gå overtid, gikk 8 dager med første. 3 uker til termin er ikke lenge i det hele tatt, men pga det fysiske og litt psykiske så kan det nok gå litt tregt. Hva gjør dere for å få tiden til å gå?
Kremtopp Skrevet 9. januar 2013 #2 Skrevet 9. januar 2013 Har termin 3.februar og er kjempespent og klar! Menstermin 26.1 og har masse tegn på nærstående fødsel. Har fått innvilget planlagt ks så for min del har jeg ikke lange tiden igjen før baby er her om det da ikke skjer av seg selv før ksdato (venter på dato..) Er mitt 4.barn
Mamma til Tuva:) Skrevet 9. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2013 Da har du termin dagen etter meg greit med planlagt KS da har man en dato å forholde seg til er det første gang du har KS?
Kremtopp Skrevet 9. januar 2013 #4 Skrevet 9. januar 2013 Da har du termin dagen etter meg greit med planlagt KS da har man en dato å forholde seg til er det første gang du har KS? Dette er mitt 1.ks, har født vanlig 3x tidligere så vet ikke hva jeg går til :-P
Mamma til Tuva:) Skrevet 9. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2013 Du får ha masse lykke til
Cammie82 Skrevet 9. januar 2013 #6 Skrevet 9. januar 2013 Jeg har termin 22.januar! Bare 13 dager til! Dette er mitt andre barn:) Veldig bra form. Nedpress,kynnere og litt halsbrann. Gleder meg til å se lille prinsessa vår!
Gjest AnneS Skrevet 9. januar 2013 #7 Skrevet 9. januar 2013 36 fullgåtte i dag Småkvalm og svimmel av og til, ujevnt blodtrykk og litt vondt i bekkenet gjorde at jeg ble 100% sykmeldt nå. Ble mye bedre av hvile Har en del kynnere, men ikke vonde. Og nedpress og små mensmurringer av og til, pluss vann i kroppen. Men klager ikke, synes det går over all forventning Er nok lettere å gå gravid nå som de andre barna har blitt større og mer selvhjulpne (7 og 8,5). Og så herlig å se deres forventninger og den spenningen! Smitter over på meg også, så nå gleder vi oss til lillebror kommer Har ikke gått til termin før, så spent på om jeg gjør det nå!
Mamma til Tuva:) Skrevet 9. januar 2013 Forfatter #10 Skrevet 9. januar 2013 Jeg har termin 22.januar! Bare 13 dager til! Dette er mitt andre barn:) Veldig bra form. Nedpress,kynnere og litt halsbrann. Gleder meg til å se lille prinsessa vår! Oi oi oi, ikke lenge igjen da! Mitt andre også Og en liten prinsesse - så snart har jeg to prinsesser har du funnet navn til henne?
Mamma til Tuva:) Skrevet 9. januar 2013 Forfatter #11 Skrevet 9. januar 2013 36 fullgåtte i dag Småkvalm og svimmel av og til, ujevnt blodtrykk og litt vondt i bekkenet gjorde at jeg ble 100% sykmeldt nå. Ble mye bedre av hvile Har en del kynnere, men ikke vonde. Og nedpress og små mensmurringer av og til, pluss vann i kroppen. Men klager ikke, synes det går over all forventning Er nok lettere å gå gravid nå som de andre barna har blitt større og mer selvhjulpne (7 og 8,5). Og så herlig å se deres forventninger og den spenningen! Smitter over på meg også, så nå gleder vi oss til lillebror kommer Har ikke gått til termin før, så spent på om jeg gjør det nå! Heldig du som ikke har vonde kynnere, jeg blir veldig sliten av det
Cammie82 Skrevet 10. januar 2013 #12 Skrevet 10. januar 2013 Jeg har termin 22.januar! Bare 13 dager til! Dette er mitt andre barn:) Veldig bra form. Nedpress,kynnere og litt halsbrann. Gleder meg til å se lille prinsessa vår! Oi oi oi, ikke lenge igjen da! Mitt andre også Og en liten prinsesse - så snart har jeg to prinsesser har du funnet navn til henne? Vi har ikke bestemt oss helt enda faktisk. Synes det er kjempevanskelig. Men førstemann hadde vi navnet klart da jeg var 6 mnd på vei! Men tror vi har klart å komme oss ned til 2 navn,så ikke så mange å veldig mellommenn nå. Har dere navnet klart eller?
LiseEmilie Skrevet 10. januar 2013 #13 Skrevet 10. januar 2013 Termin for 1 uke siden!..På tide at lillegutt komme nå Mye murring,sterke kynnere og nedpesss!
Februargullet2013 Skrevet 10. januar 2013 #14 Skrevet 10. januar 2013 Ikke lenge igjen nei:) 37 uker i morgen
Mamma til Tuva:) Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #15 Skrevet 10. januar 2013 Jeg har termin 22.januar! Bare 13 dager til! Dette er mitt andre barn:) Veldig bra form. Nedpress,kynnere og litt halsbrann. Gleder meg til å se lille prinsessa vår! Oi oi oi, ikke lenge igjen da! Mitt andre også Og en liten prinsesse - så snart har jeg to prinsesser har du funnet navn til henne? Vi har ikke bestemt oss helt enda faktisk. Synes det er kjempevanskelig. Men førstemann hadde vi navnet klart da jeg var 6 mnd på vei! Men tror vi har klart å komme oss ned til 2 navn,så ikke så mange å veldig mellommenn nå. Har dere navnet klart eller? Vi hadde et navn klart, Synneva. Men jeg synes det er litt " tungvint" å si det. De jeg har nevnt det for sier først Sunniva, og da må jeg si det veeeldig saaakte for at de skal skjønne hva jeg sier både jeg, samboeren min og datteren min har 4-5 bokstaver i navnet så jeg vil egentlig ha et kortere navn. Jeg er litt for Nora og Oline, det klinger litt bedre til navnet på min første som er Tuva eneste grunnen til vi har tenkt på Synneva er pga at farmoren til samboeren min het det. Men vi får se. Som samboeren min sa, vi må nesten se prinsessa før vi bestemmer oss
Mamma til Tuva:) Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #16 Skrevet 10. januar 2013 Ikke lenge igjen nei:) 37 uker i morgen Er du lei av gå gravid eller er du avslappet?
Mamma til Tuva:) Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #17 Skrevet 10. januar 2013 Termin for 1 uke siden!..På tide at lillegutt komme nå Mye murring,sterke kynnere og nedpesss! Krysser fingrene for deg at det skjer noe ganske snart!
Februargullet2013 Skrevet 10. januar 2013 #18 Skrevet 10. januar 2013 Ikke lenge igjen nei:) 37 uker i morgen Er du lei av gå gravid eller er du avslappet? Burde vel ikke være det,men er lei ja,men har lite plager,så burde vel ikke være det bare en del Nedpress og Halsbrann
Mamma til Tuva:) Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #19 Skrevet 10. januar 2013 Ikke lenge igjen nei:) 37 uker i morgen Er du lei av gå gravid eller er du avslappet? Burde vel ikke være det,men er lei ja,men har lite plager,så burde vel ikke være det bare en del Nedpress og Halsbrann Jeg er litt smålei siden jeg har en del plager. Merker at jeg er kvalm, spesielt når jeg ligger. Føler hun presser alt av innvoller og magesekken, æsj
Februargullet2013 Skrevet 10. januar 2013 #20 Skrevet 10. januar 2013 Ikke lenge igjen nei:) 37 uker i morgen Er du lei av gå gravid eller er du avslappet? Burde vel ikke være det,men er lei ja,men har lite plager,så burde vel ikke være det bare en del Nedpress og Halsbrann Jeg er litt smålei siden jeg har en del plager. Merker at jeg er kvalm, spesielt når jeg ligger. Føler hun presser alt av innvoller og magesekken, æsj Uff det er ikke noe særlig med kvalme,men gutten min presser slikt at jeg får halsbrann,mye bedre enn kvalme da,og det begynner vel og bli trang for dem
emin80 Skrevet 10. januar 2013 #21 Skrevet 10. januar 2013 er 36 uker + et par dager. Har et par dager igjen på jobb og så starter permisjonen. Sia e har vært i jobb hele tida, håper e at ungen ikke kjem så mye før termin. Vil ha litt tid til å ordne litt heime og gi kroppen litt tid til å roe ned før ting starte. Så e håpe i hvertfall at det ikke skjer noe de to neste ukan. men e kjenne at det skjer mye med kroppen for tida, så det spørs vel. Meir murring i rygg og bekken denne uka enn tidligere, så det skjer ting. Mora mi mein at e kjem tel å fø den 27 januar, for da er det fullmåne. Må nok leve i spenning og se hva som skjer
Mamma til Tuva:) Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #22 Skrevet 10. januar 2013 Ikke lenge igjen nei:) 37 uker i morgen Er du lei av gå gravid eller er du avslappet? Burde vel ikke være det,men er lei ja,men har lite plager,så burde vel ikke være det bare en del Nedpress og Halsbrann Jeg er litt smålei siden jeg har en del plager. Merker at jeg er kvalm, spesielt når jeg ligger. Føler hun presser alt av innvoller og magesekken, æsj Uff det er ikke noe særlig med kvalme,men gutten min presser slikt at jeg får halsbrann,mye bedre enn kvalme da,og det begynner vel og bli trang for dem Jeg har aldri hatt halsbrann, men har hørt det er veldig ubehagelig det også. Nei, vi får bare holde ut det er veldig verdt alt dette når den lille kommer til verden
Mamma til Tuva:) Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #23 Skrevet 10. januar 2013 er 36 uker + et par dager. Har et par dager igjen på jobb og så starter permisjonen. Sia e har vært i jobb hele tida, håper e at ungen ikke kjem så mye før termin. Vil ha litt tid til å ordne litt heime og gi kroppen litt tid til å roe ned før ting starte. Så e håpe i hvertfall at det ikke skjer noe de to neste ukan. men e kjenne at det skjer mye med kroppen for tida, så det spørs vel. Meir murring i rygg og bekken denne uka enn tidligere, så det skjer ting. Mora mi mein at e kjem tel å fø den 27 januar, for da er det fullmåne. Må nok leve i spenning og se hva som skjer Da krysser jeg fingrene på at jeg føder også! har hørt om denne fullmånen hehe. Jeg har samme termin nå som med hun første, 02.02. Hun første har bursdag 10.02. så jeg håper veldig på å føde før den dagen! Hehe
LiseEmilie Skrevet 10. januar 2013 #24 Skrevet 10. januar 2013 Termin for 1 uke siden!..På tide at lillegutt komme nå Mye murring,sterke kynnere og nedpesss! Krysser fingrene for deg at det skjer noe ganske snart! Overtidskontroll på sykehsuet i morgen! Spennende!!
Mamma til Tuva:) Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #25 Skrevet 10. januar 2013 Termin for 1 uke siden!..På tide at lillegutt komme nå Mye murring,sterke kynnere og nedpesss! Krysser fingrene for deg at det skjer noe ganske snart! Overtidskontroll på sykehsuet i morgen! Spennende!! Masse lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå